Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
    haha där der man, men allright så då är de "normal SMC hack" jag skall välja?
    Troligtvis, kolla med programmet SMC Comparison Tool som boflc har gjort, du hittar det här: http://www.megaupload.com/?d=MG51P2HU

(det är ett commandline tool som min app, men du måste ge den argument så du kan inte dubbelklicka på den och välja allt efteråt...)

Såhär gör du för att kolla din image:

1. Öppna CMD i windows (Kommando tolken)
    2. Navigera dig fram till SMC Comparison Tool mappen, där du har extraherat programmet...
    3. skriv: smc-comparison-tool-0.3 --image1=flashdmp.bin
    flashdmp.bin = namnet på din dump, den måste ligga tillsamans med exefilen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      eller så tar man genvägen och läser min uppdaterade guide där jag skrivit hur man använder mitt program som även det löser det problemet, filen som det är "problem" med heter systemupdate.xexp1 (den är värdelös egentligen när du bygger ny version)

**edit:**

Woops, det var ju rätt tråd men som sagt, kör man med mitt program får man med dashlaunch direkt vid build time
      Har du tagit bort dina filer eller är det servern som ligger nere?
      Kommer inte åt dem....
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
        Har du tagit bort dina filer eller är det servern som ligger nere?
        Kommer inte åt dem....
        Hade strömavbrott under dagen här... så allting stängdes naturligtvis av här hemma inklusive servern... den autostartar tyvär inte när den får tillbaka strömmen... men nu är allting up-and-running igen
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• hehe, ok, typiskt min tur, den med ett 'O' framför...
          Jag fick tag i filen på annat håll, google var min vän =)
          Vill bara påpeka att det fungerade utan minsta problem, mycket bra och lättarbetat program för en tankspridd förvirrad person som jag.
          Nu skall jag bara försöka hitta original-dvd:n så att jag kan flasha med LT+ 2.0 istället för den spoofade samsungläsaren som sitter i nu...
          Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Hej swizzy, använde precis ditt verktyg CMD Freebooter 1.2.5 och uppdaterade från freeboot 21625 till 13604. Funkade fint, mycket bra verktyg.

Enda grejen jag undrar är att nu auto startar inte freestyle längre med dashlaunch.
            Lade in Default = Hdd:\Freestyle\default.xex
            i launch.ini i CMD freebooter mappen innan jag byggde.
            Vad gör jag för fel?
            tack på förhand

Comment

• Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
              Hej swizzy, använde precis ditt verktyg CMD Freebooter 1.2.5 och uppdaterade från freeboot 21625 till 13604. Funkade fint, mycket bra verktyg.

Enda grejen jag undrar är att nu auto startar inte freestyle längre med dashlaunch.
              Lade in Default = Hdd:\Freestyle\default.xex
              i launch.ini i CMD freebooter mappen innan jag byggde.
              Vad gör jag för fel?
              tack på förhand
              det beror på att version 1.2.5 inte har Dashlaunch 2.25 som stödjer 13604, jag ska fixa det under helgen här plus lite andra buggar du kan uppdatera dashlaunch med installern sålänge, eller bygga en ny image när jag gjort klart den nya versionen... håller på gör CMD GGBooter också (med stöd för reset glitch) annars hade jag haft nya CMD Freebooter färdig redan igår
              Google is your friend!

Comment

det beror på att version 1.2.5 inte har Dashlaunch 2.25 som stödjer 13604, jag ska fixa det under helgen här plus lite andra buggar du kan uppdatera dashlaunch med installern sålänge, eller bygga en ny image när jag gjort klart den nya versionen... håller på gör CMD GGBooter också (med stöd för reset glitch) annars hade jag haft nya CMD Freebooter färdig redan igår
                Okej tack för snabbt svar
                Jag har ingen brådska så jag väntar nog på din nya version, då det känns som den mest lättanvända och säkra metoden

Comment

• Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
                  Okej tack för snabbt svar
                  Jag har ingen brådska så jag väntar nog på din nya version, då det känns som den mest lättanvända och säkra metoden
                  Nya versionen är uppe väntar just nu bara på att få svar från min release kontakt så att den blir officiell också (det vill säga, att den hamnar på Logic-Sunrise, Xbins etc. )
                  Google is your friend!

Comment

Jag har precis fixat till min xbox med version 1.2.6b och har samma bekymmer. Är tyvärr en ärkenoob vad gäller JTAG-xbox och har bara haft denna i ett par dagar och jag har lite frågor.

Allting gick enligt guiden, jag ändrade till default = Hdd:\Freestyle\default.xex i launch.ini men den startar fortfarande upp med orginaldashen. När jag kollar i FlashFXP har jag dock en disk som heter Hdd1 där Games och Freestyle och lite annat ligger plus en HddX som också har en Games-mapp som bara innehåller en name.txt. Ska det vara så?

