Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Okej, men hur ska jag programmera om nanden om jag inte får någon bild?

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      ...sen kan jag rekomendera att du installerar dashlaunch 2.11 och samtidigt kör in 12625 istället för 12611...
      Ingen som har en guide till detta? Har 12611 och dash launch 2.08 nu, men känner mig lite osäker på att installera med freeboot script. (Vad är fördelarna med att uppdatera?)

Är det några buggar i dash launch 2.21 eftersom du rekommenderar 2.11?

Comment

• Original inlägg av sirap Visa Inlägg
        Okej, men hur ska jag programmera om nanden om jag inte får någon bild?
        LPT Kabel och nandpro

Comment

Okej, men hur ska jag programmera om nanden om jag inte får någon bild?
          LPT kabel eller USB Programmerare med programmet nandpro... finns flera olika program som utnyttjar nandpro på olika vis...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Okej tack så mycket för alla svaren!

Hur mycket skulle det kosta att fixa detta hos er? gjorde jtag hacket hos er tidigare om det nu har nån betydelse

Comment

Okej tack så mycket för alla svaren!

Hur mycket skulle det kosta att fixa detta hos er? gjorde jtag hacket hos er tidigare om det nu har nån betydelse
              350... hade du inte gjort det hos oss kanske det hade gått upp till 700 beroende på hur väl tidigare installation är gjord... (i vissa fall gör vi om installationen om vi bedömmer att den är på tok för riskabel för att användas... eller om vi inte kan få tillgång till att dumpa/skriva från/till nanden)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• köpte nyss en jasper jtaggad box med 12611 men vill ha upp den till 12625 men är lite förbryllad på vilken jasper modell ja har när ja dumpa nand med flash360 så säger han 512 å memory unit är 256 , vilken har ja ?

sen en fråga till , ska man verkligen updatera official update för å få avatar support? vill ju inte se till så ja inte har en jtaggad box

Comment

• Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
                  köpte nyss en jasper jtaggad box med 12611 men vill ha upp den till 12625 men är lite förbryllad på vilken jasper modell ja har när ja dumpa nand med flash360 så säger han 512 å memory unit är 256 , vilken har ja ?

sen en fråga till , ska man verkligen updatera official update för å få avatar support? vill ju inte se till så ja inte har en jtaggad box
                  Du har den modellen av Jasper Bigblock som motsvarar totala storleken på minnet, om flash360 säger någonting annat lär det inte stämma... i vilket fall som helst spelar det egentligen inte någon jätte stor roll då man inte bör använda inbyggda minnet... det är det ända som det påverkar
                  Google is your friend!

Comment

• så jag ska välja jasper 512 i freeboot toolbox maker?

Comment

så jag ska välja jasper 512 i freeboot toolbox maker?
                      Om du startar boxen, går in under memory och kikar på interna minnesenheten, hur stort är det? 490~ mb eller 220~ mb? om det första är det 512...
                      Google is your friend!

Comment

• under memory->memory unit->device option så står det capacity 451mb och free 225mb så det bör innebära 512

Comment

• lyckats få till xboxen till 12625 nu men ska man verkligen köra official update för avatar support?

Comment

under memory->memory unit->device option så står det capacity 451mb och free 225mb så det bör innebära 512
                            Japp, det betyder att du har en 512mb maskin jag menar kapaciteten är ju det du ska kika efter, det är inte så att du har en 16mb maskin bara för att du råkar ha 16mb ledigt pga för mycket sparningar?

Original inlägg av Orcman Visa Inlägg
                            lyckats få till xboxen till 12625 nu men ska man verkligen köra official update för avatar support?
                            om du ligger på rätt systemversion redan (samma som du updaten är för) är det inga som helst problem med att köra officiella uppdateringen, den skiter i nanden då eftersom du redan ligger på samma version där... jag har själv gjort det... om du tar system uppdateringen från min server: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12625.zip kan jag garantera att det inte kommer uppstå några problem OM du verkligen ligger på 12625 så att du inte tror du lagt in 12625 men i själva verket lagt in 12611
                            Last edited by Swizzy; 2011-05-25, 00:04. Anledning: fixade till så att länken i inlägget är klickbar...
                            Google is your friend!

Comment

• Tack för en klockren guide!!

Comment

• Original inlägg av xcon74 Visa Inlägg
                                Tack för en klockren guide!!
                                No problems, alltid kul när det man gör uppskattas
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X