Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ggbuild ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

De chip de har är: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1495&xSec=89 och http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1502&xSec=89
    sen har jag för mig att jag läste någonstans att man kan använda http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1503&xSec=89 för att flasha in på RGH korten..

Jag ska kolla hur man får Dualboot online så återkommer jag ifall ni skulle ha möjligthet att köpa in menar jag Sen har jag en fråga, kan man skicka sin xbox till er och ni installerar hack chippet ? jag bor i GBG och vet inte om jag ska våga mig på att löda själv eller skicka in

Comment

Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
      Sen har jag en fråga, kan man skicka sin xbox till er och ni installerar hack chippet ? jag bor i GBG och vet inte om jag ska våga mig på att löda själv eller skicka in
      http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Om man kommer förbi er och får den Glitchad och ggbuild installerad, vad krävs ytterliggare för att kunna spela från hårddisk som på JTAG? Hur mycket tar ni för detta?

Comment

fattar inte så mycket men kan alla boxar ha detta?

Comment

Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
            fattar inte så mycket men kan alla boxar ha detta?
            Alla utom de som inte har HDMI-utgång har jag för mig, och förmodligen inte heller den nya hårdvarurevision av Slim som dykt upp lite här och var. Håller på och flashar min Slim i skrivande stund

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
              Om man kommer förbi er och får den Glitchad och ggbuild installerad, vad krävs ytterliggare för att kunna spela från hårddisk som på JTAG? Hur mycket tar ni för detta?
              Du behöver ha en hårddisk eller någonting att lagra applikationerna på som används för att starta spel från t.ex. extern hårddisk...

Vi har i dagsläget inte några Xbox 360 hårddiskar i lager då dessa slutat tillverkas när slim kom...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Du behöver ha en hårddisk eller någonting att lagra applikationerna på som används för att starta spel från t.ex. extern hårddisk...

Vi har i dagsläget inte några Xbox 360 hårddiskar i lager då dessa slutat tillverkas när slim kom...
                Vi har tomma 360 hårddisk-skal, och vi har 2.5" hårddiskar liggande i 320, 500, 750 och 1TB, så vi borde ju kunna ordna något tycker jag...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                  Alla utom de som inte har HDMI-utgång har jag för mig, och förmodligen inte heller den nya hårdvarurevision av Slim som dykt upp lite här och var. Håller på och flashar min Slim i skrivande stund
                  Actually, det finns ett moderkort som inte funkar ännu, det nya slim moderkortet UTAN HANA krets
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Går det inte bra med den hårddisken på 20gb som följer med 360n (phat falcon för min del) för att installera applikationerna då? Ber om ursäkt men tror inte jag hänger med riktigt

Comment

Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
                      Ah, tack för svar. Var mest orolig över att det kan fucka med de delar av uppdateringarna som installeras till disk, men det är inget problem dårå? Vore ju lite smått sweet att slippa den där mellanlandningen på 12625, har bara en LPT-flasher tills jag får stil på picflashern och kan flasha bootloadern till picproppen till USB-flashern jag byggt

Det är väl iofs inte värre än att man testar, och skiter det sig så får man väl gå den långa vägen då. Vore dock nice att slippa bränna efuses i onödan, hur oviktig den saken än må vara :>

Det gick utmärkt att göra på det sättet. Trodde först jag hade lyckats göra någon fuckup, men blev lurad av att det tar sin lilla tid att boota till dashboarden, till skillnad från Xell som bootar på ett par sekunder varenda gång. Har krysslådan up and running på en 13604-image genererad med ggbuild nu, behövde inte installera den officiella dashboarduppdateringen först

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Vi har tomma 360 hårddisk-skal, och vi har 2.5" hårddiskar liggande i 320, 500, 750 och 1TB, så vi borde ju kunna ordna något tycker jag...
                        Ja, det kan vi göra

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
                        Går det inte bra med den hårddisken på 20gb som följer med 360n (phat falcon för min del) för att installera applikationerna då? Ber om ursäkt men tror inte jag hänger med riktigt
                        Jo, det räcker med den... men alla har inte hårddisk med och du undrade vad man behövde
                        Google is your friend!

Comment

Det gick utmärkt att göra på det sättet. Trodde först jag hade lyckats göra någon fuckup, men blev lurad av att det tar sin lilla tid att boota till dashboarden, till skillnad från Xell som bootar på ett par sekunder varenda gång. Har krysslådan up and running på en 13604-image genererad med ggbuild nu, behövde inte installera den officiella dashboarduppdateringen först
                          Vad bra!

Du har inte lust att hjälpa mig buggtesta min CMD GGBooter sen? tänkte göra klart det senare idag (lördag, efter jobbet) nästan färdig som det ser ut just nu bara några final touches och buggfixar kvar så är den redo för release
                          Google is your friend!

Comment

Tror inte det ska spela någon roll, som på gamla hacket... borde bara var att skriva över, ggbuild borde lösa allting åt dig vid build time
                            Vad bra!

Du har inte lust att hjälpa mig buggtesta min CMD GGBooter sen? tänkte göra klart det senare idag (lördag, efter jobbet) nästan färdig som det ser ut just nu bara några final touches och buggfixar kvar så är den redo för release
                            Flyttar den 1:a november, så det är lite tight med tid den närmaste tiden, det här var sista projektet innan jag börjar packa imorgon. Sedan ska man komma i ordning på det nya stället, ska renovera lite, och det tar väl sitt lilla tag att packa upp och koppla in allt om inte annat.

Men kan det vänta tills dess så är jag game. Tänkte glitcha loss på zephyrlådan (heter de ursprungliga elitesen va? Blandar alltid ihop med Xenon) sedan också, den blir ju en alldeles utmärkt testplattform, då det inte är hela världen om den går åt helvete. Sedan är det väl en bra idé om jag lyckats få ordning på min usbflasher också, sitter f n fast på att den satans picprogrammeraren bär sig jävligt underligt åt, och jag lyckas inte skriva bootloadern till picen. Lite drygt att det tar 45 min per flashning med LPT-varianten när det blir en del flashande hit och dit, vilket det lär bli om vi ska testa det där ordentligt

Comment

Vad bra!

vad behöver testas? har ytterligare en slim som skall göras från början, kan testa att göra den med ditt program om du vill?
                              1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
                                vad behöver testas? har ytterligare en slim som skall göras från början, kan testa att göra den med ditt program om du vill?
                                Det som ska testas är att bygga en GGBoot image sedan se om den startar på konsollen som den ska... Jag vet redan nu att den bygger imagen utan att ge några fel/varningar, men det betyder inte automatiskt att det funkar

Jag ger dig en länk senare ikväll med en kompilerad version som du kan få testa
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X