Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• jo veckan innan du gick på semester! :-) Ni var lite trötta den morgonen :-)

Den tappar konfen igen, nu säger dessutom xexmenu vid start fatal crash interception och blinkar ut till dahsboarden :-( Den mår inget bra den här lådan längre...
    Vad göra? Ska jag komma in med den?

Comment

• Original inlägg av himi Visa Inlägg
      jo veckan innan du gick på semester! :-) Ni var lite trötta den morgonen :-)

Den tappar konfen igen, nu säger dessutom xexmenu vid start fatal crash interception och blinkar ut till dahsboarden :-( Den mår inget bra den här lådan längre...
      Vad göra? Ska jag komma in med den?
      Jao, sväng förbi med den så får vi genom våran USB Programmerare göra en full erase av din nand och skriva en "frisk" version till den
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Fick formatera om interna disken och lägga in xexmenu igen. Nu funkar det igen. Testade FEAR3 efter någon minut hängde hela skiten :-) Vet e tusan vad som sker.......?

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Jao, sväng förbi med den så får vi genom våran USB Programmerare göra en full erase av din nand och skriva en "frisk" version till den
          ok super funkar det idag?

Comment

• Original inlägg av himi Visa Inlägg
            ok super funkar det idag?
            jadå, inga problem
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• vilken dum fråga jag ställer nu men när jag startar cmd freeboot och skriver in cpukey så får jag frågan "what is the name of your nand dump?"
              vad menas med det?

Comment

• Original inlägg av rj_chito Visa Inlägg
                vilken dum fråga jag ställer nu men när jag startar cmd freeboot och skriver in cpukey så får jag frågan "what is the name of your nand dump?"
                vad menas med det?
                Kör du med senaste versionen kan du ställa in att allting ska stå på svenska

Menne, det är vad din dump fil heter (troligen flashdmp.bin) om du använde flash360, observera att din bin fil måste ligga tillsamans med .exe filen för att det ska funka...
                Google is your friend!

Comment

Kör du med senaste versionen kan du ställa in att allting ska stå på svenska

Menne, det är vad din dump fil heter (troligen flashdmp.bin) om du använde flash360, observera att din bin fil måste ligga tillsamans med .exe filen för att det ska funka...
                  Tackar, en till fråga. Nu fick jag igång den och alla spel går att spela genom hdd, men min dashboard är en äldre version nu och min kinect kräver en uppdatering. Använder freeboot 1.2.3 och i den så finns möjligheten till att välja den senare versionen men när jag väljer den så krashar freeboot. Hur gör jag?

Comment

• Original inlägg av rj_chito Visa Inlägg
                    Tackar, en till fråga. Nu fick jag igång den och alla spel går att spela genom hdd, men min dashboard är en äldre version nu och min kinect kräver en uppdatering. Använder freeboot 1.2.3 och i den så finns möjligheten till att välja den senare versionen men när jag väljer den så krashar freeboot. Hur gör jag?
                    Vad menar du med att freeboot krashar? kanske är så att du glömt bort att ta med dom mapparna när du packade upp? inställningarna som är in config filen från början ska funka per standard för dom flesta, det är CPUKey, SMC och moderkort som behöver läggas till för att det ska bli rätt
                    Google is your friend!

Comment

Vad menar du med att freeboot krashar? kanske är så att du glömt bort att ta med dom mapparna när du packade upp? inställningarna som är in config filen från början ska funka per standard för dom flesta, det är CPUKey, SMC och moderkort som behöver läggas till för att det ska bli rätt
                      nej det var som du sa hade glömt att ha med mapparna på samma plats.
                      gick att skapa den updflash jag behövde, men jag tror jag måste valt fel nånstans på freeboot för efter att jag installerade updflash på boxen så nu när den startar upp så kräver den skivan som medföljde för att påbörja setup.
                      hur löser jag det?

never mind löste det. va bara att koppa ur alla extra tillbehör, i mitt fall kinect
                      Last edited by rj_chito; 2011-09-01, 17:01.

