Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The game couldn't start. Try downloading it again. HJÄLP!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Den bör funka, men videon visar hur du använder en nyare version

** edit: **

Det går att ändra inläggen btw, det är något du bör lära dig hur man gör, annars blir det massa inlägg i rad från dig för att du ska lägga till något du missat... eller kommer på... om det tar flera dagar mellan första och sista inlägget kanske det är bäst att skriva nytt inlägg, men är det inom en timme kan man alltid ändra inlägget direkt istället för att skriva flera nya i rad
    Last edited by Swizzy; 2012-09-17, 20:40.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok, kör på den. Hur startar jag Xell?
      Svinto007 - No ammo? Get a stone!

Comment

Original inlägg av Svinto007 Visa Inlägg
        Ok, kör på den. Hur startar jag Xell?

Starta konsollen med eject knappen, borde stå i typ alla guiderna?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Ska jag trycka på eject när jag är inne i Flash360 eller från att boxen är helt avstängd?

Comment

Ska jag trycka på eject när jag är inne i Flash360 eller från att boxen är helt avstängd?
            Have a guess? läs om mitt förra svar så förstår du nog...

Om du inte planerar läsa om inlägg jag/anden1 skriver utan bara vill bli matad med sked kan du sluta läsa det vi skriver, det kommer bara sluta med att allt går åt h*vete för dig...
            Google is your friend!

Comment

Ja förlåt, jag läser absolut minsta stavelse. Det stod bara inte att jag skulle stänga av boxen när jag var klar i Flash360. Jag är väldigt tacksam för hjälpen och vi är tom två som läser.

Comment

Ja förlåt, jag läser absolut minsta stavelse. Det stod bara inte att jag skulle stänga av boxen när jag var klar i Flash360. Jag är väldigt tacksam för hjälpen och vi är tom två som läser.
                Den guiden du länkade till med xeBuild GUI 1.1 är en gammal guide jag skrev ihop väldigt snabbt... därav den inte är lika utförlig som tidigare guider jag gjort...

När jag e klar med xeBuild GUI 3.0 kommer jag troligen göra ytterligare en ny guide som använder min egna nand flasher istället för flash360, den har stöd för lite fler moderkort än vad flash360 har samt är den mindre förvirrande
                Google is your friend!

Comment

Tycker guiden är bra. Var bara att när jag försöker starta boxen med eject startar den inte, därför frågade jag om det var så det är tänkt att man ska göra.

EDIT: Nu startade den, tog lite längre tid än vanligt bara. Men när den "Looking for xenon.elf or vmlinux on USB/CD/DVD or user-defined file via TFTP..." står det "no answer from server".
                  Last edited by Svinto007; 2012-09-17, 21:07.

Comment

Tycker guiden är bra. Var bara att när jag försöker starta boxen med eject startar den inte, därför frågade jag om det var så det är tänkt att man ska göra.

EDIT: Nu startade den, tog lite längre tid än vanligt bara. Men när den "Looking for xenon.elf or vmlinux on USB/CD/DVD or user-defined file via TFTP..." står det "no answer from server".
                    Den rullar och försöker starta olika grejer när den väl hamnat i sista delen, kommer rulla det om och om igen tills den kan hitta något att boota... det gör den inte eftersom du inte har ngt inkopplat till den för det anyways, du ser när den kommit så långt din cpukey... om du bara ser den texten får du starta om och vara lite snabbare
                    Google is your friend!

Comment

Måste säga, fy satan vad ni är bra! Nu fungerar det! Ska hälsa från min speltokiga vän också.

Comment

Hejsan grabbar, ny här. Jag har en flashad konsol men undrar vad det beror på när jag får Unathorized disc på tex Protoype 2? Vad är felet? Kan inte heller installera spelet på xboxen och det där med att spela upp en låt i bakgrunden låter lite skumt. Några förslag samt tips? Tacksam för svar! // JetZon

Comment

Original inlägg av Jetzon Visa Inlägg
                          Hejsan grabbar, ny här. Jag har en flashad konsol men undrar vad det beror på när jag får Unathorized disc på tex Protoype 2? Vad är felet? Kan inte heller installera spelet på xboxen och det där med att spela upp en låt i bakgrunden låter lite skumt. Några förslag samt tips? Tacksam för svar! // JetZon
                          Du har inte brännt skivan korrekt, eller så är det fel patchat för den iXtreme (flashning) version du har...

ABGX360 är ett jättebra program för dig att använda för att kolla spelen, samt patcha det korrekt om det är fel
                          Google is your friend!

Comment

Tack för svaret Swizzy! jag körde den via abgx och fick valid osv, sitter och funderar över om en uppdatering av flash är ett måste, spec även nu när borderlands har kommit?

Edit: fel inställningar i abgx?

Edit 2: Är det fortfarande trunkratemetoden när man bränner?
                            Last edited by Jetzon; 2012-09-18, 01:39.

Comment

Original inlägg av Jetzon Visa Inlägg
                              Tack för svaret Swizzy! jag körde den via abgx och fick valid osv, sitter och funderar över om en uppdatering av flash är ett måste, spec även nu när borderlands har kommit?

Edit: fel inställningar i abgx?

Edit 2: Är det fortfarande trunkratemetoden när man bränner?
                              Truncate är KASST! kör hellre med en Liteon Ihas brännare med burner max... och ja du MÅSTE ha LT+ 3.0 för att det ska funka...
                              Google is your friend!

Comment

Tack Swizzy, det är garanterad en föråldrad flashversion på min xbox, ska ta hand om detta imorgon och fungerar det inte då så hörs vi igen tack för hjälpen!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X