Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG av "alla" 360 inklusive SLIM (f.d "er deta sant" tråden)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
    den bilden är min i grund och botten, men notera att punkterna målat på undersidan är felvända (upptäckte det för sent).
    Är det du som har målat dit färgerna?
    Det är nämligen jag som har tagit bilderna på brädan ursprungligen. ;-)
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
      Är det du som har målat dit färgerna?
      Det är nämligen jag som har tagit bilderna på brädan ursprungligen. ;-)
      jepp det stämmer bra det, va så många som frågade om det gick att använda men ingen verkar kunna läsa ett kretsschema skulle förståss skrivit att instruktionen för hur man måddar denna modellen var min i grund och botten, inte att fotot var det.
      1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

jepp det stämmer bra det, va så många som frågade om det gick att använda men ingen verkar kunna läsa ett kretsschema skulle förståss skrivit att instruktionen för hur man måddar denna modellen var min i grund och botten, inte att fotot var det.
        Jag räknade pinnarna och utgick från GND och VCC. Jag såg att den var spegelvänd men det spelade ju mindre roll.

Comment

Jag räknade pinnarna och utgick från GND och VCC. Jag såg att den var spegelvänd men det spelade ju mindre roll.
          ja det gör ju det, och jag var lite snurrig den dagen efter att studerat de 2 kretsschemana och försökt se positionerna i spegelbilden. tänkte egentligen bara lagt in vilka motstånd som skulle bort och vart bryggan för slim skulle vara men så satte jag färgprickarna för min egen del. vilken leverantör köpte du ifrån om du redan fått hem modulen? jag har själv beställt från 3 olika leverantörer men inte fått något ännu.

Comment

ja det gör ju det, och jag var lite snurrig den dagen efter att studerat de 2 kretsschemana och försökt se positionerna i spegelbilden. tänkte egentligen bara lagt in vilka motstånd som skulle bort och vart bryggan för slim skulle vara men så satte jag färgprickarna för min egen del. vilken leverantör köpte du ifrån om du redan fått hem modulen? jag har själv beställt från 3 olika leverantörer men inte fått något ännu.
            Jag var bland de första att beställa.
            Jag beställde denna:
            http://www.ebay.com/itm/200601166190

Betalade för expressfrakt (25 dollar) och mailade på en gång att de skulle skicka asap. Skickades på tisdagen och kom fram på torsdagen.

Comment

Jag var bland de första att beställa.
              Jag beställde denna:
              http://www.ebay.com/itm/200601166190

Betalade för expressfrakt (25 dollar) och mailade på en gång att de skulle skicka asap. Skickades på tisdagen och kom fram på torsdagen.
              härligt, jag lär väl få vänta ett tag, bara att vänta och hoppas på det bästa

Comment

Om man beställer från Kina med standardfrakt så får man räkna med 3 - 5 veckors leveranstid. Det är helt sjukt att det ska ta så lång tid.

Comment

Om man beställer från Kina med standardfrakt så får man räkna med 3 - 5 veckors leveranstid. Det är helt sjukt att det ska ta så lång tid.
                  ja det är sjukt, men å andra sidan så har jag varit med om att det varit framme på mindre än en vecka med. kanske skulle beställa några med express-frakt med hehe. nu måste jag återgå till arbetet, har 7 timmar kvar av arbetsdagen
                  blev en 5-pack med express frakt med nu, så nu är det många på väg in snart hehe orka vänta.
                  Last edited by antalpromille; 2011-09-04, 12:41.

Comment

Nån som vet var man kan få tag i en Jtag usb kabel? Tänkte så man slipper bygga en egen..

Comment

Original inlägg av cpdeluxe Visa Inlägg
                      Nån som vet var man kan få tag i en Jtag usb kabel? Tänkte så man slipper bygga en egen..
                      *Ehm...
                      Vad för kit tänkte du då på ?
                      Generellt är j-tag ett samlingsbregrepp på en snabbkoppling där man ofta kan programmera om microchipp.
                      Gällande 360 o j-tag så skiljer det sig mot j-tag anslutningar på t.ex en Wii eller Ps3 eller en DVD spelare

Är det en Olimex programmerare du tänkte använda eller är det en PIC programmerare du byggt om eller vad tänkte du ha en "färdigbyggd" kabel till ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/JTAG
                      Last edited by Pendragon; 2011-09-05, 00:50.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Det beror på om du ska ha den till själva JTAG:andet av konsollen (det vill säga en programmerare för detta) eller för att programmera XC2C64A brädan... vi har till 360 moderkortet:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1106&xSec=89

eller

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1195&xSec=89
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ursäkta min otydlighet! Menade en jtag kabel till xc2c64a brädan.. Helst usb variant

Comment

Ursäkta min otydlighet! Menade en jtag kabel till xc2c64a brädan.. Helst usb variant
                            det hittar du t.ex. här
                            http://www.ebay.com/itm/New-Xilinx-F...item19c826b191
                            men smakar det så kostar det, ska man bara programera en så kanske det inte är värt pengarna.

Comment

det hittar du t.ex. här
                              http://www.ebay.com/itm/New-Xilinx-F...item19c826b191
                              men smakar det så kostar det, ska man bara programera en så kanske det inte är värt pengarna.
                              Jao, ska man bara progga en eller ett fåtal är det bättre o köpa LPT varianten, eller helt enkelt bygga den själv USB programmeraren är mest för folk som ska göra det mycket/ofta

Kan säga att jag köpte en sådan tidigare, får hem den i veckan, kostade mig 420:- inkl express frakt
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                                Jao, ska man bara progga en eller ett fåtal är det bättre o köpa LPT varianten, eller helt enkelt bygga den själv USB programmeraren är mest för folk som ska göra det mycket/ofta

Kan säga att jag köpte en sådan tidigare, får hem den i veckan, kostade mig 420:- inkl express frakt
                                oavsett hur många man skall göra så tycker jag att man kan köra lpt om man har en sådan port på datorn bara, det är inte mycket man skall skriva till kretsen och man tjänar ingen direkt tid på att köra via usb. själv kör jag lpt då jag sedan tidigare har en kabel sedan jag pysslade med en ide-projekt för gamecube.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X