Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ggbuild ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Swizzy´s program

Hej Swizzy

Provar gärna ditt program, skall precis göra klart min andra glitch box.
    Länken får jag dessvärre inte att fungera:
    http://whipland.no-ip.org/.downloads...er%201.0.0.rar

Btw. Matrix Glitchen startar igång FSD2 via dashlaunch på ca.30-40sek.
    Har en proppfull 1Tb USB disk så detta gör att det tar xtra tid.

Comment

Original inlägg av JePpA99 Visa Inlägg
      Hej Swizzy

Provar gärna ditt program, skall precis göra klart min andra glitch box.
      Länken får jag dessvärre inte att fungera:
      http://whipland.no-ip.org/.downloads...er%201.0.0.rar

Btw. Matrix Glitchen startar igång FSD2 via dashlaunch på ca.30-40sek.
      Har en proppfull 1Tb USB disk så detta gör att det tar xtra tid.
      beror på att jag uppdaterat versionerna och flyttat bort den filen till _old...

http://whipland.no-ip.org/.downloads...MD%20GGBooter/ <--- där hittar du senaste versionen
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Utmärkt, tackar

Skall testa programmet ikväll, återkommer med resultat.

Comment

I vilket slags format vill man ha spelen på externa HDD? Inte riktigt förstått skillnad mellan JTAG och GOD rippar. Eller kan man strunta i de helt och bara ta en i iso-format och sedan extracta med hjälp av Xbox Image Browser? Vilket format gäller vid tex DLC? Måste de vara på interna disken då?

Comment

Jag har beställt hem grejer till en DYI lpt-jtag kabel och tänkte bara fråga om man kan programmera om glitchchip om dem är förprogrammerade? Hittat chip som är förproggat för jasper men jag ska ha till falcon, antar att det bara är att progga om chippet men är inte helt 100 på om de går..

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
              I vilket slags format vill man ha spelen på externa HDD? Inte riktigt förstått skillnad mellan JTAG och GOD rippar. Eller kan man strunta i de helt och bara ta en i iso-format och sedan extracta med hjälp av Xbox Image Browser? Vilket format gäller vid tex DLC? Måste de vara på interna disken då?
              JTAG rippar kan vara antingen XEX format eller GOD format, XEX = en mapp med speldatan, GOD = En speciell "container" som innehåller speldatan...

GOD körs med fördel från interna disken medans XEX körs från extern, bästa är egentligen att ladda hem ISO och själv packa upp med Xbox Image Browser...

DLC är "LIVE container" och fungerar lite som GOD kan man säga, men är specifikt för DLC/XBLA dessa MÅSTE ligga på interna disken då det är där spelen letar

Original inlägg av dood Visa Inlägg
              Jag har beställt hem grejer till en DYI lpt-jtag kabel och tänkte bara fråga om man kan programmera om glitchchip om dem är förprogrammerade? Hittat chip som är förproggat för jasper men jag ska ha till falcon, antar att det bara är att progga om chippet men är inte helt 100 på om de går..
              Det ska inte vara några problem...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack swizzy! Hur ser du på det här med att radera system update filerna? Är det nödvändigt?

Comment

Tack swizzy! Hur ser du på det här med att radera system update filerna? Är det nödvändigt?
                  Well, egentligen inte... men varför låta dom ligga kvar? dom KAN ställa till problem om dashlaunch buggar ur någon gång och dina ungar ska spela... samt tar dom ändå bara upp plats (cirka 100mb per spel)
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    Well, egentligen inte... men varför låta dom ligga kvar? dom KAN ställa till problem om dashlaunch buggar ur någon gång och dina ungar ska spela... samt tar dom ändå bara upp plats (cirka 100mb per spel)
                    Sant. Tar bort de

Finns det möjlighet att föra över de extractade spelen via ftp till min externa hårddisk som är kopplad till xboxen? Det hade varit galet skönt så slipper man koppla ur hdd för att dra över ett nytt spel. Även om det inte är så jobbigt, skulle det underlätta något trots allt...

Comment

Sant. Tar bort de

Finns det möjlighet att föra över de extractade spelen via ftp till min externa hårddisk som är kopplad till xboxen? Det hade varit galet skönt så slipper man koppla ur hdd för att dra över ett nytt spel. Även om det inte är så jobbigt, skulle det underlätta något trots allt...
                      Jadå, det går starta XEXMenu eller FSD och kolla upp IP nummret för boxen, username/password: xbox/xbox
                      Google is your friend!

Comment

Jadå, det går starta XEXMenu eller FSD och kolla upp IP nummret för boxen, username/password: xbox/xbox
                        Grymt!

Comment

Sant. Tar bort de

Jag kör med usbsticka annars, vågar inte ha den uppkopplad på nätverket när den frågar om uppdatering vid varje inloggning av profilen, när tanten använder boxen lite sporadiskt ibland. Funkar prima det med.

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                            Jag kör med usbsticka annars, vågar inte ha den uppkopplad på nätverket när den frågar om uppdatering vid varje inloggning av profilen, när tanten använder boxen lite sporadiskt ibland. Funkar prima det med.
                            Frågar den om update vid inloggning även om man är bannad från xbox live? Annars kanske man kan begränsa xboxen genom routern så den inte får tillgång till externa nätet utan bara är i det lokala?

Hur får man igång spel med flera skivor på en jtag? Hörde förut att freestyledash skulle stödja detta i framtiden men hur ligger det till egentligen? Vill helst slippa göra den där grejen med att bränna på en skiva för att sedan kopiera till externa hdd. Men det kanske inte går...

Comment

Frågar den om update vid inloggning även om man är bannad från xbox live? Annars kanske man kan begränsa xboxen genom routern så den inte får tillgång till externa nätet utan bara är i det lokala?

Hur får man igång spel med flera skivor på en jtag? Hörde förut att freestyledash skulle stödja detta i framtiden men hur ligger det till egentligen? Vill helst slippa göra den där grejen med att bränna på en skiva för att sedan kopiera till externa hdd. Men det kanske inte går...
                              Det ska funka med senaste FSD, annars har du dashlaunch pluginet "Disk Swapper"
                              Google is your friend!

Comment

Det ska funka med senaste FSD, annars har du dashlaunch pluginet "Disk Swapper"
                                Trevligt! Ska testa när jag får lite tid över. För övrigt så blir mina extractade spel i princip lika stora som image filen. Hört på flera ställen i forumet att de ska bli betydligt mindre. Har jag gjort nåt fel? Testat med båda Exiso och Xbox Image Browser.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X