Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Måste man ha connectivity-kit eller kan man göra som samsungläsarna att bara stoppa in strömkabeln?

Comment

• Original inlägg av moser49 Visa Inlägg
      Måste man ha connectivity-kit eller kan man göra som samsungläsarna att bara stoppa in strömkabeln?
      Du måste ha ett connectivity kit så vitt jag vet, att köra utan fungerar säkert det med men det är en risk att göra det... om du kan; kör med ett connectivity kit av något slag

om du inte har möjlighet till det se till att jorda 360 chassit mot dator chassit (koppla samman dom på något sett, detta bör göras på INSIDAN av datorn då utsidan nästan alltid har färg på sig, och färgen gör att det INTE blir kontakt...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Kan jag använda ett 120 ohms motstånd när jag kör lödningsmodellen?
        Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
        Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

• Original inlägg av Electron Visa Inlägg
          Kan jag använda ett 120 ohms motstånd när jag kör lödningsmodellen?
          Nej det kan du inte, det blir på tok för starkt motstånd det är 12, 18 eller 20 du kan använda... (12 fungerar bäst i Jungelflasher men fungerar INTE i dos)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Hmm då förstår jag att det inte funkade!
            För att använda dosflash, måste man ha 20-22 ohm, eller? Har sett i olika tuts att 22 är det man använder för dosflash. Det är en 93450c jag försöker flasha med ck3 xecuter pro.

Kan det funka med dessa i dosflash?
            http://***************/content/templ...0000,284000000
            Edit1
            Prövade göra en hyperlänk men den sabbade bara länken :S blev en massa ******** ist för ***************
            Edit2
            www pungt kjell pungt com istället för stjärnorna då.. verkar som man inte får länka på detta forum?
            Last edited by Electron; 2010-10-13, 23:40.

Comment

Hmm då förstår jag att det inte funkade!
              För att använda dosflash, måste man ha 20-22 ohm, eller? Har sett i olika tuts att 22 är det man använder för dosflash. Det är en 93450c jag försöker flasha med ck3 xecuter pro.

Kan det funka med dessa i dosflash?
              http://***************/content/templ...0000,284000000
              Edit1
              Prövade göra en hyperlänk men den sabbade bara länken :S blev en massa ******** ist för ***************
              Edit2
              www pungt kjell pungt com istället för stjärnorna då.. verkar som man inte får länka på detta forum?
              Jodå man får länka, men inte till sidor som säljer vissa produkter som vi också har etc.

Du kan köra 18 till 22 ohm med Dosflash, om det strular kan 12 ohm vara ett tips (fungerar enbart med JF så dosflash inte har möjligheten att "återsända" intro efter att den fått 0x72 som svar)
              Google is your friend!

Comment

• Vissa läsare kräver olika motstånd, hos oss har jag byggt en switch med 12ohm på ena sidan och 18 ohm på andra

Jag sitter mest i JF när jag trollar om Lite-on läsare och har sällan problem när jag kör med 18 ohm, får jag problem trots två omstarter så löder jag om o aktiverar 12ohm.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Kom på såhär i efterhand att jag har en LT Switch... Känns onödigt att förbruka den när jag kommit såhär långt!
                  Vart sjutton kan man köpa 12ohmare för ett vettigt pris med vettiga frakter?

Comment

• Claes eller Kjell
                    Om inte Elfa
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Kom på såhär i efterhand att jag har en LT Switch... Känns onödigt att förbruka den när jag kommit såhär långt!
                      Vart sjutton kan man köpa 12ohmare för ett vettigt pris med vettiga frakter?
                      Ebay? dock tar det upp till en månad o få sådant levererat...
                      Google is your friend!

Comment

Kan jag använda ett 120 ohms motstånd när jag kör lödningsmodellen?
                        Du kan använda 10st 120ohms motstånd...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Du kan använda 10st 120ohms motstånd...
                          Hmm, blir 10x 120 ohm 12 ohm hansi? eller hur tänker du nu?
                          Google is your friend!

Comment

• Serie- eller parrallelkoppling?

Jag är förövrigt klar

Claes eller Kjell har inte
                            Elfa kommer jag inte ihåg om dom hade, har för mej att det är stora pack.
                            Ebay har det mesta om det mesta... men somsagt, det tar tiiid!

Försöker även hitta en PIC adapter med programmerare för att försöka laga den första läsaren jag försökte flasha, en hitachi som blev brickad.... Dom är så himla dyra...
                            Last edited by Electron; 2010-10-14, 23:54.

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Hmm, blir 10x 120 ohm 12 ohm hansi? eller hur tänker du nu?
                              Ja, om du parallellkopplar dom. Btw, YOUR'E FIRED!!! sånt skall du veta :-) Komma här och dra skam över psxcares teknikerkår...

extrajobbare...hrmpf...

:-) :-) :-)
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                                Ja, om du parallellkopplar dom. Btw, YOUR'E FIRED!!! sånt skall du veta :-) Komma här och dra skam över psxcares teknikerkår...

extrajobbare...hrmpf...

:-) :-) :-)
                                True, i should know... but i'm just another fool with talents
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X