Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG - FaQ (Vanliga frågor och svar)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jadu, bra fråga... jag har faktiskt ingen aning, jag kan kolla med folk som kan mera om det där lite senare ikväll, du får svar antingen senare ikväll eller imorrn...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Innan jag nu uppdaterar, detta är inte jtaghackbart, right? Gammal konsoll men minns inte att jag uppdaterat heller
      Last edited by Rambutan; 2010-08-06, 02:57.

Comment

Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg

Innan jag nu uppdaterar, detta är inte jtaghackbart, right? Gammal konsoll men minns inte att jag uppdaterat heller
        använda imgshack eller photobucket så man kan se bilden utan att logga in är du snäll?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
          Om man kopierar in spelen med den vanliga dashboarden, och sedan patachar om med NE2GOD att dom blir GOD, vad händer då med $SystemUpdate-grejjerna? Kommer de ligga kvar och kunna förstöra för en?
          Är det bättre att installera spel med Freestyle istället? Fast då kan man väl inte komma åt spelen i den vanliga Dashboarden?
          $SystemUpdate ligger kvar om du kopierar med NXE och konverterar till GOD med NXE2GOD... du kan egentligen kopiera in spelet, sen fixa o trixa för o få bort den om du vill på datorn (göra ISO av spelet, radera $SystemUpdate därifrån sedan göra om till GOD med ISO2GOD istället)

Om du installerar spelet via Freestyle/XEXmenu behöver du göra en Quickboot länk för att kunna spela det direkt från dashboarden, alternativt kan man även lägga Freestyle dash/Xexmenu som autoboot
          Google is your friend!

Comment

Tack för svaret Swizzy! Jag läste på något annat ställe där du rekommenderat Quickboot och det löste ju saken!

Är det avancerat att göra om Freestyle till Autoboot? Jag har försökt att hitta någon bra guide, men har inte lyckats, men det kan ju bero på att jag är dålig på att hitta!

Comment

Inte speciellt svårt, jag kan slänga upp allt man behöver för o göra det snart, om du använder gamla dashlaunch (0.02 tror jag den heter, eller om det var 0.2...) laddar du automatiskt direkt utan ytterligare mods (om du har freeboot) annars måste du patcha lite och trixa... kan skriva en guide för det senare när jag fått arslet ur vagnen och testa det
              Google is your friend!

Comment

Spel hänger sig i starten efter XEXMENU

Hej!

Har en Jtag maskin med xexmenu. Har fungerat kolckrent under flera månader. Men de senaste veckorna när jag har installerat nya spel så startar inte spelen. De hänger sig i starten när spelet laddas. Allt går bra med Xbox Image Browser, och installeringen på Xboxhårddisken. Men spelen startar inte.
                Maskinen är regionsfri.

Behöver man uppdatera xexmenu ibland eller vad kan det vara för problem.

Exempel på två spel som inte startar är
                NHL 11 NTSC XBOX360-COMPLEX
                Red Dead Redemption RF PROPER XBOX360-XB3

Tacksam för all hjälp.

Comment

Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
                  Spel hänger sig i starten efter XEXMENU

Hej!

Har en Jtag maskin med xexmenu. Har fungerat kolckrent under flera månader. Men de senaste veckorna när jag har installerat nya spel så startar inte spelen. De hänger sig i starten när spelet laddas. Allt går bra med Xbox Image Browser, och installeringen på Xboxhårddisken. Men spelen startar inte.
                  Maskinen är regionsfri.

Behöver man uppdatera xexmenu ibland eller vad kan det vara för problem.

Exempel på två spel som inte startar är
                  NHL 11 NTSC XBOX360-COMPLEX
                  Red Dead Redemption RF PROPER XBOX360-XB3

Tacksam för all hjälp.
                  Oftast beror det väl på att data från spelet fattas, XB3 brukar t.ex. radera massa data (intro videos och sådant) men ibland så gör dom fel, så personligen håller jag mig borta från alla deras releaser... även om dom ska fungera kanske det inte är smart att börja radera data i blindo...
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    Oftast beror det väl på att data från spelet fattas, XB3 brukar t.ex. radera massa data (intro videos och sådant) men ibland så gör dom fel, så personligen håller jag mig borta från alla deras releaser... även om dom ska fungera kanske det inte är smart att börja radera data i blindo...
                    Tack för snabbt svar.

Går det på ngt sätt kontrollera att data inte fattas innan man extraherar iso-filen med Xbox Image Browser?
                    Eller är det bara att testa olika releaser?

Comment

ABGX360 antar jag är ett bra sådant program man ( ALLTID ) skall kontrollera spel via som vi alltid tjatar om

Untouched release borde de döpa skiten till..
                      Jävla lama scene fjårtisGAYmers
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
                        Tack för snabbt svar.

Går det på ngt sätt kontrollera att data inte fattas innan man extraherar iso-filen med Xbox Image Browser?
                        Eller är det bara att testa olika releaser?
                        ABGX360 har en funktion att kolla speldata partitionen, kör spelet genom det, är det grönt där så finns all datan, sen är en annan bra regel att undvika JTAG specifika releaser (av vanliga 360 spel, XBLA/DLC kan du inte kolla, och dom är typ alltid JTAG specifika...)

Normal storlek på en 360 release är mellan 6-8gb (om det bara är 1 skiva) är releasen UNDER 6gb är det troligtvis en JTAG release eller så saknas massa data eller liknande...
                        Google is your friend!

Comment

Jag har en maskin som jag snart ska JTAGa. Stoppade in hårddisken till den maskinen i en annan och skulle spela ett spel (fallout:nv) - då ville den uppdatera (Vilket jag inte gjorde).

Frågan är: Gör det något om jag uppdaterar hårddisken (naturligtvis inte xboxen som ska JTAGas) ?

Comment

Problemet är väl när du tar över din HDD till din maskin som kan j-taggas så kommer den tjata öronen av dig varje gång du startar maskinen
                            och om någon skulle råka trycka ja ( småbbarn eller sambo ) så är det ju kört

Uppdatera då hellre polarns maskin till 9199 mjukvara o formatera ett usb minne och spela från istället för att flytta din HDD.
                            Sånt brukar ändå bara ställa till problem sen när man skall ladda filer har jag hört o sett skrivas.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Aha, tackar!!

Comment

God middag !
                                Va ett tag sen man posta något och nu e det Dax igen .
                                Öppna 360'n och löda in jtag samt gick ut med en ftp Jane genom chassit. Sedan en custom ftp- Ltp med 5st 100ohm resistorer och en st diod. Kan starta xboxen om inte Ltp/ftp kablen är kopplad till min pc, men så fort jag kopplar in den så dyker RROD upp på boxen. Fick även ominstallera burken till xp från win7 för jungleflasher att funka så jag kunde uppdatera till LT. Men som sagt boxen i standby inkopplad till pc via customltp enligt konstens alla regler och när jag startar nandpro så hittar den inte boxen. ( nä vill inte köra på usb, e för tillfället en fattig elektrikerstudent :-)). Nån har nått bra tips??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X