Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBL på USB-stick?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XBL på USB-stick?

Hej
    Nu har jag äntligen fått igång Xexmenu 1.1 som jag kör från skiva.
    Eftersom jag inte har någon intern hd, så skulle jag vilja testa att lägga in några xbla spel på en usb-sticka. Jag tankade några Yaris-swappade spel men när jag lägger dem på usb-stickan så hittas dom, men de går inte att starta.

Går det överhuvudtaget att köra spelen från en sticka eller måste jag lägga dem på en intern/usb disk?

Tack på förhand.
    Ändra/Ta Bort Inlägg

du kan köra dom från USB sticka/disk, men du måste först packa upp dom med ett program som heter "wxPirs"
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Om man ska spela vanliga spel är det bara XIB som gäller för som kännt så fungerar ju inte Xbox Image Browser till Windows 7. (eller? säger att MSCOMSTL.OCX saknas och jag har inte fått det att fungera) Har man några andra lösningar om man vill kunna spela från extern USB hdd? Sitter på XeXMenu 1.1.

Comment

Startar man en dosprompt från rätt hörn av startmenyns labyrinter i Windows 7 (så att man kör DOS som administratör) så kan man med hjälp av regsvr32 få fart på dll:er och ocx:er m.m.

Alltid samma visa för att få igång mitt hempulade gamla visualbasic hack som hanterar våra inkommande beställningar så ni kunder får en juste bekräftelse och er adress tutar vidare in i de lokala databaserna :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av torkel86 Visa Inlägg
          Om man ska spela vanliga spel är det bara XIB som gäller för som kännt så fungerar ju inte Xbox Image Browser till Windows 7. (eller? säger att MSCOMSTL.OCX saknas och jag har inte fått det att fungera) Har man några andra lösningar om man vill kunna spela från extern USB hdd? Sitter på XeXMenu 1.1.
          det fungerar hur bra som helst, jag kör på det programmet själv, i win7, jag kör iofs också Xbox backup creator 2.9, som då installerar den filen så att den fungerar
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Googlade och hittade ett snuskigt litet program som installerade filen åt mig, men emulatorer till XeXMenu är det något ni folk har koll på? Lite osunt sugen på att få gamla Street Fighter II att fungera med min nya Tournament Editon. (Har precis fått hem en octagon gate som fint sitter på plats) (och tack för hjälpen btw)

Comment

Jag la in Freestyle Dash 1.10 final, med den så gick det att starta XBLA spel från usb sticka/disk genom att bara placera dom i Content/0000000000000000 på usb disken.

http://code.google.com/p/freestyledash/

Comment

Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
                Jag la in Freestyle Dash 1.10 final, med den så gick det att starta XBLA spel från usb sticka/disk genom att bara placera dom i Content/0000000000000000 på usb disken.

http://code.google.com/p/freestyledash/
                japp, det är en av dom positiva delarna med Freestyle Dash... en annan är att man kan ändra namn och sådant i filhanteraren, den är j*vligt bra gjord, det ända jag stör mig på med filhanteraren är att man måste trycka på LB (left bumper) för att byta enhet, och den går igenom alla enheterna en och en, man kan inte välja vilken enhet man vill komma åt i en meny (som i XeX Menu) samt så kan man inte starta vilken XeX/XBE man vill (baserat på vart någonstans dom finns lagrade)...

det finns många fördelar men lika många nackdelar med Freestyle Dash...
                Google is your friend!

Comment

Jag har lagt över några XBLA spel till mitt usb-minnet som jag packat upp med wxPirs till en "Games"-mapp på rooten (t.ex. "TrialsHD"). Läser jag nfon så står det att skall vara fullversionen men ändå kan jag bara köra 3-4 banor och dom vill att man ska köpa fulla versionen. Kan detta vara för att det inte ligger i "Content/0000000000000000" på usb-minnet?

Jag sitter inte framför grejerna nu så det är därför jag frågar. Ska testa när jag har tillgång till usb-minnet men tänkte att jag kan fråga under tiden.
                  PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                  PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                  PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                  360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                    Jag har lagt över några XBLA spel till mitt usb-minnet som jag packat upp med wxPirs till en "Games"-mapp på rooten (t.ex. "TrialsHD"). Läser jag nfon så står det att skall vara fullversionen men ändå kan jag bara köra 3-4 banor och dom vill att man ska köpa fulla versionen. Kan detta vara för att det inte ligger i "Content/0000000000000000" på usb-minnet?

