Tack! Jag har provat att lägga in gta5 content/000.../54....-foldern under usb:/content/000.. (eftersom jag inte har någon intern hdd) men det verkar inte funka. Sista utvägen är nog att uppdatera burken tror jag.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
En miss av mig, hade ett USB minne i med avatar update till senaste kernel. När/ hur installerar man den updaten? Har laddat ner och förberett det på ett USB minne med hjälp av XEbuild.Original inlägg av Swizzy Visa InläggOm du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...
- Citat
- Flag
Comment
-
isåfall måste det vara USBMU, det måste vara ett minne som xboxen i sig kan läsa innehåll från (den läser inte direkt från usb minnen etc. utan det måste vara formaterat av xboxen)Original inlägg av bensinpump Visa InläggTack! Jag har provat att lägga in gta5 content/000.../54....-foldern under usb:/content/000.. (eftersom jag inte har någon intern hdd) men det verkar inte funka. Sista utvägen är nog att uppdatera burken tror jag.
Den kör du allra sist när du väl har flashat om nanden till senaste versionenOriginal inlägg av davvekulneff Visa InläggEn miss av mig, hade ett USB minne i med avatar update till senaste kernel. När/ hur installerar man den updaten? Har laddat ner och förberett det på ett USB minne med hjälp av XEbuild.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Visst var den senaste "system updaten" inbyggd i själva xebuild? Eller behövde man plocka hem den (SystemUpdate_16537.zip) separat och zippa upp den i rätt mapp innan man kör ditt GUI? Läst guiden du länkade till men där verkar det som att man bara ska dumpa sin NAND med t.ex. Flash 360 och därefter öppna den i xebuild GUI och köra på..Original inlägg av Swizzy Visa InläggOm du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Du måste ha 3.09 dashlaunch och även måste du ladda ner 16537, Finns en guide ... Ta bara hem alla filerna & sedan gör som det står , Rätt simpelt och tar knappt 2 minuter. http://www.realmodscene.com/index.ph...date-tutorial/Original inlägg av pemani Visa InläggVisst var den senaste "system updaten" inbyggd i själva xebuild? Eller behövde man plocka hem den (SystemUpdate_16537.zip) separat och zippa upp den i rätt mapp innan man kör ditt GUI? Läst guiden du länkade till men där verkar det som att man bara ska dumpa sin NAND med t.ex. Flash 360 och därefter öppna den i xebuild GUI och köra på..
- Citat
- Flag
Comment
-
Tack för det!Original inlägg av croizez Visa InläggDu måste ha 3.09 dashlaunch och även måste du ladda ner 16537, Finns en guide ... Ta bara hem alla filerna & sedan gör som det står , Rätt simpelt och tar knappt 2 minuter. http://www.realmodscene.com/index.ph...date-tutorial/PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag behöver alltså inte läsa ur min aktuella NAND med Flash 360 som tidigare utan detta sköts via nätverket automatiskt numera om jag förstått det rätt om jag har dashlaunch igång på 360:n?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Ah gött. Var lite nojig på den sista delen ifall något skiter sig. Har väl antagligen den aktuella nanden på backup någonstans men då slipper jag iaf ta en ny backup :P Aja får testa detta någon dag framöver. Tack igen.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej! Jag har stött på problem vid mitt senaste försök att uppdatera min JTAG. När jag startar upp boxen med att trycka ut släden så visas inte längre CPU-nyckeln. I normala fall brukar det listas upp några sidor med text men nu så stannar den på rad "SATA device at ea001200".
Det går inte heller att ansluta xeBuild mot boxens ip-adress och läsa nyckeln den vägen.
Jag kör 16537 på maskinen nu och den fungerar som den ska. Kan jag ha gjort något fel vid senste flashningen som orsakar detta?
Uppdatering.
Jag lyckades läsa nyckeln genom dashlaunch, fota tv'n och skriva in nyckeln för hand i xeBuild. Uppdaterat till 16547 nu.Last edited by xlr8; 2014-04-06, 13:46.
- Citat
- Flag
Comment

Comment