Edit: Jag hittade dash launch 2.25 installern på xbins och körde den, nu fungerar det. Har dock en annan fråga, jag hade kinect utdraget under tiden jag uppdaterade. Jag preppade en usb-sticka med uppdateringen enligt programmet och körde in den så avatarer funkar. Nu när jag pluggar in kinect säger den att den måste ha en uppdatering. What to do?

Last edited by Luddrigo; 2011-10-25, 17:37.

Comment

• Original inlägg av Luddrigo Visa Inlägg
                      Jag har precis fixat till min xbox med version 1.2.6b och har samma bekymmer. Är tyvärr en ärkenoob vad gäller JTAG-xbox och har bara haft denna i ett par dagar och jag har lite frågor.

Allting gick enligt guiden, jag ändrade till default = Hdd:\Freestyle\default.xex i launch.ini men den startar fortfarande upp med orginaldashen. När jag kollar i FlashFXP har jag dock en disk som heter Hdd1 där Games och Freestyle och lite annat ligger plus en HddX som också har en Games-mapp som bara innehåller en name.txt. Ska det vara så?

Edit: Jag hittade dash launch 2.25 installern på xbins och körde den, nu fungerar det. Har dock en annan fråga, jag hade kinect utdraget under tiden jag uppdaterade. Jag preppade en usb-sticka med uppdateringen enligt programmet och körde in den så avatarer funkar. Nu när jag pluggar in kinect säger den att den måste ha en uppdatering. What to do?

Körde du in 13604 kan du köra uppdateringen med kinecten inkopplad utan problem, finns ingen nyare version

Jag är medveten om problemet med senaste versionen... varit mycket i skallen under helgen här, därav jag släppte en snabbfix som löste problemet med jasper512, den buggen var riktigt simpel för mig, men förödande för dom som har just det moderkortet... därav jag släppte fix på det, dashlaunch kan man fixa själv i efterhand... därav jag inte fixat det problemet just nu, har lite fler funktioner på g och ska fixa iordning lite grann så att det flyter på lite bättre
                      Last edited by Swizzy; 2011-10-25, 23:04.
                      Google is your friend!

Comment

Körde du in 13604 kan du köra uppdateringen med kinecten inkopplad utan problem, finns ingen nyare version

Jag är medveten om problemet med senaste versionen... varit mycket i skallen under helgen här, därav jag släppte en snabbfix som löste problemet med jasper512, den buggen var riktigt simpel för mig, men förödande för dom som har just det moderkortet... därav jag släppte fix på det, dashlaunch kan man fixa själv i efterhand... därav jag inte fixat det problemet just nu, har lite fler funktioner på g och ska fixa iordning lite grann så att det flyter på lite bättre
                        Suveränt, tackar och bockar. Nu fungerar allt som det ska. Tack för guiden och dina ansträngningar.

Comment

• Hej, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med vad som har gått fel.

Jag har just försökt uppdatera med CMD Freebooter 1.2.6b(1). Allt såg bra ut, den skrev till minnet, stängde ner och jag gjorde en systemuppdatering med $systemupdate när jag startade om boxen. Nu bootar den inte till Freestyle Dash utan går direkt till "originaldashboarden". Vad har gått snett, är JTAG:en sabbad på något sätt eller är det NAND:en som har blivit korrupt?

Jag vore tacksam om någon vet vad som har hänt och om det går att åtgärda.

Comment

• Original inlägg av Typeclash Visa Inlägg
                            Hej, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med vad som har gått fel.

Jag har just försökt uppdatera med CMD Freebooter 1.2.6b(1). Allt såg bra ut, den skrev till minnet, stängde ner och jag gjorde en systemuppdatering med $systemupdate när jag startade om boxen. Nu bootar den inte till Freestyle Dash utan går direkt till "originaldashboarden". Vad har gått snett, är JTAG:en sabbad på något sätt eller är det NAND:en som har blivit korrupt?

Jag vore tacksam om någon vet vad som har hänt och om det går att åtgärda.
                            Ändrade du i launch.ini innan du flashade om den? troligen där felet ligger för din del, om det inte hjälper att lägga den med FSD som default (och du lägger launch.ini på t.ex. din USB hårddisk/interna hårddisk) får du testa med att köra Dashlaunch 2.25 installern
                            Google is your friend!

Comment

• Tackar för hjälpen och det snabba svaret!

Jag ska alltså kolla hur min launch.ini ser ut på Xboxen och ändra den så att den ser ut som i den här tråden typ:
                              http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=launch.ini

Sedan lägger jag den i roten på den interna disken?

Comment

• Original inlägg av Typeclash Visa Inlägg
                                Tackar för hjälpen och det snabba svaret!

Jag ska alltså kolla hur min launch.ini ser ut på Xboxen och ändra den så att den ser ut som i den här tråden typ:
                                http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=launch.ini

Sedan lägger jag den i roten på den interna disken?
                                Kopiera den launch.ini som ligger med mitt program, ändra:

default=

till:

default= Hdd:\path\to\FSD\default.xex
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X