Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Ska jag dumpa Nanden igen och göra om allt igen i xebuild? Jag fattar inte..
    Starta xeBuild GUI, välj Download taben, välj dashboard version du vill ladda hem för, tryck download... vänta lite medans den laddar hem åt dig och kollar att filen är OK, välj usb minnet i dropdown listan (finns den inte där, bocka i att den ska inkludera hårddiskar också eller uppdatera) följt av att du klickar på prep...

Du behöver inte göra någonting mer med nanden för att detta ska funka
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Starta xeBuild GUI, välj Download taben, välj dashboard version du vill ladda hem för, tryck download... vänta lite medans den laddar hem åt dig och kollar att filen är OK, välj usb minnet i dropdown listan (finns den inte där, bocka i att den ska inkludera hårddiskar också eller uppdatera) följt av att du klickar på prep...

Du behöver inte göra någonting mer med nanden för att detta ska funka
      TACK! Är det bara att starta boxen med USB stickan i sen då så fixar den allt själv?

Comment

• Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
        TACK! Är det bara att starta boxen med USB stickan i sen då så fixar den allt själv?
        Du startar sedan med stickan i, får upp en ruta som säger "vill du uppdatera?" svara ja på den...

OBS: Du måste ha SAMMA version på minnet och moderkortet, har du högre version på moderkortet kommer inte frågan upp, har du lägre version på moderkortet kommer den skriva över nanden och du har tagit bort RGH...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Köpte nyss en RGH maskin av er så jag behöver såklart inte göra något med den just nu. Jag har läst igenom ett gäng trådar angående uppdatering av boxen, något som jag säkerligen kommer bli tvingad till i framtiden.
          Min fråga är enkel: Funkar guiden på första sidan i denna tråd till RGH-maskiner?
          Läser man det inlägget är det inte för RGH-maskiner, men i andra trådar så länkas det till denna guiden för personer som har RGH. Är första inlägget inte uppdaterat eller finns det ingen guide för tillfället?
          Som skrivet, jag behöver inte uppdatera utan mest rent intresse och möjligtvis kanske det kan hjälpa någon som har samma funderingar.

Comment

• Original inlägg av Oskar78 Visa Inlägg
            Köpte nyss en RGH maskin av er så jag behöver såklart inte göra något med den just nu. Jag har läst igenom ett gäng trådar angående uppdatering av boxen, något som jag säkerligen kommer bli tvingad till i framtiden.
            Min fråga är enkel: Funkar guiden på första sidan i denna tråd till RGH-maskiner?
            Läser man det inlägget är det inte för RGH-maskiner, men i andra trådar så länkas det till denna guiden för personer som har RGH. Är första inlägget inte uppdaterat eller finns det ingen guide för tillfället?
            Som skrivet, jag behöver inte uppdatera utan mest rent intresse och möjligtvis kanske det kan hjälpa någon som har samma funderingar.
            Guiden som den är skriven funkar inte rakt av med RGH, jag har inte orkat uppdatera den med xeBuild GUI instruktioner, CMD Freebooter som det är skrivet om i guiden är enbart för JTAG, xeBuild GUI har stöd för både RGH och JTAG (både gamla och nya hacket)

http://www.youtube.com/watch?v=W1FIrDs5Njk <--- där har du en guide jag spelade in för ett tag sedan för xeBuild GUI 2.0, kommer göra en ny när jag e klar med xeBuild GUI 3.0 som kommer ha nytt utseende och mindre grejer att ställa in
            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Guiden som den är skriven funkar inte rakt av med RGH, jag har inte orkat uppdatera den med xeBuild GUI instruktioner, CMD Freebooter som det är skrivet om i guiden är enbart för JTAG, xeBuild GUI har stöd för både RGH och JTAG (både gamla och nya hacket)

http://www.youtube.com/watch?v=W1FIrDs5Njk <--- där har du en guide jag spelade in för ett tag sedan för xeBuild GUI 2.0, kommer göra en ny när jag e klar med xeBuild GUI 3.0 som kommer ha nytt utseende och mindre grejer att ställa in
              Hittade den guiden i en annan tråd, som också var länkad till denna tråd därav min fråga (då det stod att det inte var för RGH i denna tråd), men som sagt det är inget jag behöver göra nu. Boxen rullar på bra med det lilla jag hunnit testa. Ville bara vara redo när dagen kommer för uppdatering (men då har väl något ändrats förstås).

Tack för svaret Swizzy.

