Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Output? Menar du image_00000000.ecc? Eller någon annan fil.

Jag använde mig av falcon.jed om det var det du menade?

Edit: GND var ok. Vid återställning av nand så drar boxen igång som vanligt.
    Jag kanske skall göra om allt på nytt ifrån början..
    output = det som skrivs i CMD fönstret när du kör kommandot...

Ok, då ska det funka, jao, allting verkar vara ok... kan du fixa bilder på hur du lött och dragit kablarna?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Vad skall spänningen vara på pinne 5 på kortet? Den pinnen som dioderna går till ifrån pinne 20 (3,3V) Vad blir framspänningsfallet. Jag är så kass på den teoretiska delen inom elektronik!

Edit: Framsteg!! Jag hade vänt på dioderna åt fel håll. Jag hade varit så "smart" och förberett det mesta innan så det skulle gå snabbt och smidigt när falcon väl var möjlig att glitcha. Jag seriekopplade tre dioder och drog en krympslang över för att skydda, sedan trodde jag att jag kom ihåg åt vilket håll de satt, men det gjorde jag tydligen inte.. Nu skall jag löda ihop allt igen och då borde det fungera. Jag återkommer strax.
      Last edited by housepainter; 2011-09-26, 13:33.

Comment

• Ja, man får väl ta och be om ursäkt för sin dumhet. Det var dioderna som var problemet. Nu drar Xell igång på ca 5 sek. varenda gång! Nu skall jag sätta mig in i vad jag kan göra med boxen nu. Det blir nog till att kolla upp N64-emulatorn.
        Tack för att du tog dig tid Swizzy!

Comment

• Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
          Ja, man får väl ta och be om ursäkt för sin dumhet. Det var dioderna som var problemet. Nu drar Xell igång på ca 5 sek. varenda gång! Nu skall jag sätta mig in i vad jag kan göra med boxen nu. Det blir nog till att kolla upp N64-emulatorn.
          Tack för att du tog dig tid Swizzy!
          Np, man lär sig inte bara av sina egna misstag, man lär sig också av andras
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jag har letat och letat men jag hittar inget ställe där man kan köpa en usb-jtag kabel som passar till att skriva till kort som använder sig av RGH. Hittar endast diagram över hur man bygger en egen, men jag föredrar att köpa en.
            finns det någon i sverige som säljer dessa?

Edit: Läste igenom denna tråd igen för att se om jag missat något. någon länkade till den här.
            http://www.ebay.com/itm/New-Xilinx-F...item19c826b191
            Last edited by ubbe_p; 2011-09-29, 13:51.

Comment

• du kopplar in den på stift som sitter på RGH chippet
              Google is your friend!

Comment

• Nu har jag inget RGH chip att kolla på, utan tittar endast på bilder på nätet. men jag ser inga stift på dessa kort, endast lödpunkter.

så alla hårdvaru produkter jag behöver är alltså:

1. RGH chip av valfri modell
                2. Xilinix usb-jtag kabel för att programmera chippet http://www.ebay.com/itm/New-Xilinx-F...item19c826b191
                3. nand läsare/skrivare (tex 360nandflasher)

Comment

• Japp, och lite kabel då.... Xilinx USB-JTAG Kabeln där är designad för att sätta mot en stiftlist, så du får löda kablar till liknande... (om du inte köper en variant av chip med stiftlist...)
                  Google is your friend!

Comment

• Ok! tack så mycket för svaren, du har hjälpt mig reda ut en hel del..
                    mycket att läsa på för en noob

Comment

• tänkte köpa mig en matrix glitcher, eller finns det någon som rekomenderas? vad använder psxcare?
                      och den stora frågan då, var kan man få tag på dem, på deras hemsida finns de ju inga återförsäljare eller liknande...

Comment

• Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
                        tänkte köpa mig en matrix glitcher, eller finns det någon som rekomenderas? vad använder psxcare?
                        och den stora frågan då, var kan man få tag på dem, på deras hemsida finns de ju inga återförsäljare eller liknande...
                        matrix glitcher har dom bland annat på ***********.com
                        svårt att skicka länkar märker jag, blir ju bara cencurerat. *********** i alla fall.
                        1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

• Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
                          tänkte köpa mig en matrix glitcher, eller finns det någon som rekomenderas? vad använder psxcare?
                          Vi har på lager, bara någon får tummen ur och lägger upp dom för beställning. Vi har ju även cmods.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Vi har på lager, bara någon får tummen ur och lägger upp dom för beställning. Vi har ju även cmods.
                            Återkommande problem ser jag *fnizz*
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Kan man boota upp tex. FSD med glitch hacket?

Comment

• Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
                                Kan man boota upp tex. FSD med glitch hacket?
                                Inte ännu, det kräver att du har en patchad kernel du kan starta... och det finns inte färdigt fullt fungerande ännu... dom har lyckats starta en patchad kernel, men den funkade väl inte felfritt vad jag förstod, och vad är det för mening med att släppa något som inte fungerar som det ska utan strular väldigt mycket?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X