Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBL på USB-stick?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    pemani: såg att de är trails HD du färsöker lägga in, såhär ska sökvägen se ut för dig:
    hdd1:\Content\0000000000000000\5841095A\000D0000\6 E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158

(forumsbugg?? de blir ett mellanrum mellan 6 och E i början av filnamnet men de ska de ju inte vara) =/

har man en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)
    så ska man packa upp .rar filen till de xbla spel du har tankat ner å sen lägga in spelmappen i:
    hdd1:content/0000000000000000/

exempel på namn på spelmappen:
    584109CF
    5841095A
    58410837
    584109C2

exempel på hur sökvägen ser ut om du navigerar till spelfilen
    hdd1:content\0000000000000000\584109C2\000D0000\15AD6EBAE1FBA236078AFB2D69A689BB072D08A058
    -de blåa mapparna har alltid samma namn när de gäller xbla spel
    -den röda mappens namn har aldrig samma namn som ett annat spel men har alltid lika många tecken.
    -de gröna är xbla spelets fil, och har heller aldrig samma namn som ett annat spel

efter detta så startar du spelen igenom NXE dashboard (original dashen)
    på fliken games library. kan också startas genom freestyle dash.
    de går inte att starta dessa spel genom xexmenu om man lagt in dom på detta sätt.
    -----------------------

har du inte en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)

så kan du antingen packa upp xbla spelen med wxpir eller liknande program.
    gör en mapp med spelets namn, lägg in filerna du packa upp, lägg in mappen på usbHDD/minne starta dom med xexmenu. dessa dyker itne upp i game listan utan du får navigera till dom i filhanteraren sen trycka på spelets default.xex fil.

eller gör du som swizzy sa.
    gör en mapp i rooten av en/ett usbHDD/minne som heter:
    "content" i den mappen gör du en ny mapp som heter "0000000000000000"
    sen lägger du in spelen där precis som i de övre alternativet.
    dessa får du sen starta genom freestyle dash, går inte att starta med Xexmen eller med NXE.

om du tankar ner spel som inte har legat ute på internet jättelänge så är de flesta redan upplåsta.
    Tack så jättemkt för ditt svar. Dock så tror jag att jag har gjort precis sådär. Det är mycket riktigt "Trials HD" vi pratar om (har även provat Shadow Complex). Jag har ett 16 GB kingston USB-minne som jag formaterat i FAT32.

Jag har provat att lägga själva "6E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158"-filen under sökväg: "usb:\content\0000000000000000\5841095A\000D00 00" men då verkar det inte fungera alls. Använder jag istället programmet wxPirs och packar upp allt och lägger det i samma mapp så kan jag via XEXMenu starta default.xex filen och få igång spelet. Dock i demo-läge.

Skapar jag istället en "Games" mapp direkt på rooten och packar upp spelet med wxPirs och lägger i en "Trials HD"-mapp så hittat XEXMenu spelet direkt och listar det i menyn. Dock så går det bara i demo-läge återigen.

Har provat ett program som heter "XBLA Unlocker" och detta säger att båda spelen är upplåsta redan.

Jag förstod inte riktigt om jag kan använda XEXMenu till att starta spelen från ett usb-minne eller inte.

Du skrev så här:

"har du inte en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)

så kan du antingen packa upp xbla spelen med wxpir eller liknande program.
    gör en mapp med spelets namn, lägg in filerna du packa upp, lägg in mappen på usbHDD/minne starta dom med xexmenu. dessa dyker itne upp i game listan utan du får navigera till dom i filhanteraren sen trycka på spelets default.xex fil.

eller gör du som swizzy sa.
    gör en mapp i rooten av en/ett usbHDD/minne som heter:
    "content" i den mappen gör du en ny mapp som heter "0000000000000000"
    sen lägger du in spelen där precis som i de övre alternativet.
    dessa får du sen starta genom freestyle dash, går inte att starta med Xexmen eller med NXE."

Menar du att dom går att starta i XEXMenu så länge dom INTE ligger i content mappen? Förlåt mina dumma frågor men det blir lätt så..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

testade nu precis själv och märkte precis de du sa, att om man packar up xbla spel me tex vxpir så blir de bara demo varianten=/
      detta viste inte ja då många brukar säga att man ska packa upp dom ifall man inte har en MS hdd, konstigt x) sry my bad.

men testa att göra som du skrev här:
      Jag har provat att lägga själva "6E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158"-filen under sökväg: "usb:\content\0000000000000000\5841095A\000D00 00" men då verkar det inte fungera alls.
      och lägg in freestyle dash på usb-minnet

när du ska lägga in freestyle så tror att du kan göra en mapp i rooten av usbminnet som du döper till GAME.
      i den mappen lägger du in freestyle mappen(när du laddar ner freestyle dash och öppnar .rar filen, så är de bara den mappen som heter "freestyle" som du ska lägga i game mappen.
      så de blir:
      usb:Game\freestyle\
      gå också in i freestyle mappen och ändra namnet på "FreeStyleDash.xex" till "Default.xex"

nu bör freestyle dyka upp i game menyn i xexmenu.
      starta freestyle, gå till xbla fliken, och därifrån kan du starta spelet.

