Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG - FaQ (Vanliga frågor och svar)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Alla boxar förutom de nyaste slim (typ de som tillverkats i augusti och framåt) går att hacka med reset glitch hack nu. Oavsett vilken dash man kör.

Suck... det här blev så grymt mycket svårare nu. Det innebär att någon kan hacka det och ändra dashen?
    Okej... är det något man gör själv (jäkligt enkelt) eller lämnar man in den till någon? Om det nu ens skulle gå att ha en jtag på min....

Comment

Original inlägg av lingongrova Visa Inlägg
      Suck... det här blev så grymt mycket svårare nu. Det innebär att någon kan hacka det och ändra dashen?
      Okej... är det något man gör själv (jäkligt enkelt) eller lämnar man in den till någon? Om det nu ens skulle gå att ha en jtag på min....
      JTAG och RGH (reset glitch hack) åstadkommer exakt samma sak. Det är två olika sätt att göra det på.
      JTAG kräver en äldre dashboard (när hacket väl är gjort så kan man köra senaste dashen dock) och RGH går att göra på vilken dash som helst.
      Du lämnar in din box till PSXCARE för RGH. Det måste in hårdvara och det måste lödas på svåra punkter.
      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Tack!

Jag ska googla lite mer på detta, men tack för dina svar!

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
          Alla boxar förutom de nyaste slim (typ de som tillverkats i augusti och framåt) går att hacka med reset glitch hack nu. Oavsett vilken dash man kör.
          När kom Reset Glitch Hack till xenon? något jag missat?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hej jag har en Xenon jtag med dashboard 2.0.12611.0 och jag lånade min kompis skyrim och instalerade det till min jtag men när jag startar skyrim står det att jag behöver göra en uppdatering och om jag gör den updateringen från skivan kommer mitt xbox bli som ett vanligt eller kommer det krascha eller kommer det fortfarande va ett jtag? jag är tacksam för svar

Comment

Original inlägg av RedSnipe Visa Inlägg
              hej jag har en Xenon jtag med dashboard 2.0.12611.0 och jag lånade min kompis skyrim och instalerade det till min jtag men när jag startar skyrim står det att jag behöver göra en uppdatering och om jag gör den updateringen från skivan kommer mitt xbox bli som ett vanligt eller kommer det krascha eller kommer det fortfarande va ett jtag? jag är tacksam för svar
              följ guiden: http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version så uppdateras boxen på rätt sätt, kör du uppdateringen från spelet kommer du troligtvis få E80 eller så slutar bara JTAG delen funka...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Funderar på att köpa en färdig JTAG konsol av er när jag sålt min Halo Reach limited edition med xkey.

Några frågor bara.

Är det ett stort behov att ha DVD läsaren flashad också? Om man ändå ska köra spel från Hårddisk. tänkte mer om nått skulle hända så kan man återställa via USB också?

Ni Installerar självklart alltid senaste programvara som kommer ut? Efter ni testat den såklart...

Funderar på Gears of war edition med JTAg har ni några färdiga på lager? Hur lång väntetid isf? Är era färdiga konsoler med senaste dash?
                Last edited by Postal; 2012-01-19, 13:23.

Comment

DVD'n behöver endast vara flashad om du vill kunna köra/kopiera brända spel.

Vi installerar det senaste vi själva testat ja om det funkar... funkar det sämre än äldre versioner stannar vi kvar på äldre versioner, funkar det bättre än äldre versioner eller har funktioner som verkligen behövs kör vi senaste...

Ja, vi har färdiga av alla modeller i lager, dom med lite större hårddiskar behöver vi troligen fixa iordning hårddisk, inte säkert att vi har alla storlekar på hårddiskar kvar i lager. Vi installerar som sagt alltid det senaste som funkar bra, det inkluderar även dashboards
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    DVD'n behöver endast vara flashad om du vill kunna köra/kopiera brända spel.

Vi installerar det senaste vi själva testat ja om det funkar... funkar det sämre än äldre versioner stannar vi kvar på äldre versioner, funkar det bättre än äldre versioner eller har funktioner som verkligen behövs kör vi senaste...

Ja, vi har färdiga av alla modeller i lager, dom med lite större hårddiskar behöver vi troligen fixa iordning hårddisk, inte säkert att vi har alla storlekar på hårddiskar kvar i lager. Vi installerar som sagt alltid det senaste som funkar bra, det inkluderar även dashboards
                    Skickade precis efter en från er. Hur ser det ut på lagret hinner ni skicka idag med tanke på hur ni har det med hårddiskar?

