Original inlägg av matte.90
Visa Inlägg
Jag har provat att lägga själva "6E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158"-filen under sökväg: "usb:\content\0000000000000000\5841095A\000D00 00" men då verkar det inte fungera alls. Använder jag istället programmet wxPirs och packar upp allt och lägger det i samma mapp så kan jag via XEXMenu starta default.xex filen och få igång spelet. Dock i demo-läge.
Skapar jag istället en "Games" mapp direkt på rooten och packar upp spelet med wxPirs och lägger i en "Trials HD"-mapp så hittat XEXMenu spelet direkt och listar det i menyn. Dock så går det bara i demo-läge återigen.
Har provat ett program som heter "XBLA Unlocker" och detta säger att båda spelen är upplåsta redan.
Jag förstod inte riktigt om jag kan använda XEXMenu till att starta spelen från ett usb-minne eller inte.
Du skrev så här:
"har du inte en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)
så kan du antingen packa upp xbla spelen med wxpir eller liknande program.
gör en mapp med spelets namn, lägg in filerna du packa upp, lägg in mappen på usbHDD/minne starta dom med xexmenu. dessa dyker itne upp i game listan utan du får navigera till dom i filhanteraren sen trycka på spelets default.xex fil.
eller gör du som swizzy sa.
gör en mapp i rooten av en/ett usbHDD/minne som heter:
"content" i den mappen gör du en ny mapp som heter "0000000000000000"
sen lägger du in spelen där precis som i de övre alternativet.
dessa får du sen starta genom freestyle dash, går inte att starta med Xexmen eller med NXE."
Menar du att dom går att starta i XEXMenu så länge dom INTE ligger i content mappen? Förlåt mina dumma frågor men det blir lätt så..

R.I.P. 
Comment