Comment

• Jag lyckades med en uppdatering till 15574 från 13604.
                Det enda som är annorlunda nu är att när jag startar xexmenu från nxe så startar istället freestyle dash.
                Kan det vara launch ini som blivit ändrad av den dashlaunch som ligger i xebuild 2.083?
                Vad har hänt Swizzy?
                mvh svenolle

Comment

• Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
                  Jag lyckades med en uppdatering till 15574 från 13604.
                  Det enda som är annorlunda nu är att när jag startar xexmenu från nxe så startar istället freestyle dash.
                  Kan det vara launch ini som blivit ändrad av den dashlaunch som ligger i xebuild 2.083?
                  Vad har hänt Swizzy?
                  mvh svenolle
                  Det är troligen en Quickboot länk som ställer till det, har du en sådan till FSD? vet att samma problem dök upp på några maskiner på PSXCare för ett tag sedan...
                  Google is your friend!

Comment

• Är det det man skriver efter knapp a,b,x och y i launch ini? Annars vet jag inte vad en quickboot länk är. Jag har inte gjort någon slags länk själv om inte ni gjorde det vid den första installationen eller att det gjordes automatiskt nu i xebuild.
                    så här såg det ut överst i min launch ini innan uppdateringen. Det är gamla fsd som startar istället när jag väljer att starta xexmenu.
                    Kan man komma åt dashlaunch 3.2 i xboxens dashboard? Läste något om det i en annan tråd om dashlaunch 3.0 beta.
                    mvh svenolle

[QuickLaunchButtons]
                    BUT_A =
                    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
                    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
                    BUT_Y = Hdd:\Freestyle Dash 2.0 RC 2.2 Rev 692\default.xex
                    Start =
                    Back =
                    LBump =
                    Default =
                    Last edited by svenolle; 2012-09-22, 16:05.

Comment

Är det det man skriver efter knapp a,b,x och y i launch ini? Annars vet jag inte vad en quickboot länk är. Jag har inte gjort någon slags länk själv om inte ni gjorde det vid den första installationen eller att det gjordes automatiskt nu i xebuild.
                      så här såg det ut överst i min launch ini innan uppdateringen. Det är gamla fsd som startar istället när jag väljer att starta xexmenu.
                      Kan man komma åt dashlaunch 3.2 i xboxens dashboard? Läste något om det i en annan tråd om dashlaunch 3.0 beta.
                      mvh svenolle

[QuickLaunchButtons]
                      BUT_A =
                      BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
                      BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
                      BUT_Y = Hdd:\Freestyle Dash 2.0 RC 2.2 Rev 692\default.xex
                      Start =
                      Back =
                      LBump =
                      Default =
                      Quickboot länkar är i dashboarden (nxe) som gör att du kan starta t.ex. FSD från en mapp utan att starta xexmenu eller dyligt...

Kolla under memory om du har någonting som inte är ett spel och inte heller är XEXMenu... ta isåfall bort den och testa igen...

Om du laddar hem dashlaunch 3.02 installern har du även en config app där (installern blir en config app när du har dashlaunch installerat redan)
                      Google is your friend!

Comment

• Tack för dina som vanligt snabba svar Swizzy.
                        Om jag går till quickgames i nxe och startar xexmeny där så fungerar det men inte i games.
                        En dum fråga, var finns memory i nya dashboarden?
                        mvh svenolle

Comment

Tack för dina som vanligt snabba svar Swizzy.
                          Om jag går till quickgames i nxe och startar xexmeny där så fungerar det men inte i games.
                          En dum fråga, var finns memory i nya dashboarden?
                          mvh svenolle
                          Längst till höger hittar du alla inställningar, och även memory
                          Google is your friend!

Comment

• Ok ska kolla upp det.
                            Ska jag ha dashlaunch 3.02 installern på min usb hdd för att kunna använda config appen, eller går det ändå att använda den från nxe när den installerats av xebuild? När jag har den på på usb hdd så startar config appen när xboxen startas.
                            mvh svenolle

Comment

Ok ska kolla upp det.
                              Ska jag ha dashlaunch 3.02 installern på min usb hdd för att kunna använda config appen, eller går det ändå att använda den från nxe när den installerats av xebuild? När jag har den på på usb hdd så startar config appen när xboxen startas.
                              mvh svenolle
                              Config delen finns i installern, inte i dashlaunch i sig
                              Google is your friend!

Comment

• Du hade rätt Swizzy, det fanns en Quickboot länk till FSD i minnet hur den nu kommit dit. Nu fungerar det att starta xexmeny både i quickgames och games.
                                Tack för hjälpen.
                                svenolle

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X