Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LPC-H2148 USB adapter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Du kan alltid läsa ur nand och därmed kv/config. Config-blocken är inte krypterade (om jag inte minns helt fel) medans kv och större delarna av nand är det. Du kan endast få ur någon vettig information från nand/kv om du har cpu-nyckeln vilket du endast kan få ut via JTAG eller KingKong hacken.

Comment

just det, det var där skon klämde.. Och utan deckrypterad kv, ingen dvd-key right?

Comment

Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
        just det, det var där skon klämde.. Och utan deckrypterad kv, ingen dvd-key right?
        utan CPU Key = ingen DVD Key
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          utan CPU Key = ingen DVD Key
          Nej just precis. Men jag håller nog i mina gamla boxar ändå, för alla kommer ju ihåg tiden då det sas:
          "Kunna hämta DVD-Key från moderkortet? Bah! Omöjligt!"

Och här står vi nu

Missade posten idag, imorrn däremot..

Comment

Hämtade ut paketen igår, programmeraren och ett paket från elfa (med headers och dyligt)

Schysst att jag fick dioder och kabel med, beställde 10 dioder från elfa, och jag har i dagsläget 6 boxar att jtagga, så det räckte precis

Jag gjode första igår natt, backade upp 16mb nand på ett par minuter, mycket smidigt.
            Hade en massa problem med att installera Xell, men när jag installerat XBR fick jag reda på att Xell är inkluderat nu (starta med eject) så det var lugnt.
            Har inte hunnit testa så mycket, men körde Xexmenu i morse och det funkade fint.

Har man flera boxar att flasha nand på så är detta en ovärdelig pryl, och perfekt att ni programmerar den till nandpro, lätt värt extra kulor för den som inte har utrustning att göra det själv

Comment

Roligt att höra att du är nöjd och att det fungerade så smidigt! Skriv en recension på hemsidan/webshoppen :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
                Hämtade ut paketen igår, programmeraren och ett paket från elfa (med headers och dyligt)

Schysst att jag fick dioder och kabel med, beställde 10 dioder från elfa, och jag har i dagsläget 6 boxar att jtagga, så det räckte precis

Jag gjode första igår natt, backade upp 16mb nand på ett par minuter, mycket smidigt.
                Hade en massa problem med att installera Xell, men när jag installerat XBR fick jag reda på att Xell är inkluderat nu (starta med eject) så det var lugnt.
                Har inte hunnit testa så mycket, men körde Xexmenu i morse och det funkade fint.

Har man flera boxar att flasha nand på så är detta en ovärdelig pryl, och perfekt att ni programmerar den till nandpro, lätt värt extra kulor för den som inte har utrustning att göra det själv
                det man måste tänka på är att dioderna MÅSTE sitta kvar, anslutningen till programeraren kan man ta bort om man vill, men bryggningen och dioderna MÅSTE sitta kvar för att hacken ska fungera, tar man bort dessa får man E79 error på maskinen, samma som man får om man har fel bootloader
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Orkar inte läsa hela tråden, för mycket text.
                  men våra programmerare som är flashade för nandpro2b fungerar med nandpro2a också.

och nej inga resistorer eller dioder upp till programmeraren.. skriktill om du vill ha ett kretskort med färdig monterade pinheaders för programmeraren. har lyckats göra nåra tusen sånna nu ! hansi bestämmer pris

Comment

Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                    Orkar inte läsa hela tråden, för mycket text.
                    Allt är besvarat och jag beställde headers från elfa sammtidigt, så det är chill, har gjort fem boxar med samma headers.

Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                    det man måste tänka på är att dioderna MÅSTE sitta kvar.
                    Jodå, så långt är jag med

Comment

LPC-H2148 USB adapter

Sitter och läser lite om JTAG hacket, och tycker det ser väldigt intressant ut.
                      Funderar nästan på om man ska köpa en beg xbox för att ha nått att leka med

Problemet är att jag inte är så jätte vass på att löda.
                      Så en snabb fråga, om man köper LPC-H2148 USB adapter kommer man förbi själva lödprocessen då?
                      Bara koppla in och börja sätta igång?

Comment

Man måste löda.

Comment

Tack för snabbt svar.
                          Då får jag komma in när det blir dags

Comment

jag är inte heller speciellt vass på lödningar, men jag klarar av det, får du bara tag på ett schysst diagram bör det inte vara så svårt för dig heller
                            Google is your friend!

Comment

Kanske det borde gå i alla fall då
                              Får se när pengarna räcker till.

Comment

Sitter och försöker läsa på om hacket då jag är sugen på att göra det. Men vad jag förstått så kan det vara bökigt att hitta en dator som är kapabel till att läsa ur NAND:en med en parallell-kabel. Är det så? Läste på någon annan sida att det helst ska vara en äldre dator för att ha större chans och dessa har man ju inte någon jättetillgång till.

Men denna USB-adapter är alltså kompatibel med alla datorer?

Är det något förutom denna jag behöver köpa (förutom lödutrustning då) för att kunna jtag:a boxen?

Stonerman skrev:

"Om jag förstår rätt nu, blir "parallellportsmetoden" och alla dess resistorer och dioder överflödig med denna adapter? och då alltså bara "JTAG-Hacket" (J2D2/J1F1) som behöver dioder? (jag har Xenon mobo)"

Vad är själva "JTAG-Hacket"? Är det bara lödningen mellan adaptern och moderkortet som kallas det? Eller behövs det annan hårdvara också vid sidan av denna adapter?

"JTAG-Hacket" behöver alltså extra diodrar? Var det något ni skickade med i "paketet" som ni skrev eller måste man nu köpa med det separat från er?
                                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                                360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X