Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag får min box imorgon, Köpt begagnad och Hackad hos er av tidigare ägare. Det är en xennon med Dashboard 2.0.9199.0 med xexmenu 1.1 och FSD. Det är en Xennon. Vad är det för fördelar med att uppdatera och borde jag göra det?
    Är rätt noob och vill inte ha sönder min box innan jag ens haft den i 1 vecka xP
    Btw har en annan fråga, installerar ni USB nandflasher eller vad chippet nu heter när ni JTaggar ? så man kan reparera sin NAND om något går fel`?

JL

Comment

• Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
      Jag får min box imorgon, Köpt begagnad och Hackad hos er av tidigare ägare. Det är en xennon med Dashboard 2.0.9199.0 med xexmenu 1.1 och FSD. Det är en Xennon. Vad är det för fördelar med att uppdatera och borde jag göra det?
      Är rätt noob och vill inte ha sönder min box innan jag ens haft den i 1 vecka xP
      Btw har en annan fråga, installerar ni USB nandflasher eller vad chippet nu heter när ni JTaggar ? så man kan reparera sin NAND om något går fel`?

JL
      Fördelarna:

Du får stöd för Kinect och nyare spel funkar direkt utan problem både från skiva och från hårddisk

Nackdelarna:

Du blir idiot förklarad när du kör in avatar uppdateringen

Alla menyerna blir helt vita! USCH!!!!!!

*svar på din andra fråga*

Vi installerar en D-sub 9:a som man kan koppla till LPT/USB programmerare, i vissa fall saknas den då vi ett tag hade väldigt ont om dom
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Fördelarna:

Du får stöd för Kinect och nyare spel funkar direkt utan problem både från skiva och från hårddisk

Nackdelarna:

Du blir idiot förklarad när du kör in avatar uppdateringen

Alla menyerna blir helt vita! USCH!!!!!!

*svar på din andra fråga*

Vi installerar en D-sub 9:a som man kan koppla till LPT/USB programmerare, i vissa fall saknas den då vi ett tag hade väldigt ont om dom
        Hahah okej ^^
        Jag har ändå inte Kinect, så länge jag kan spela Dirt 3 / LA Noire skipper jag uppdateringen om inte.. Värt ett försök ;D

Comment

Hahah okej ^^
          Jag har ändå inte Kinect, så länge jag kan spela Dirt 3 / LA Noire skipper jag uppdateringen om inte.. Värt ett försök ;D
          Dom borde funka om du kör senaste dashlaunch... men se till att du uppdaterar med 9199 och INTE 12625 som jag länkade till i en annan tråd, eftersom du ligger på den versionen... du hittar den uppdateringen på samma adress som den andra men med 9199 istället för 12625
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Dom borde funka om du kör senaste dashlaunch... men se till att du uppdaterar med 9199 och INTE 12625 som jag länkade till i en annan tråd, eftersom du ligger på den versionen... du hittar den uppdateringen på samma adress som den andra men med 9199 istället för 12625
            Nu förstod jag inte riktigt hehe.. Men jag ska altså uppdatera min dashlaunch (?) till senaste versionen för 9199. Vilket enligt denna sida ska vara 2.02 ? http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t727785.html

Comment

Nu förstod jag inte riktigt hehe.. Men jag ska altså uppdatera min dashlaunch (?) till senaste versionen för 9199. Vilket enligt denna sida ska vara 2.02 ? http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t727785.html
              japp, men senaste versionen är 2.21
              Google is your friend!

Comment

• Jag fick dash 12625 av freeboot maker men jag vill ha dash 12611.. Hur gör jag för att få det istället ?

Comment

Jag fick dash 12625 av freeboot maker men jag vill ha dash 12611.. Hur gör jag för att få det istället ?
                  använder äldre version av freeboot toolbox maker? varför vill du ha 12611? det gör ingen skillnad mellan 12625 och 12611 annat än att färre spel klagar på uppdateringar när du kör dom från skiva om du inte har dashlaunch installerat med update block...
                  Google is your friend!

Comment

• Känner att jag måste ta tag i det här med uppdateringen då jag fortfarande ligger på 8955.

Nu har ju tydligen dash 13146 precis kommit. Det är väl lika bra att köra på den direkt då istället för 12625?

Sen rekommenderar ni att man använder Freeboot Toolbox Maker? Jag såg på Xbox-Scene att dom släppt två program som heter "fBuild v0.31" samt Sneakypeanut's "Easy Freeboot v5.20 13146" som också skall tillverka images. Men ni rekommenderar ändå det första programmet av dessa tre?
                    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                    360 JTAG Backup Console
                    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                      Känner att jag måste ta tag i det här med uppdateringen då jag fortfarande ligger på 8955.

