Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!

Hej,

Är det någon som vet vad som är fel när man får det felmeddelandet? (The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!)
    Känns som att boxen tror att det är en XBLA-spel. Snälla hjälp!

Kan jag göra det som står som "Solution 1" här? http://support.microsoft.com/kb/971875

Behöver verkligen hjälp!
    Svinto007 - No ammo? Get a stone!

jo det kan man tro, nä det är ett vanligt fel och tyder nästan alltid på att du måste uppdatera din dashboard. Vilket spel gäller det? Och vilken dash-version har du?

Btw, brukar inte vara till mycket hjälp att använda microsofts egna support när man har en hackad maskin (vilket jag antar att du har eftersom du skriver i den här forumdelen)
    Last edited by anden1; 2012-09-17, 19:52.

Comment

Vore riktigt schysst om du kunde hjälpa mig, anar inte vad det skulle betyda.

Det är Borderlands 2 och jag har dash 2.0.13604.0.

Comment

ah 13604 e ju en rätt gammal dash å borderlands 2 e väl helt nytt? Tror absolut du måste uppdatera. Vilket hack har du? Dvs, JTAG eller RGH?
        Iofs identifierar väl swizzys program det automatiskt. Har du använt det förut? XeBuild GUI heter det
        Last edited by anden1; 2012-09-17, 19:56.

Comment

Kan tänka mig att den är gammal. jo det är nytt. ah vad sjutton har jag? trodde jag hade typ JTAG-RGH, men så kanske inte kan vara fallet?

Comment

Finns det någon bra guide för att uppdatera dashen?

Comment

sorry min browser muppar sig så kan inte klistra in länkar just nu men leta upp senaste versionen av XeBuild GUI under downloads på logic-sunrise (googla)
              ska käka nu, återkommer sen

programmet ska vara väldigt noob friendly så det ska vara relativt självförklarande hur du gör. Annars hjälper jag dig sen

Comment

Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
                Kan tänka mig att den är gammal. jo det är nytt. ah vad sjutton har jag? trodde jag hade typ JTAG-RGH, men så kanske inte kan vara fallet?
                Du har troligen RGH isåfall, Har du köpt maskinen av oss på PSXCare? isåfall skulle jag rekomendera att du läser guiden här: http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version men SKRIV INTE nanden... utan skicka serienummret samt din cpukey till oss på PSXCare och be dom fixa en ny image åt dig, det är ett gäng som haft problem med att gå från den 13604 vi byggt (under viss period) och uppåt, däremot om man går från originalet (som vi har sparat i en liten "databas" funkar det hur bra som helst

OBS: Efter att du fått en ny funkar allt som det ska
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Schysst, vi sitter och försöker lira nämligen. Räcker version 2.052 av XeBuild GUI?

Comment

Schysst, vi sitter och försöker lira nämligen. Räcker version 2.052 av XeBuild GUI?
                    Du bör köra 2.083: http://downloads.xeupd.com/Swizzy's%20xeBuild%20GUI/
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Yes. Fixat.

Comment

Finns det någon guide eller har du tid att förklara hur man gör tror du?

Comment

Finns det någon guide eller har du tid att förklara hur man gör tror du?
                          http://www.youtube.com/watch?v=W1FIrDs5Njk <--- en guide som bör förklara för dig det mesta, tänk på att du KAN råka ut för att du fastnar med E52 om du försöker med nuvarande nanden, isåfall måste du få tag på originalet och flasha genom xell-reloaded... bara skriv här om det inte funkar så kan jag förklara hur du kan få tillbaka den till stadiet du har just nu om du råkar ut för E52...

** edit: **

Videon är lite halv gammal nu... därav den inte har allt det senaste, men du bör förstå ändå

** edit 2: **

Uppdaterade länken så att den pekar mot youtube istället
                          Last edited by Swizzy; 2012-09-17, 20:46.
                          Google is your friend!

Comment

Funkar den här guiden? Eller är videon bättre?

Comment

Glömde länken http://forum.psxcare.com/support/sho...rd-2-0-14699-0

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X