Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG - FaQ (Vanliga frågor och svar)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det är försent för jtag för din del. går inte att nergradera...
    Bara vänta och se om dom knäcker nyare kernels!
    Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
    Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Original inlägg av waste17 Visa Inlägg
      Har ett xbox tillverkad 09-05-13 Lt+ flash som jag skulle vilja Jtaga men har råkat uppdatera dashen..är det helt kört då eller man kan typ byta hårdisken? eller man förstör annat genom uppdateringen?
      dashboarden ligger på moderkortet och uppdateringar gör följande:

Bränner e-fuses
      Uppdaterar bootloadern

över 2.0.7371.0 har man patchat bort en bugg som fanns i tidigare versioner av bootloadern (även känd som SMC'n)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tradigt..men tusen tack för era snabba svar

Comment

Swizzy !
          Jag mätte kondensatorn på C1C3 och den låg på 9,63nF dvs. 10nF och stoleksmässigt mm enl ELFA så ska den ha en Unom på 50 VDC och storleken heter 0603. Den som satt på C1C1 borde vara snarlik.
          Har en lärare som skulle kolla om hon hade en sån hemma
          :-). Nått nytt om alternativa spots för nanden?
          Mätte mot 360nandflasherns kontakter och baksidan av moderkortet men bra resultat . Har bara en gråna i felsökningen det är om det ska vara ca 60 ohm mellan
          J1D2.4 och J1D2.1(el mellan c och e på module A kortet)?

Comment

sorry, inte hunnit/kommit ihåg att kolla upp det... man får påminna mig om sådana saker ibland vilken moderkorts modell var det förresten? Xenon? Falcon? Jasper?
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Falcon :-). Inte lätt att ha många järn i elden :-D

Comment

Original inlägg av panzerfaust Visa Inlägg
                Falcon :-). Inte lätt att ha många järn i elden :-D
                J1D2.1 Skrapa bana…
                J1D2.2 Skrapa bana…
                J1D2.3 Skrapa bana... *ovansidan, yttersta som går mot southbridge*
                J1D2.4 R1R1 *sitter på banan från J1D2.4 på vägen till southbridge*
                J1D2.6 GND
                J2B1.5 Skrapa bana…
                J2B1.6 Skrapa bana…

Lite av det jag hittat, banorna går på undersidan av moderkortet, likaså R1R1... majoriteten av banorna går direkt in i southbridge, därefter är det i princip omöjligt o hitta vart dom går utan o randomly leta på varenda liten punkt på moderkortet, och det är inte säkert att man får utslag heller J1D2 kan du koppla mot vilken jord punkt du vill egentligen
                Last edited by Swizzy; 2011-01-06, 00:45.
                Google is your friend!

Comment

Såja då var det dax igen. Skrapade banorna det gick på och isället för att löda om allt mätte jag med en Ohmmeter mellan befintliga lödningar och skrapen eller efterföljande testpunkter och kom fram till att anslutningen var fullgod. Åkte även iväg och testade läsa med en gammal 32bits maskin för att använda uteslutningsmetoden och den ville inte heller.
                  Ni har möjligtvis inte stött på nån box som varit så här besvärlig???

Bild på banskrap och löd för J1D2.3

Shot at 2011-01-08

Shot at 2011-01-08
                  Last edited by panzerfaust; 2011-01-08, 20:59.

Comment

Lödning är inte samma sak som att våldta ett kretskort med blåslampa :-)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Man bör försöka ha så lite avskalat som det bara är möjligt när man löder dit sådär... och gärna så tunna kablar som möjligt (gärna samma storlek som banan man löder mot)
                      Google is your friend!

Comment

Hansi :-P ....
                        Jag drog dit dom för att mäta. Skulle behöva ett Ohmvärde mellan J1D2.1 och Jord det ligger på ca 54 Ohm hos mig och det känns som om det ska vara mer.
                        Som sagt ett Falcon moderkort.
                        Och här är alternativ till J1D2.1 och J1D2.2

Comment

Original inlägg av panzerfaust Visa Inlägg
                          Skulle behöva ett Ohmvärde mellan J1D2.1 och Jord det ligger på ca 54 Ohm hos mig och det känns som om det ska vara mer.
                          Som sagt ett Falcon moderkort.
                          Nu vet inte jag om jag mäter rätt... men om jag håller den röda mot jord och den svarta mot punkten får jag 13.50 eller 13.15 MΩ (skiljer sig lite grann när jag rör på svarta kontakt pennan) använder jag dom åt andra håller får jag inget värde alls... detta är alltså med en multimeter...
                          Google is your friend!

Comment

Tjo känns som om det ligger en diod och spärrar hos dig och som gått sönder hos mig :-(.
                            Last edited by panzerfaust; 2011-01-11, 13:30.

Comment

Tack för bra info. Dock har jag en fråga. Kan jag spela spel som jag packat upp på min externa hårddisk genom att koppla in den i mitt JTAG hackade xbox? Går det att starta i XEX menu direkt? Eller behöver jag göra nått annat också. Hittar inget svar på detta i forumet.

Comment

Original inlägg av fengblom Visa Inlägg
                                Tack för bra info. Dock har jag en fråga. Kan jag spela spel som jag packat upp på min externa hårddisk genom att koppla in den i mitt JTAG hackade xbox? Går det att starta i XEX menu direkt? Eller behöver jag göra nått annat också. Hittar inget svar på detta i forumet.
                                Ligger spelen i x:\Games\*spelnamn*\ kommer XEXMenu automatiskt lista dessa och du kan enkelt starta dom den vägen, om du har spelen någon annanstans eller i något annat format än det får du manuellt starta dessa genom att trycka på RB knappen (övre högra knappen) därefter leta upp spelet i fråga...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X