Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag körde Bestpig 2.9.2 och skapade en ny NAND, men det var bara 14719 och den kärnan hade en del problem här såg jag. Nätverkskabeln är givetvis urkopplad och jag ska inte sitta online med konsolen.

Dock känns Swizzys program lite overkill. För mycket alternativ för mig. Jag vågar liksom inte chansa på hur min är lödd. Och sen blir det massor med elände med Dash launch-alternativen, avatar m.m. eftersom jag inte kan koppla in internet på den XP-datorn. Jag kör Linux. Jag vet inte hur mycket jag ska stänga av för att själv lägga in dash launch.

På lödningsschemat står det:

"J1D2.1 (purple)
    GND (blue)
    J1D2.2 (green)
    J1D2.3 (yellow)
    J1D2.4 (orange)
    J2B1.5 (red)
    J2B1.6 (brown)

The blue wire is the ground (GND), thies exsist on both connectors, you must connect only the one either J1D2 Pin 6 or J2B1 Pin 12"

Jasper, USB SPI Flasher heter den.

Någon bra tanke på hur jag får in senaste kärnan med detta klödd? En del spel startar inte för att just kärnan är för gammal med lika nya spel startar. Borderland 2, NBA2k13 startar inte. NHL13 gör det.

Comment

• Original inlägg av TryAndTry Visa Inlägg
      Jag körde Bestpig 2.9.2 och skapade en ny NAND, men det var bara 14719 och den kärnan hade en del problem här såg jag. Nätverkskabeln är givetvis urkopplad och jag ska inte sitta online med konsolen.

Dock känns Swizzys program lite overkill. För mycket alternativ för mig. Jag vågar liksom inte chansa på hur min är lödd. Och sen blir det massor med elände med Dash launch-alternativen, avatar m.m. eftersom jag inte kan koppla in internet på den XP-datorn. Jag kör Linux. Jag vet inte hur mycket jag ska stänga av för att själv lägga in dash launch.

På lödningsschemat står det:

"J1D2.1 (purple)
      GND (blue)
      J1D2.2 (green)
      J1D2.3 (yellow)
      J1D2.4 (orange)
      J2B1.5 (red)
      J2B1.6 (brown)

The blue wire is the ground (GND), thies exsist on both connectors, you must connect only the one either J1D2 Pin 6 or J2B1 Pin 12"

Jasper, USB SPI Flasher heter den.

Någon bra tanke på hur jag får in senaste kärnan med detta klödd? En del spel startar inte för att just kärnan är för gammal med lika nya spel startar. Borderland 2, NBA2k13 startar inte. NHL13 gör det.
      Om du använder senaste versionen av mitt program ställer den in allting åt dig... du behöver inte veta hur det är lött, är du osäker kan du alltid låta den ta den smc som du redan har (välj current... OBS: Detta går BARA om du tar från en tidigare hackad mjukvara!! den kan inte kolla vad du har från original, du kan inte heller låta den använda nuvarande från det!)

Använd XeBuild GUI, inte CMD Freebooter... CMD Freebooter har jag inte uppdaterat på jätte länge, inte efter att xeBuild kom och jag blev medlem i det teamet

Du behöver inte använda dig av lödningar alls för att uppdatera om konsollen startar, använd Simple 360 NAND Flasher eller Flash360 så kan du både läsa och skriva direkt från dashboarden
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Då har jag gjort en ny dump efter att ha lagt in 14719, skrivit in CPU-keyn, skapat den.

Och lät inställningarna vara för Dash launch. Hur blir det med avatar-patchen då? Inget internet som sagt på den datorn. Jag skiter i vad som installeras så länge jag inte behöver logga in på Live och kan spela alla spel. Även XBLA.

Varje gång jag gör det här så känns det som något ska gå snett.

Comment

Då har jag gjort en ny dump efter att ha lagt in 14719, skrivit in CPU-keyn, skapat den.

Och lät inställningarna vara för Dash launch. Hur blir det med avatar-patchen då? Inget internet som sagt på den datorn. Jag skiter i vad som installeras så länge jag inte behöver logga in på Live och kan spela alla spel. Även XBLA.

