Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG - FaQ (Vanliga frågor och svar)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Djtobeinarobe Visa Inlägg
    Så om jag har köpt en JTAGad Xbox nu från psxcare kommer jag alltså kunna spela fifa 14, nhl 14, och gta 5 iallafall?
    Ja, alla spel som finns på marknaden idag och förmodligen dom som kommer fram tills årskiftet ska funka... (alla spel som finns idag funkar vad vi vet, framtida kanske har nytt skydd eller whatever som behöver fixas först, men det märker du ganska snabbt genom att kika här på forumet, brukar dyka upp trådar när folk har problem med nya skydd)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Okej, då vet jag. Tack!

Comment

• Hej!
        Fick hem min box idag, men har en fråga. Har en 2tb extern hårddisk. Den är uppdelad i 2, en NTFS-partition och en FAT32. Xboxet hittar den inte, eller det står att den hittar den men den kommer inte upp i FSD. Vad behöver jag göra?

Tobias

EDIT: Nvm, fixade det. Ändrade partitionen från Logical till Primary så hittade den.
        Last edited by Djtobeinarobe; 2013-10-30, 18:13.

Comment

• Uppdaterade senast min RGH i augusti förra året. Läste här på forumet att man ibland kan stå sig i ett år tills spelen kräver den senaste dashboarden. Märkte även att jag fortfarande har xell.bin, updflash.bin och orig_nand.bin kvar på min dator. Hur uppdaterar jag enklast (vad jag misstänker blir min sista gång) till senaste officiella dash, så de sista 360 spelen blir spelbara? Skulle vara ett bonus ifall nya xbla fungerade också, vilket inte alla gör i dagsläget.

Comment

• Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
            Uppdaterade senast min RGH i augusti förra året. Läste här på forumet att man ibland kan stå sig i ett år tills spelen kräver den senaste dashboarden. Märkte även att jag fortfarande har xell.bin, updflash.bin och orig_nand.bin kvar på min dator. Hur uppdaterar jag enklast (vad jag misstänker blir min sista gång) till senaste officiella dash, så de sista 360 spelen blir spelbara? Skulle vara ett bonus ifall nya xbla fungerade också, vilket inte alla gör i dagsläget.
            http://xebuildtut.xeupd.com <--- där har du en up-to-date guide för hur man gör med en väldigt säker metod (om du följer instruktionerna till pricka) den är dock på engelska...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Tack Swizzy!

Comment

• Hej!

Jag undrar vilken modifikation(jtag,rgh) som är enklast att utföra på en Falcon med dashboard 16202?

Rgh 2.0 ska tydligen vara svår att få till.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Comment

• Original inlägg av Matthewchuck Visa Inlägg
                  Hej!

Jag undrar vilken modifikation(jtag,rgh) som är enklast att utföra på en Falcon med dashboard 16202?

Rgh 2.0 ska tydligen vara svår att få till.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
                  R-JTAG är det som jag brukar montera på Phat maskiner (zephyr, falcon och jasper) som har dashboard över 14699 eller har dual cb bootloaders... (dvs. dom som inte kan köra RGH eller vanlig JTAG)
                  Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    R-JTAG är det som jag brukar montera på Phat maskiner (zephyr, falcon och jasper) som har dashboard över 14699 eller har dual cb bootloaders... (dvs. dom som inte kan köra RGH eller vanlig JTAG)
                    Ok! Tack för svaret! Vad rekommenderar du för chip för R-JTAG?

Comment

Ok! Tack för svaret! Vad rekommenderar du för chip för R-JTAG?
                      Vad jag vet finns det bara 1 chip för R-JTAG, och det chippet heter just så... R-JTAG

R-JTAG är egentligen bara RGH + JTAG, chippet glitchar mycket mycket tidigare än vad vanliga RGH chip gör vilket i sin tur leder till att du kan ladda riktigt gamla bootloaders (JTAG kompatibla CB bootloaders)
                      Google is your friend!

Comment

Vad jag vet finns det bara 1 chip för R-JTAG, och det chippet heter just så... R-JTAG

R-JTAG är egentligen bara RGH + JTAG, chippet glitchar mycket mycket tidigare än vad vanliga RGH chip gör vilket i sin tur leder till att du kan ladda riktigt gamla bootloaders (JTAG kompatibla CB bootloaders)
                        Ok! Då får jag ta o köpa mig ett sånt då. Har ni sådana för jag kunde inte hitta något i webbshopen?? Kanske jag som är blind. :P

Comment

Ok! Då får jag ta o köpa mig ett sånt då. Har ni sådana för jag kunde inte hitta något i webbshopen?? Kanske jag som är blind. :P
                          Skall finnas på hyllan, fixar upp dom i webshoppen ifall vi missat.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Rekomenderar dock att du INTE använder den "JTAG QSB" som följer med, den är ganska kass [t.ex. en av punkterna kan lätt kortsluta en resistor som kan användas, men den resistorn är väldigt känslig och kan orsaka att maskinen inte startar om man har otur] det går dock att "klippa bort" den delen av QSB'n, då är den väl hyffsat ok i guess, personligen brukar jag göra en "old-school" JTAG och monterar chippet med allting annat...
                            Google is your friend!

Comment

Rekomenderar dock att du INTE använder den "JTAG QSB" som följer med, den är ganska kass [t.ex. en av punkterna kan lätt kortsluta en resistor som kan användas, men den resistorn är väldigt känslig och kan orsaka att maskinen inte startar om man har otur] det går dock att "klippa bort" den delen av QSB'n, då är den väl hyffsat ok i guess, personligen brukar jag göra en "old-school" JTAG och monterar chippet med allting annat...
                              Ok, tack för tipset! Då jag inte är så "old-school" så undrar jag vad jag ska göra istället för JTAG QSB'n? Om det finns en bra guide för den delen uppskattar jag det väldigt mycket.

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                                Skall finnas på hyllan, fixar upp dom i webshoppen ifall vi missat.
                                Kanon!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X