Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hmmm, vi plockade isär kretskortet, det finns ett klistermärke på undersidan av kortet, kan det förhoppningsvis inte va nyckeln? det är rätt många nummer sen är den en bläck signering över det.

(dum fråga iknow)

Edit: men sådär för övrigt... vad kan ha orsakat att det brändes sådär?
    Last edited by Ask3n; 2009-09-18, 22:22.

Comment

• som jag sa, att du satt ström kabeln fel, det går... eller så kanske du hade för hög ström styrka in, kanske körde mode b (det lös rött på?)

svårt att säga vad exakt som orsakade det då jag inte var med dig när du gjorde det, och jag inte själv är en expert på kretskort och sådant..

vad gäller klisterlappen är det med 99% säkerhet INTE nyckeln, däremot kan det vara något annat, t.ex Inquiry (jag tvivlar på det dock) eller så kanske du tittade på lasern? i så fall är det laserns serienummer
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• det lös rött på den första gången jag startade den. så det va mode-b isåfall. men man såg ju inte det när man satte i. det hände ju så fort jag satte på strömmen på kitet. Så man såg ju inte om mode-b va på eller inte.

Men tack för all hjälp, jag är väldigt tacksam för all hjälp

Man lär sig av misstag
        Last edited by Ask3n; 2009-09-19, 14:06.

Comment

• med största sannolikhet beror det i så fall på att mode b var igång... då vet andra att man absolut INTE ska köra Mode B på CK3
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• japp, de vet dom... då vet dom att det inte funka och att man ska dubbel checka innan man sätter ihop alla kabblar

Edit: men hur kan Mode-b ger mer ström? eller aa fatta inte hur det kunde brännas. vad är skillnaden mellan dom olika mod-b?
            Last edited by Ask3n; 2009-09-19, 17:35.

Comment

• Wow vilken guide tummen upp.!

Fungerar detta även på en Lite on som redan är flashad med en tidigare version av ixtreme eller måste man göra något annorlunda? =)

Comment

• Du gör på samma sätt med redan flashad liteon också (med undantag för Jungleflasher där du egentligen inte behöver använda spear/probe efter första iXtreme flashningen)
                Google is your friend!

Comment

• Hejsan!

Har en snabb fråga.

Har flashat (lr ja, uppgraderat) min och kompisens Lite-on drives från IX1.5 till 1.6 för ett tag sedan. Inga bekymmer med flashning eller liknande.

Nu har en annan god vän till mig köpt sig en ny arcade 360 (den nya). Kan jag flasha den med samma metod som jag gjort på min och kompisens ?

Har inte använt mig utav spear/probe/lödning. Vet ej om föregående flashare har lödat i våra konsoller heller för den delen. Har istortsett bara pluggat in drives'en i mitt VIA kort, flashat med jungleflasher och sen har det varit klart.

Har sökt på forumet, men blir inte klok på sökfunktionen

Mycket tacksam för svar

Comment

• den kommer förmodligen ha en Liteon 83850C i sig och det kommer i så fall vara en annan metod... den kan likaväl också ha en Liteon 93450C som i dagsläget inte går att flasha
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      den kommer förmodligen ha en Liteon 83850C i sig och det kommer i så fall vara en annan metod... den kan likaväl också ha en Liteon 93450C som i dagsläget inte går att flasha
                      Ok, den allra senaste tror jag inte det är. Men kan nog vara 83850C som du säger. Krävs det lödning i alla Lite-on's ?

Comment

• nej, det krävs lödning/Spear/Probe med första liteon, den här versionen (83850C) behöver bara ha ström, men metoden för att läsa ut är lite annorlunda (OBS: du behöver inte skruva upp den här driven)

det du behöver göra för att läsa ur från den här versionen av Liteon är att ha trayen halvvägs ut som vanligt, sedan kommer programmet säga åt dig att ejecta fullt ut, därpå ska du göra om så att den hamnar på mitten igen, och sedan tillbaka fullt ut därpå in igen sedan fortsätter du enligt min guide (OBS: jag har inte testat detta själv, då jag inte fått tag på en sådan liteon drive ännu)
                        Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          nej, det krävs lödning/Spear/Probe med första liteon, den här versionen (83850C) behöver bara ha ström, men metoden för att läsa ut är lite annorlunda (OBS: du behöver inte skruva upp den här driven)

det du behöver göra för att läsa ur från den här versionen av Liteon är att ha trayen halvvägs ut som vanligt, sedan kommer programmet säga åt dig att ejecta fullt ut, därpå ska du göra om så att den hamnar på mitten igen, och sedan tillbaka fullt ut därpå in igen sedan fortsätter du enligt min guide (OBS: jag har inte testat detta själv, då jag inte fått tag på en sådan liteon drive ännu)
                          Ok! Tror jag förstår ungefär hur det ligger till. Kanske enklare att lämna in konsollen till någon som vet hur man gör till punkt och pricka.

Har ev. lite frågor om en annan konsoll med. Men vet inte vad det är för läsare i den så jag återkommer..

Tack för svaren

Comment

• Kan jag flasha min liteon ? Jag har köpt en ny elite value pack och det står att den är gjord i oktober. Tacksam för svar

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                              Kan jag flasha min liteon ? Jag har köpt en ny elite value pack och det står att den är gjord i oktober. Tacksam för svar
                              Om du har tur JA men med störst sannolikhet NEJ
                              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                                Om du har tur JA men med störst sannolikhet NEJ
                                Du det står såhär bakom boxen " MFR date : 2009-08-30 .

Last edited by Benzema; 2009-10-31, 18:04.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X