Varje gång jag gör det här så känns det som något ska gå snett.
          Avatar stödet måste du ladda hem och installera på nytt, det är nya filer för varje ny dashboard (du får ladda hem systemuppdatering med samma version som nanden EFTER att du flashat om nanden)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Borderlands 2 startar! Tack till Swizzy för hjärtbesvären. Usch vad jag hatar att flasha min konsol, men allt gick ju hur bra som helst. Inga ändringar gjordes utan ditt program fixade det utan att behöva ändra massa saker.

Comment

Borderlands 2 startar! Tack till Swizzy för hjärtbesvären. Usch vad jag hatar att flasha min konsol, men allt gick ju hur bra som helst. Inga ändringar gjordes utan ditt program fixade det utan att behöva ändra massa saker.
              Np, dom flesta inställningarna är mer för lite mer avancerade användare... xeBuild GUI 3.0 kommer vara ännu lättare, mycket färre inställningar man kan göra i "basic"/"simple" läget, dvs det läget som dom flesta användarna bör använda sig av...

Alla inställningarna som finns i nuvarande versionen finns självklart kvar även i xeBuild GUI 3.0, men för det mesta i det avancerade läget
              Google is your friend!

Comment

• Är denna guide fortfarande aktuell?
                Hade tänkt uppgradera min snart då detta aldrig är gjort. eller bör jag vänta tills ja inte kan starta vissa spel? Nyaste spelet jag kört är RE6 och det fungerar felfritt.

Comment

• Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
                  Är denna guide fortfarande aktuell?
                  Hade tänkt uppgradera min snart då detta aldrig är gjort. eller bör jag vänta tills ja inte kan starta vissa spel? Nyaste spelet jag kört är RE6 och det fungerar felfritt.
                  vilken dashboard har du nu?

Den aktuella guiden finner du här: http://xebuildtut.xeupd.com den är iofs på engelska, men...
                  Google is your friend!

Comment

• Är fortfarande 16203 den senaste mjukvaran? Vart kan man gå in och kolla releaser av sådana saker?
                    //
                    Mattias - JTAG wannabe

Comment

• Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
                      Är fortfarande 16203 den senaste mjukvaran? Vart kan man gå in och kolla releaser av sådana saker?
                      16537 är senaste, du hittar det på www.homebrew-connection.org bland annat =)
                      Google is your friend!

Comment

• Jag förstår inte varför man ska updatera förbi 16203 , Inget spel kräver ju liksom högre , Vad jag vet .... Finns ju en oskriven regel som många väljer att följa " Funkar det som det ska , Låt bli att göra något innan det behövs " Jag är fortfarande på 16197 och ALLA spel jag testat har funkat klockrent för mig Men om någon vet något om detta som jag inte gör , Please tell meh ! Så ska jag updatera till 203 =)

Comment

• Uppdatera JTAG

HEj,

jag får inte igång GTA5 med meddelandet "the game couldn't start try downloading the game again" och jag misstänker att jag behöver uppdatera min box. Kan ni ordna sånt för en slant?

Hälsningar
                          Emil

Comment

• Original inlägg av bensinpump Visa Inlägg
                            HEj,

jag får inte igång GTA5 med meddelandet "the game couldn't start try downloading the game again" och jag misstänker att jag behöver uppdatera min box. Kan ni ordna sånt för en slant?

Hälsningar
                            Emil
                            Ja, vi kan uppdatera åt dig, 350:- kostar det...

Försöker du starta disc 1 är det där problemet ligger, du ska starta disc 2 och lägga in "content" foldern från disc 1 på interna hårddisken...
                            Google is your friend!

Comment

• Jag uppdaterade nyss min till senaste kernel med xebuild. När jag startar upp konsollen så kommer jag till "standard dashboard", och inte till fsd. Hur når jag fsd och får konsollen att starta direkt hit?

Comment

• Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
                                Jag uppdaterade nyss min till senaste kernel med xebuild. När jag startar upp konsollen så kommer jag till "standard dashboard", och inte till fsd. Hur når jag fsd och får konsollen att starta direkt hit?
                                Om du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X