Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LPC-H2148 USB adapter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är precis så det är
    Gött =)

Dom här stiflisterna, finns det olika storlekar/tjocklekar på dom också? Eller är det typ standard? Annars vilken sort är det man ska ha?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
      Gött =)

Dom här stiflisterna, finns det olika storlekar/tjocklekar på dom också? Eller är det typ standard? Annars vilken sort är det man ska ha?
      det finns hur många olika sorter som helst, med olika storlekar, kombinationer etc. jag vet inte vilka du ska ha tyvär
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        det finns hur många olika sorter som helst, med olika storlekar, kombinationer etc. jag vet inte vilka du ska ha tyvär
        Ok

Men om vi säger dessa som jag länkde till innan:

http://www.lowbudgetrides.com/Pictur...tlist_elfa.jpg

Dessa kan man väl klippa isär så att du får 4 lösa stift istället för 1x4?

Får väl köpa lite olika storlekar och se vilka som passar. Dom lär väl inte kosta många kronor kan jag tänka mig.

360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Comment

• Original inlägg av housepainter Visa Inlägg

Såhär ser det ut när jag kopplar ihop usb-delen med den delen jag löder fast på moderkortet. Jag använder nätverkskabel för att det är en smidig lösning. Det är ett skarvdon emellan. hona-hona.

http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild008.jpg

Har du fler frågor så säg till.
          Väldigt intresserad av din smidiga lösning med convertern emellan.

Ett par antagligen korkade funderingar men det är bättre att vara säker.

1. Det går väl fler kablar än de 7(?) i varje nätverkskabel/usb-kabel som du har lött fast. Jag antar att det räcker att knipsa av dom överblivna där du skalat kabeln så är det problemet ur världen?

2. Sen måste man väl vara extremt noga så att småkablarna i varje varje kabel blir synkade med varandra genom convertern? Alltså den ena kabeln är ju lödd på moderkortet och den andra kabeln är lödd på adaptern. Så då kan man väl inte ens följa färgkoden för att det blir spegelvänt? Eller är jag yr nu? Eller man kanske ska köra en korskopplad tp för att få färgerna rätt?

360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Comment

• I TP-kabeln är det 8 ledare, så ja, en är bara avknipsad.

För att vara på den säkra sidan så mätte jag från ände till ände när jag hade kopplat ihop de olika delarna i min lösning. Men i ditt fall, om du inte använder ett skarvdon så kan du ju lika gärna köra TP-kabel direkt ifrån USB-adaptern till xboxens moderkort. Och så har du ju inget avbrott och kan lita på färgerna.

Comment

• Ja, du kan knipsa och dela stiftlisten. Det verkar vara samma strl på stiftlisten som då den som användes till chippen i första xboxen.
              Jag får ca 2.5 mm i avstånd mellan stiften när jag mäter.
              Last edited by housepainter; 2010-02-11, 18:25.

Comment

I TP-kabeln är det 8 ledare, så ja, en är bara avknipsad.

För att vara på den säkra sidan så mätte jag från ände till ände när jag hade kopplat ihop de olika delarna i min lösning. Men i ditt fall, om du inte använder ett skarvdon så kan du ju lika gärna köra TP-kabel direkt ifrån USB-adaptern till xboxens moderkort. Och så har du ju inget avbrott och kan lita på färgerna.
                Det var mer att jag blev imponerad av din lösning att ha en converter fastsatt på sidan på boxen och bara kan koppla på adaptern vid behov. Men det är väl som du säger säkrast att mäta så att kablarna synkas hela vägen genom convertern och fram till adaptern.

Antagligen nu så blir det väl att löda provisoriskt tills jag fått hem utrustning för att göra det ordentligt så att det kan sitta så där hela tiden.

Jag hittade ingen nätverk/usb skarvdon på kabelgiganten så jag körde på en nätverk/nätverk istället. Det borde väl funka lika bra om man kör med två tp kablar?

Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
                Ja, du kan kipsa och dela stiftlisten. Det verkar vara samma strl på stiftlisten som då den som användes till chippen i första xboxen.
                Jag får ca 2.5 mm i avstånd mellan stiften när jag mäter.
                Ah jag tror jag såg typ 2,45 mm eller nåt på nån sida så det måste väl vara dom då. Tack som fan.

360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Comment

• Japp. 2.54 verkar vara standarden. Kolla på swechtrading.se han har billig stiftlist.

Comment

Japp. 2.54 verkar vara standarden. Kolla på swechtrading.se han har billig stiftlist.
                    Ah jag förväxlade siffrorna..

Denna bör kanske funka då?

http://swechtrading.se/zencart/index...roducts_id=115

Bra sida btw..

360 JTAG Backup Console
                    360 JTAGable Console

Comment

• Jag skulle ta den som heter Rak stiftlist 1x36 pol 2.54mm delning. Det har ingen större betydelse egentligen. Det viktiga är att avståndet mellan stiften är rätt.

Comment

• Har nu lött in adaptern och kopplat den till datorn. Då kommer guiden ny maskinvara upp och frågar efter drivrutiner. Ville höra här först innan jag börjar laborera vart man hittar dessa?

Edit: Äh jag hittade på det. Dock fick jag två "error" under reading.

Error: 250 reading block 1AD
                        Error: 250 reading block 38C
                        03FF

Gissar på att det inte är så bra?

Edit2: Så här ser det ut:

http://yfrog.com/1adumpp

Läst på lite andra sidor och dom säger att ett par 250 errors inte är något att bry sig om så länge felen finns på alla utläsningar. Har gjort 3 st och jämfört dom med diverse md5 program och dom är identiska.

Är det bara att köra på tror ni? Vill ju inte gärna flasha in nåt nytt innan jag är säker på att allt bör fungera..
                        Last edited by pemani; 2010-02-19, 14:14.

360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Comment

• Du ska mappa om dom dåliga blocken. Leta på xboxhacker.

Comment

• Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                            Du ska mappa om dom dåliga blocken. Leta på xboxhacker.
                            Har precis läst på lite mer om det. Men visst ska man mappa om dom med t.ex. bad block mover "till" xbr filen? Eller måste jag mappa om dom i original filen först?

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                              Har precis läst på lite mer om det. Men visst ska man mappa om dom med t.ex. bad block mover "till" xbr filen? Eller måste jag mappa om dom i original filen först?
                              du ska mappa om från xbr.bin, läs ut dom blocken som är felaktiga och placera dom längst bak i samma... (går hur bra som helst med Nandpro20b...) du skriver då:

nandpro xbr.bin: -r16 bad1.bin 1AD 1

följt av:

nandpro xbr.bin: -w16 bad1.bin 3FF 1

sedan motsvarande för resten, OBS: ändra 3FF till 3FE ocksåvidare...
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Tack å tack. Vill bara kolla med er så det blev rätt.

Jag läste ur kv och config och skrev in dom i xbr.bin sen körde jag bad block mover och öppnade både orig.bin och xbr.bin och fick sedan "succesfull". Verkar ha flyttat båda blocken som den gnällde på.

Skulle jag läsa ur kv/config först eller remappa först? Eller spelar det ingen roll vilken ordning?

Edit: En dum fråga till. Visst kan jag skippa XeLL helt och hållet och köra in XBR istället? Och då kan jag flasha in XBR direkt nu med adaptern innan jag löder dit jtag-kablarna? Och vad var CPU-nyckeln till för? När behöver jag den i detta fall? Den som står vid den blå bootskärmen?
                                Last edited by pemani; 2010-02-19, 15:58.

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X