Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LPC-H2148 USB adapter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

JTAG-hacket är de tre (eg. fyra) lödpunkterna internt i boxen.

Själva USB adaptern är endast till för att läsa/skriva NAND och till den adaptern behöver du inte dioder/motstånd. Ska du läsa/skriva via parallell så behöver du motstånd/dioder.

När väl NAND är skivet med XBReboot...DÅ behöver man löda in JTAG-hacket (ellet så gör man det först ) så att det nya bioset kan utföra hacket på maskinen. Dioderna du behöver följer inte med USB läsaren... dock så kanske Hansi o Co. kan vara schyssta och slänga med de dioder du behöver iaf.
    Last edited by POi2; 2010-02-02, 11:04.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
      JTAG-hacket är de tre (eg. fyra) lödpunkterna internt i boxen.

Själva USB adaptern är endast till för att läsa/skriva NAND och till den adaptern behöver du inte dioder/motstånd. Ska du läsa/skriva via parallell så behöver du motstånd/dioder.

När väl NAND är skivet med XBReboot...DÅ behöver man löda in JTAG-hacket (ellet så gör man det först ) så att det nya bioset kan utföra hacket på maskinen. Dioderna du behöver följer inte med USB läsaren... dock så kanske Hansi o Co. kan vara schyssta och slänga med de dioder du behöver iaf.
      Tack för ditt snabba svar.

Så egentligen är det enda jag behöver är:

* Lödutrustning, kablar m.m. för att löda punkterna på moderkortet (JTAG-Hacket).
      * USB-adaptern om jag vill skippa parallell-kabeln.
      * Diodrar
      * Ledig tid.

Ingen annan form av hårdvara?
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Ingen annan hårdvara.

Om du inte är van vid att löda så bör du träna på någon gammal elektronik först.

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg

"JTAG-Hacket" behöver alltså extra diodrar? Var det något ni skickade med i "paketet" som ni skrev eller måste man nu köpa med det separat från er?
          Vi skickar med 2st dioder per adapter. Behöver du fler så säg till, dom kostar inte många ören och om jag inte minns fel beställde jag 100 eller 200st för att få ett vettigt pris från elfa :-)

LPC-H2148 är slut i lager sedan ett par dagar, men ett nytt parti lämnade leverantören i USA igår och borde vara framme till torsdag ungefär. Så beställer man nu bör man få leveransen före helgen.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack igen för snabba svar.

Jag har lött in chip i ett par gamla Xboxar och en Gamecube så jag är väl noob med lite vana kanske man kan säga.

Det är mer denna vecka jag på allvar försöker sätta mig in i hur det funkar rent praktiskt. Var inte medveten om att denna USB-adapter existerade vilket troligtvis underlättar otroligt mycket. Har inte brytt mig så mycket förut då jag läst att man måste ha tillgång till en gammal dator med parallellport vilket jag inte haft.

Räcker det med 2 diodrar för en 360? Iofs kanske man kan få beställa med några extra. Man vet ju aldrig om det skulle bli aktuellt att göra någon till senare.

Följer anvisningar med angående lödschema eller är det nätet som gäller?

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

Lödschema hittar du på nätet, finns ju några varianter på moderkort att välja mellan.

Det är 2st dioder per 360.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Lödschema hittar du på nätet, finns ju några varianter på moderkort att välja mellan.

Det är 2st dioder per 360.
                Ja va dum jag är. Klart att alla moderkort inte ser likadana ut =)

Vad tar ni för extra diodrar? Tänkte om man kunde beställa kanske totalt 10 st så man har några i reserv. Hur är det med kablar? Kan man köpa dessa genom er också? Eller är det några ni annars rekommenderar?

360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Comment

Dessa två är inget jag måste ha i samband med usb adaptern? Verkar som att många köper dem tillsammans på andra forum. Men de är alltså för att programmera usb adaptern vilket ni redan gjort?

http://yfrog.com/jtlalalautjdup

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

Vi levererar adaptrarna färdigprogrammerade med senaste nandpro. Men vill du kunna uppdatera själv så är en JTAG-programmerare att föredra. Det där philips-bootloader tjafset verkar stökigt att hålla på med. Programmera med JTAG är galet smidigt när man väl fått det att fungera :-)

Hann inte kolla vad vi köpte dioderna för från elfa senast, men det lär väl bara vara någon eller några kronor per diod.

Comment

Elfa tar 2:-/st om man köper dioderna en i taget.

Köper man 100st så kostar dom c:a 18 öre/st, 1000st c:a 11 öre/st

Artikelnummer 70-005-57

Comment

Vill man slippa frakt från elfa kan man alltid vandra ner till närmsta TV/radio reparatör och köpa några, kanske någon kr. dyrare/diod men som sagt man slipper dyr frakt så skall man ha endast 2st så lönar det sig iaf. Tänk på att om du skall jtaga flera boxar måste du köpa diodrar till alla då man låter dessa sitta kvar i boxen efterås, man kan altså inte återanvända dem.

Comment

Har läst/skrivit till Nand genom LPT ett bra tag nu men så pajade datorn med LPT-port (var nog ett tecken på att någon tyckte det tog för lång tid/box så att jag skulle sluta vara så snål och istället beställa riktiga doningar för USB).

Kan även tillägga att om någon tror ni kan köpa en PCI-LPT port så går ni bet, detta funkar inte utan det måste vara ett moderkort med integrerad port.

Comment

Nu har vi LPC-H2148 på lager igen :-)

Comment

Trevligt!
                              Herr Blomberg, kan man förvänta sig en leverans i morgon nu då?

Hoppas du är en man av ditt ord och att många huvuden rullat idag *s*, närå du skall vara snäll mot din personal

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                                Trevligt!
                                Herr Blomberg, kan man förvänta sig en leverans i morgon nu då?

Hoppas du är en man av ditt ord och att många huvuden rullat idag *s*, närå du skall vara snäll mot din personal
                                Det vart EN DEL skäll på berörd personal ja, eftersom jag hade lagt fram både färdigprogrammerad adapter och fraktsedlar på packbordet igår :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X