Du kan alltid läsa ur nand och därmed kv/config. Config-blocken är inte krypterade (om jag inte minns helt fel) medans kv och större delarna av nand är det. Du kan endast få ur någon vettig information från nand/kv om du har cpu-nyckeln vilket du endast kan få ut via JTAG eller KingKong hacken.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
LPC-H2148 USB adapter
Collapse
X
-
utan CPU Key = ingen DVD KeyOriginal inlägg av Stonerman Visa Inläggjust det, det var där skon klämde.. Och utan deckrypterad kv, ingen dvd-key right?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej just precis. Men jag håller nog i mina gamla boxar ändå, för alla kommer ju ihåg tiden då det sas:Original inlägg av Swizzy Visa Inläggutan CPU Key = ingen DVD Key
"Kunna hämta DVD-Key från moderkortet? Bah! Omöjligt!"
Och här står vi nu
Missade posten idag, imorrn däremot..
- Citat
- Flag
Comment
-
Hämtade ut paketen igår, programmeraren och ett paket från elfa (med headers och dyligt)
Schysst att jag fick dioder och kabel med, beställde 10 dioder från elfa, och jag har i dagsläget 6 boxar att jtagga, så det räckte precis
Jag gjode första igår natt, backade upp 16mb nand på ett par minuter, mycket smidigt.
Hade en massa problem med att installera Xell, men när jag installerat XBR fick jag reda på att Xell är inkluderat nu (starta med eject) så det var lugnt.
Har inte hunnit testa så mycket, men körde Xexmenu i morse och det funkade fint.
Har man flera boxar att flasha nand på så är detta en ovärdelig pryl, och perfekt att ni programmerar den till nandpro, lätt värt extra kulor för den som inte har utrustning att göra det själv
- Citat
- Flag
Comment
-
Roligt att höra att du är nöjd och att det fungerade så smidigt! Skriv en recension på hemsidan/webshoppen :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
det man måste tänka på är att dioderna MÅSTE sitta kvar, anslutningen till programeraren kan man ta bort om man vill, men bryggningen och dioderna MÅSTE sitta kvar för att hacken ska fungera, tar man bort dessa får man E79 error på maskinen, samma som man får om man har fel bootloaderOriginal inlägg av Stonerman Visa InläggHämtade ut paketen igår, programmeraren och ett paket från elfa (med headers och dyligt)
Schysst att jag fick dioder och kabel med, beställde 10 dioder från elfa, och jag har i dagsläget 6 boxar att jtagga, så det räckte precis
Jag gjode första igår natt, backade upp 16mb nand på ett par minuter, mycket smidigt.
Hade en massa problem med att installera Xell, men när jag installerat XBR fick jag reda på att Xell är inkluderat nu (starta med eject) så det var lugnt.
Har inte hunnit testa så mycket, men körde Xexmenu i morse och det funkade fint.
Har man flera boxar att flasha nand på så är detta en ovärdelig pryl, och perfekt att ni programmerar den till nandpro, lätt värt extra kulor för den som inte har utrustning att göra det själv
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Orkar inte läsa hela tråden, för mycket text.
men våra programmerare som är flashade för nandpro2b fungerar med nandpro2a också.
och nej inga resistorer eller dioder upp till programmeraren.. skriktill om du vill ha ett kretskort med färdig monterade pinheaders för programmeraren. har lyckats göra nåra tusen sånna nu ! hansi bestämmer pris
- Citat
- Flag
Comment
-
Allt är besvaratOriginal inlägg av psytroll Visa InläggOrkar inte läsa hela tråden, för mycket text.
och jag beställde headers från elfa sammtidigt, så det är chill, har gjort fem boxar med samma headers.
Jodå, så långt är jag medOriginal inlägg av psytroll Visa Inläggdet man måste tänka på är att dioderna MÅSTE sitta kvar.
- Citat
- Flag
Comment
-
LPC-H2148 USB adapter
Sitter och läser lite om JTAG hacket, och tycker det ser väldigt intressant ut.
Funderar nästan på om man ska köpa en beg xbox för att ha nått att leka med
Problemet är att jag inte är så jätte vass på att löda.
Så en snabb fråga, om man köper LPC-H2148 USB adapter kommer man förbi själva lödprocessen då?
Bara koppla in och börja sätta igång?
- Citat
- Flag
Comment
-
jag är inte heller speciellt vass på lödningar, men jag klarar av det, får du bara tag på ett schysst diagram bör det inte vara så svårt för dig heller
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Sitter och försöker läsa på om hacket då jag är sugen på att göra det. Men vad jag förstått så kan det vara bökigt att hitta en dator som är kapabel till att läsa ur NAND:en med en parallell-kabel. Är det så? Läste på någon annan sida att det helst ska vara en äldre dator för att ha större chans och dessa har man ju inte någon jättetillgång till.
Men denna USB-adapter är alltså kompatibel med alla datorer?
Är det något förutom denna jag behöver köpa (förutom lödutrustning då) för att kunna jtag:a boxen?
Stonerman skrev:
"Om jag förstår rätt nu, blir "parallellportsmetoden" och alla dess resistorer och dioder överflödig med denna adapter? och då alltså bara "JTAG-Hacket" (J2D2/J1F1) som behöver dioder? (jag har Xenon mobo)"
Vad är själva "JTAG-Hacket"? Är det bara lödningen mellan adaptern och moderkortet som kallas det? Eller behövs det annan hårdvara också vid sidan av denna adapter?
"JTAG-Hacket" behöver alltså extra diodrar? Var det något ni skickade med i "paketet" som ni skrev eller måste man nu köpa med det separat från er?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment

Comment