Nu har ju tydligen dash 13146 precis kommit. Det är väl lika bra att köra på den direkt då istället för 12625?

Sen rekommenderar ni att man använder Freeboot Toolbox Maker? Jag såg på Xbox-Scene att dom släppt två program som heter "fBuild v0.31" samt Sneakypeanut's "Easy Freeboot v5.20 13146" som också skall tillverka images. Men ni rekommenderar ändå det första programmet av dessa tre?
                      Freeboot toolbox maker är stabil och noob vänlig, därav jag skrivit om den i våra guider, den identifierar moderkortet åt dig (ej bigblocks) så du inte tar fel

Det jag rekomenderar för dom som är lite mer avancerade är spkleaders freeboot script, alla programmen använder egentligen just fbbuild för att göra själva image filerna, freeboot toolbox maker, easy freeboot och spkleader scripten har fbbuild med, det är ett command line utility...

i skrivande stund är det bara easy freeboot som är "färdig" med stöd för senaste dashen (13146)
                      Google is your friend!

Comment

• Anledningen till att jag ville flasha 12611 är att nerladdade (hackade) avatar items skulle funka då.. Kan inte få mian att funka på 12625 får bara ett utroppstecken i avatar editor..
                        Sen vad jag har förstått så finns det ingen anledning att uppdatera till 13146 för oss "Normala" användare.. stämmer detta?
                        Tack

JL

Comment

Anledningen till att jag ville flasha 12611 är att nerladdade (hackade) avatar items skulle funka då.. Kan inte få mian att funka på 12625 får bara ett utroppstecken i avatar editor..
                          Sen vad jag har förstått så finns det ingen anledning att uppdatera till 13146 för oss "Normala" användare.. stämmer detta?
                          Tack

JL
                          Skillnaden mellan 12611 och 12625 är säkerhet... skillnaden mellan 12611/12625 och 13146 är säkerhet samt stöd för nya skivformatet (XGD3)
                          Google is your friend!

Comment

Skillnaden mellan 12611 och 12625 är säkerhet... skillnaden mellan 12611/12625 och 13146 är säkerhet samt stöd för nya skivformatet (XGD3)
                            Så de efter 12611 fyller egentligen ingen funktion förutom att det ska ha fler säkerheter mot hacks? Förutom då XGD3 men även denna funktion är väl onödig med jtag och extern hdd?

Btw, tack för ditt svar på mig fråga lite högre upp också!

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                              Så de efter 12611 fyller egentligen ingen funktion förutom att det ska ha fler säkerheter mot hacks? Förutom då XGD3 men även denna funktion är väl onödig med jtag och extern hdd?

Btw, tack för ditt svar på mig fråga lite högre upp också!
                              Just nu finns det ingen direkt anledning att uppdatera över 12611 nej, men vi på PSXCare kör på det senaste vi testat själva, för att man ska slippa eventuella kompabilitets problem, jag vet inte om MS lagt till något mer än säkerhet, men det är det som sägs iaf på nätet... och det går att "spoofa" högre mjukvara med hjälp av Dashlaunch och ändå få massa spel att funka utmärkt... det vill säga det tyder ju på att det inte kommit några "viktiga" funktioner iaf, jag uppdaterade idag spkleader scriptet åt honom, han har haft lite mycket o göra så den kommer nog finnas tillgänglig inom kort när han kikat lite på mina ändringar och "godkännt" dom
                              Google is your friend!

Comment

Just nu finns det ingen direkt anledning att uppdatera över 12611 nej, men vi på PSXCare kör på det senaste vi testat själva, för att man ska slippa eventuella kompabilitets problem, jag vet inte om MS lagt till något mer än säkerhet, men det är det som sägs iaf på nätet... och det går att "spoofa" högre mjukvara med hjälp av Dashlaunch och ändå få massa spel att funka utmärkt... det vill säga det tyder ju på att det inte kommit några "viktiga" funktioner iaf, jag uppdaterade idag spkleader scriptet åt honom, han har haft lite mycket o göra så den kommer nog finnas tillgänglig inom kort när han kikat lite på mina ändringar och "godkännt" dom
                                Ok tack för svaren! Dashlaunch, är det ett program du kör en gång för att patcha eller liknande eller är det som en hanterare som typ FSD? Det är ju rätt soft att kunna köra spelen direkt från NXE utan att behöva starta 3:e parts program..

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X