Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Funkar en sådan? Ceramic Disc Capacitor 270 pF 100 VDC 2.5 mm Elfa Art nr: 65-851-29

Comment

• Original inlägg av cpdeluxe Visa Inlägg
      Funkar en sådan? Ceramic Disc Capacitor 270 pF 100 VDC 2.5 mm Elfa Art nr: 65-851-29
      Japp, det är vad jag fick av N!cke efter att han bytt i sin som jag fixade åt honom, funkade bättre med den än den jag hade innan som var 220pF 50 VDC
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Tackar Swizzy! Ska beställa en sådan då

Comment

• "blackaddr" kollar på om han kan få SMC'n att skicka reset-pulsen till processorn i boxen för att glitcha.
          Han nämde att man troligen kommer att behöva några småkomponenter men att det var sånt som elektronikbutikerna redan har på hyllan.
          Det betyder alltså att man inte behöver köpa något chip/bräda till boxarna.

Det ska bli intressant att följa. Han vet vad han pratar om.
          1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• någon här eller någon som jobbar på PSXcare kanske är sugen på att testa att glitcha falcon?
            har en färdig fil här som behöver testas men har ingen falcon själv.
            http://www.megaupload.com/?d=937D707D

edit: eller jo det har jag, men den är jtaggad och jag orkar inte riva isär den.
            1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

• Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
              någon här eller någon som jobbar på PSXcare kanske är sugen på att testa att glitcha falcon?
              har en färdig fil här som behöver testas men har ingen falcon själv.
              http://www.megaupload.com/?d=937D707D

edit: eller jo det har jag, men den är jtaggad och jag orkar inte riva isär den.
              Filen du försöker öppna är temporärt otillgänglig. Var vänlig försök senare. <--- får det som meddelande på länken... men visst är vi intresserade, bara vi hittar en falcon som funkar att åtminstone starta och sådär i högarna med maskiner om du vill kan du skicka den i ett mail till mig så kan jag testa på maskin på jobbet när jag hittar en (vi borde ha en i någon hylla)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Filen du försöker öppna är temporärt otillgänglig. Var vänlig försök senare. <--- får det som meddelande på länken... men visst är vi intresserade, bara vi hittar en falcon som funkar att åtminstone starta och sådär i högarna med maskiner om du vill kan du skicka den i ett mail till mig så kan jag testa på maskin på jobbet när jag hittar en (vi borde ha en i någon hylla)
                mailade dej för ett tag sen, så du har filen på din mail
                för er andra som undrar så är det bekräftat att filen fungerar, finns ett antal medlemmar på X-S som har fått igång glitchen på falcon.

Comment

• Jahapp, så jag beställde en slim till slut i alla fall. De är ju så söta de där små maskinerna, och det är väl lika bra att passa på innan MS reviderar hårdvaran.

Hursom, för den händelse att jag överlever kvällen då jag berättar för tjejen att jag släpat hem en tredje Xbox, så vore det trevligt om någon vet besked om huruvida man kan dumpa en slim med parallellportsvarianten av dumpningskabel. På de bilder där folk kopplat in sina USB-varianter verkar det ju vara "samma" punkter de kopplat in sig på på slim och fat, och jumperblocken heter ju samma sak på båda maskinerna. Här är ett exempel: http://www.logic-sunrise.com/images/...nu/H-Slim4.png

Jag misstänker att det går, men är det någon som vet säkert? Och stödjer i såna fall nandpro dumpning/skrivning av slim via parallellport?

Har googlat runt som en dåre och inte hittat något, but then again, det här med resetglitch är ju rätt nytt, och det har knappast funnits något brett intresse av att dumpa slimversionens nandminne innan dess.
                  Last edited by kaputnik; 2011-09-23, 15:15.

Comment

• det är exakt samma tillvägagångs sätt på slim/tjock så ja, lpt funkar också men är INTE rekomenderat...
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                      Hursom, för den händelse att jag överlever kvällen då jag berättar för tjejen att jag släpat hem en tredje Xbox
                      haha, känner igen det där. är åxå sugen på en slim och det blir isf min 5e xbox jag kommer skylla på att barnen behöver ju var sin på rummet...

// P

Comment

Nja, det funkar på: Zephyr, Jasper (tjockisar) och Trinity (slim)

Falcon kommer så småningom... och förhoppningsvis också på Xenon...
                        Är alla Slim 'Trinity'? Dvs, behöver jag fundera på vilken slim jag köper?

// P

Comment

• Original inlägg av peroy Visa Inlägg
                          Är alla Slim 'Trinity'? Dvs, behöver jag fundera på vilken slim jag köper?

// P
                          änsålänge; ja...
                          Google is your friend!

Comment

änsålänge; ja...
                            Aight. Då kan man mao ta snikmodellen med 4gb internminne ifall man ändå skall köra spelen från extern usb...!?

// P

Comment

det är exakt samma tillvägagångs sätt på slim/tjock så ja, lpt funkar också men är INTE rekomenderat...

Åhå, där ser man. Du råkar inte känna till skälen till att det inte är rekommenderat? Är det bara att det kan krångla i största allmänhet, eller jobbar slim med lägre spänningar eller nåt sånt, så man riskerar att fördärva boxen om man kör samma metod?

Comment

• Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                                Åhå, där ser man. Du råkar inte känna till skälen till att det inte är rekommenderat? Är det bara att det kan krångla i största allmänhet, eller jobbar slim med lägre spänningar eller nåt sånt, så man riskerar att fördärva boxen om man kör samma metod?
                                skäl för att lpt inte rekomenderas
                                *tar lång tid
                                *är ostabillt när det gäller både att läsa och skriva
                                *lpt porten på olika datorer fungerar olika, så vill man inte labba med kabelns uppbygnad så köp eller bygg en usb-läsare. bara för att en kabel fungerar på en dator betyder det inte att den fungerar på nästa dator.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X