Comment

• Vill bara ge ett stort tips för dem som går frå 12611 till 13599.

Jag fick alla möjliga konstiga fel med BestPig's Toolbox och Jtag Toolbox. De sa att min dump var kass även jag prövat med originalet samt Flash 360. De var någon fil de letade efter men förstod inte att den inte fanns.

Jag tankade då ner Easy Freeboot (Numera kallad Exploit 360) och sade till den att 1) Valde min flash360 dump 2) Anslut till Xellous för att vara 100% säker på att nycklen stämde (fast ni är nog modigiare än mig?) 3) Sa bara "ja" på att de var en falcon 5770, sen ja på att jag hade stock SMC. 4) trycker Enter när den ber dig (händer 2 gånger) 5) ett program bootar upp som heter 360 dump tool, den kommer faila tills du går in på inställningarna och väljer din CPU nyckel. Gör det sen öppna filen manuellt där du sparade ner den nya.

Då skall du se att de står lite 13599 varstans. Då var du klar. Stäng, in på 360 och Flasha med Flash360 (Ni kan nog stegen annars säger jag det igen. Först A sen B, sen säg att ni är säkra så den flashar. Låt Flash 360 stäng av 360n, dra ut strömmen i sådär 30 sekunder och kör på in igen! TADA!

Glöm för skjuttongubbar inte Dashlauncher 2.23b!

De var mitt äventyr som tog mig ca 2 timmar men nu lever den lilla rakaren på 13599!

Comment

• Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
                          Vill bara ge ett stort tips för dem som går frå 12611 till 13599.

Jag fick alla möjliga konstiga fel med BestPig's Toolbox och Jtag Toolbox. De sa att min dump var kass även jag prövat med originalet samt Flash 360. De var någon fil de letade efter men förstod inte att den inte fanns.

Jag tankade då ner Easy Freeboot (Numera kallad Exploit 360) och sade till den att 1) Valde min flash360 dump 2) Anslut till Xellous för att vara 100% säker på att nycklen stämde (fast ni är nog modigiare än mig?) 3) Sa bara "ja" på att de var en falcon 5770, sen ja på att jag hade stock SMC. 4) trycker Enter när den ber dig (händer 2 gånger) 5) ett program bootar upp som heter 360 dump tool, den kommer faila tills du går in på inställningarna och väljer din CPU nyckel. Gör det sen öppna filen manuellt där du sparade ner den nya.

Då skall du se att de står lite 13599 varstans. Då var du klar. Stäng, in på 360 och Flasha med Flash360 (Ni kan nog stegen annars säger jag det igen. Först A sen B, sen säg att ni är säkra så den flashar. Låt Flash 360 stäng av 360n, dra ut strömmen i sådär 30 sekunder och kör på in igen! TADA!

Glöm för skjuttongubbar inte Dashlauncher 2.23b!

De var mitt äventyr som tog mig ca 2 timmar men nu lever den lilla rakaren på 13599!
                          eller så tar man genvägen och läser min uppdaterade guide där jag skrivit hur man använder mitt program som även det löser det problemet, filen som det är "problem" med heter systemupdate.xexp1 (den är värdelös egentligen när du bygger ny version)

**edit:**

Woops, det var ju rätt tråd men som sagt, kör man med mitt program får man med dashlaunch direkt vid build time
                          Last edited by Swizzy; 2011-09-11, 22:45.
                          Google is your friend!

Comment

• Shullulu, jtagde konsollen hos er och under faceplaten sitter ett sigill med texten NO D-SUB B G antar att NO betyder NORMAL men säkrast å dubbelkolla?

Comment

• Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
                              Shullulu, jtagde konsollen hos er och under faceplaten sitter ett sigill med texten NO D-SUB B G antar att NO betyder NORMAL men säkrast å dubbelkolla?
                              Det betyder att du inte har en d-sub och att det e jag som gjort den
                              Google is your friend!

Comment

Det betyder att du inte har en d-sub och att det e jag som gjort den
                                haha där der man, men allright så då är de "normal SMC hack" jag skall välja?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X