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                      Skickade precis efter en från er. Hur ser det ut på lagret hinner ni skicka idag med tanke på hur ni har det med hårddiskar?
                      Om det var du som beställde gears of war konsollen så är det inga problem, dom har 320GB som standard så till dom behöver vi inte köpa in separata diskar.

Det är bara 500GB eller mer som vi behöver bygga själva, annars använder vi officiella xbox 360 diskar (250GB eller 320GB).
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Om det var du som beställde gears of war konsollen så är det inga problem, dom har 320GB som standard så till dom behöver vi inte köpa in separata diskar.

Det är bara 500GB eller mer som vi behöver bygga själva, annars använder vi officiella xbox 360 diskar (250GB eller 320GB).
                        Det var jag Hansi. Gott! Då har man nått o se fram emot på lediga dagarna innan helg jobb.

Comment

Ser ingen anledning att starta en ny tråd men undrar.

Vilka program får man med i 360n om man köper en rgh-jtag från er?

Comment

Original inlägg av lerozan Visa Inlägg
                            Ser ingen anledning att starta en ny tråd men undrar.

Vilka program får man med i 360n om man köper en rgh-jtag från er?
                            program du kör på boxen:

XEXMenu 1.1
                            Freestyle Dashboard (FSD) 2.2 r275 (om jag inte minns siffrorna fel, den senaste som funkar någelunda bra)
                            Xbox 1 Emulatorn (hackade versionen)
                            NXE2GOD 1.0
                            Optional Media Update

PC Program:
                            XEXMenu 1.1 (iso fil utifall att du behöver den av någon anledning att köra på boxen)
                            Exiso GUI 1.4b
                            Diskswap Configurator 1.3c * Kommer nog uppdatera till 2.0 snart *

^ Ovanstående paket gäller BARA för maskiner med hårddiskar alternativt om du har ett minne med eller köper ett minne av oss...

Om du köper en 4GB maskin skickar vi med en XEXMenu 1.1 skiva så du kommer åt att köra det du behöver den vägen...
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              program du kör på boxen:

XEXMenu 1.1
                              Freestyle Dashboard (FSD) 2.2 r275 (om jag inte minns siffrorna fel, den senaste som funkar någelunda bra)
                              Xbox 1 Emulatorn (hackade versionen)
                              NXE2GOD 1.0
                              Optional Media Update

PC Program:
                              XEXMenu 1.1 (iso fil utifall att du behöver den av någon anledning att köra på boxen)
                              Exiso GUI 1.4b
                              Diskswap Configurator 1.3c * Kommer nog uppdatera till 2.0 snart *

^ Ovanstående paket gäller BARA för maskiner med hårddiskar alternativt om du har ett minne med eller köper ett minne av oss...

Om du köper en 4GB maskin skickar vi med en XEXMenu 1.1 skiva så du kommer åt att köra det du behöver den vägen...
                              Tack!

En fråga till, hur bra mediespelare finns some homebrew?

Har läst att det är svårt att spela upp 1080p filmer i mkv formatet som det ser ut nu det laggar dock var det några månader sedan med en app som heter ff360player tror jag.

Kanske har förbättrats nu vid dagens datum?

Eller har det kommit ut vettiga mediespelare för rgh-jtag. Hade gärnat vela ha en sådan så att jag kan spela upp filmer via min 360 på tv:n

Comment

Original inlägg av lerozan Visa Inlägg
                                Tack!

En fråga till, hur bra mediespelare finns some homebrew?

Har läst att det är svårt att spela upp 1080p filmer i mkv formatet som det ser ut nu det laggar dock var det några månader sedan med en app som heter ff360player tror jag.

Kanske har förbättrats nu vid dagens datum?

Eller har det kommit ut vettiga mediespelare för rgh-jtag. Hade gärnat vela ha en sådan så att jag kan spela upp filmer via min 360 på tv:n
                                Det finns den du nämner där, minns inte heller exakt vad den hette... men den var enbart WIP typ, en väldigt tidig beta... sen finns det en ny media spelare som Ced2911 håller på portar över från allt möjligt annat nämligen MPlayer, du finner lite info här: http://www.homebrew-connection.org/w...on-by-ced2911/ tyvärr kommer den inte kunna köras direkt från dashboarden utan den körs genom xell-reloaded så den är inte sådär jätte värdefull i dagsläget, iofs finns det program som t.ex. Dashlaunch 3.01 BETA som kan starta den direkt från vanliga dashboarden, men fortfarande inte riktigt vad du vill köra då den är väldigt tidig i beta stadiet den också
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X