har inte testat denna metoden själv men tycker att de bör fungera.
      hoppas de funkar nu=)
      Mvh
      *PS3 slim 120- CFW 3,55
      *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
      *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
      *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
      *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
      *Xbox 360 slim original so far
      *Pstwo original x)
      *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
        testade nu precis själv och märkte precis de du sa, att om man packar up xbla spel me tex vxpir så blir de bara demo varianten=/
        detta viste inte ja då många brukar säga att man ska packa upp dom ifall man inte har en MS hdd, konstigt x) sry my bad.

men testa att göra som du skrev här:

och lägg in freestyle dash på usb-minnet

när du ska lägga in freestyle så tror att du kan göra en mapp i rooten av usbminnet som du döper till GAME.
        i den mappen lägger du in freestyle mappen(när du laddar ner freestyle dash och öppnar .rar filen, så är de bara den mappen som heter "freestyle" som du ska lägga i game mappen.
        så de blir:
        usb:Game\freestyle\
        gå också in i freestyle mappen och ändra namnet på "FreeStyleDash.xex" till "Default.xex"

nu bör freestyle dyka upp i game menyn i xexmenu.
        starta freestyle, gå till xbla fliken, och därifrån kan du starta spelet.

har inte testat denna metoden själv men tycker att de bör fungera.
        hoppas de funkar nu=)
        Mvh
        Funkade klockrent! Tusen tack

360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
          Funkade klockrent! Tusen tack
          okey härligt!=D kul att vara till hjälp=)
          *PS3 slim 120- CFW 3,55
          *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
          *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
          *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
          *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
          *Xbox 360 slim original so far
          *Pstwo original x)
          *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Om man läser readme-filen för Freestyle Dash så ska man alltså kunna starta denna loader direkt från vanliga Xbox 360 Dashboarden (NXE)? Min tanke är ju att slippa mellansteget med XEXMenu som inte verkar fylla så stor funktion längre.

Nfon säger följande:

Installation
            ------------

* Copy the "freestyle" folder into the root of USB0: or HDD1:

* If you wish to launch from disc choose and burn the appropriate launch image.
            o freestyle-usb.iso - cd image to boot freestyle from usb0:\freestyle\freestyledash.xex
            o freestyle-hdd.iso - cd image to boot freestyle from hdd1:\freestyle\freestyledash.xex

* Copy the proper boot package to hdd1:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00007000\ to have it show in the NXE Dashboard.
            o freestyle-usb - package to boot freestyle from usb0:\freestyle\freestyledash.xex
            o freestyle-hdd - package to boot freestyle from hdd1:\freestyle\freestyledash.xex

Vad jag har gjort är följande:

* usb0:\freestyle\freestyledash.xex
            * samt om jag öppnar "FreeStyleDash1.10Final.rar" så har jag en mapp som heter "Launch". I denna finns 4 st filer varav jag lagt den som heter "freestyle-usb" (EJ .iso filen) i sökväg "usb0:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00007000\ ...".

Jag antar att detta är fel eftersom jag inte får det att fungera. Kan någon vidareutveckla? :P

360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Comment

launch filerna är en pekare till HDD eller USB som du skall installera på din hårddisk som du har kopplad via SATA
              "freestyle-usb" länkar alltså till usb0:\freestyle\freestyledash.xex
              Där du då skall ha freestyle installerat

Comment

man kan även patcha om XBR så att den startar FreeStyle direkt.. har bara läst om det.. inte provat... var inte så förtjust i FreeStyle menyn

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                  launch filerna är en pekare till HDD eller USB som du skall installera på din hårddisk som du har kopplad via SATA
                  "freestyle-usb" länkar alltså till usb0:\freestyle\freestyledash.xex
                  Där du då skall ha freestyle installerat
                  Nu förstod jag inte riktigt. Jag har ju USB-disken kopplad via USB-porten på baksidan. Går det inte då? Måste man ha det kopplat via SATA?

Vart skall "freestyle-usb"-filen ligga?

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                    * Copy the proper boot package to hdd1:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00007000\ to have it show in the NXE Dashboard.
                    o freestyle-usb - package to boot freestyle from usb0:\freestyle\freestyledash.xex
                    Det skrev du ju själv

Comment

Det skrev du ju själv
                      Ja fast där fungerar det ju inte =)

Men det ska gå via USB-porten också och inte bara via SATA som du skrev?

Edit: Eller jaha.. måste boot filen liggar på MS egen disk och alla spel, Freestyle dash m.m. ligga på usb disken?
                      Last edited by pemani; 2010-03-26, 12:16.

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

gissar att det skulle funka från minneskort oxo

Comment

nej.. du kan inte starta något från USB ifrån NXE ifall du inte har en länkfil i NXE (på SATA HDD eller minneskort)

exempel på länkare .. USB-Launcher .. skannar igenom USB enheter efter USB.XEX på rooten

Comment

hatar att inte kunna editera.. du skrev att du lagt länkfilen (launchern) på USB

Comment

hatar att inte kunna editera.. du skrev att du lagt länkfilen (launchern) på USB
                              Så jag ska alltså lägga länkfilen (launchern) på MS officiella disk och sedan resten (freestyle dash, spel m.m.) på usb disken?

Varför är du begränsad användare?

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

fråga hansi!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X