Jag sitter inte framför grejerna nu så det är därför jag frågar. Ska testa när jag har tillgång till usb-minnet men tänkte att jag kan fråga under tiden.
                    för att dom ska bli fullversioner måste du låsa upp dom med t.ex. Yarisswap, det borde dom egentligen skriva i .nfo filen, det tror jag dom har gjort någonstans också... hur som helst, dom är INTE upplåsta...
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      för att dom ska bli fullversioner måste du låsa upp dom med t.ex. Yarisswap, det borde dom egentligen skriva i .nfo filen, det tror jag dom har gjort någonstans också... hur som helst, dom är INTE upplåsta...
                      Hmm ok det förklarar ju saken. Dock står enbart detta i nfon:

Notes:

This is the full game, for use on hacked XBox 360s (using
                      your favorite patched dash method, FreeBOOT, XBReboot, etc)

This will NOT work on a standard XBox360 and could get you
                      flagged for ban if you attempt using it

Installation Notes:

Extract contents, copy top folder to HDD using your favorite
                      HDD tool to the following location:

Partition 3 / Content / 0000000000000000

Boot to patched dash, goto Game Library, and enjoy!

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Hmm verkar inte fungera iaf. Dock är jag lite osäker om jag gör rätt. Jag öppnar ison i yarisswap (v0.8) och klickar på den röda "hex mod"/"yaris swap"-knappen. Får då ett meddelande om att "All LIVE & PIRS files patched! Except for Avatar DLC".

Packar sedan upp ison med wxPirs och kopierar filerna till usb:\Games\*spelet*

Är detta fel att göra så? Den hittar ju spelet men indikerar att det är en demo..

360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Comment

det lättaste sättet är egentligen att inte packa upp dom alls, utan lägga dom i rätt ordning på USB hårddisken, det vill säga: content\000000....\ så som det står i NFO filen, därefter ladda igång Freestyle Dash, då laddar den automatiskt allt! om du dessutom får tag på XM360 kan du enkelt låsa upp allt direkt på 360'n!
                          Google is your friend!

Comment

Provade att packa upp ison, körde den i yarisswap, kopierade över den till "Content\0000000000000000\5841095A\000D0000\6E1331 51FC02......*yadayada*.fil(?). Dock hittar inte xexmenu någonting då istället

Men jag ska kika lite mer på Freestyle Dash som du rekommenderade så kanske det funkar bättre där.

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

pemani: såg att de är trails HD du färsöker lägga in, såhär ska sökvägen se ut för dig:
                              hdd1:\Content\0000000000000000\5841095A\000D0000\6 E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158

(forumsbugg?? de blir ett mellanrum mellan 6 och E i början av filnamnet men de ska de ju inte vara) =/

har man en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)
                              så ska man packa upp .rar filen till de xbla spel du har tankat ner å sen lägga in spelmappen i:
                              hdd1:content/0000000000000000/

exempel på namn på spelmappen:
                              584109CF
                              5841095A
                              58410837
                              584109C2

exempel på hur sökvägen ser ut om du navigerar till spelfilen
                              hdd1:content\0000000000000000\584109C2\000D0000\15AD6EBAE1FBA236078AFB2D69A689BB072D08A058
                              -de blåa mapparna har alltid samma namn när de gäller xbla spel
                              -den röda mappens namn har aldrig samma namn som ett annat spel men har alltid lika många tecken.
                              -de gröna är xbla spelets fil, och har heller aldrig samma namn som ett annat spel

efter detta så startar du spelen igenom NXE dashboard (original dashen)
                              på fliken games library. kan också startas genom freestyle dash.
                              de går inte att starta dessa spel genom xexmenu om man lagt in dom på detta sätt.
                              -----------------------

har du inte en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)

så kan du antingen packa upp xbla spelen med wxpir eller liknande program.
                              gör en mapp med spelets namn, lägg in filerna du packa upp, lägg in mappen på usbHDD/minne starta dom med xexmenu. dessa dyker itne upp i game listan utan du får navigera till dom i filhanteraren sen trycka på spelets default.xex fil.

eller gör du som swizzy sa.
                              gör en mapp i rooten av en/ett usbHDD/minne som heter:
                              "content" i den mappen gör du en ny mapp som heter "0000000000000000"
                              sen lägger du in spelen där precis som i de övre alternativet.
                              dessa får du sen starta genom freestyle dash, går inte att starta med Xexmen eller med NXE.

om du tankar ner spel som inte har legat ute på internet jättelänge så är de flesta redan upplåsta.
                              Last edited by matte.90; 2010-03-20, 00:11.
                              *PS3 slim 120- CFW 3,55
                              *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                              *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                              *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                              *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                              *Xbox 360 slim original so far
                              *Pstwo original x)
                              *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X