Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    nytt spel med risk för brick

Big Brain Academy Wii Degree (Wii-PROMiNENT)

vill visst uppdatera. verkar dock inte och gå att få igång alls på pal som paper mario.
    Patchat regionen till pal och provat brickblocker?

edit: nm... kollade på Listan
    Last edited by glericus; 2007-06-13, 02:01.

Comment

nytt spel med risk för brick

Big Brain Academy Wii Degree (Wii-PROMiNENT)

vill visst uppdatera. verkar dock inte och gå att få igång alls på pal som paper mario.
      Funkar inte,kan bricka och ger TVÅ news och weatherchannels.

Comment

• Tips

Jag har inte testat det här, då min Wii är inne för chippning av Wiikey:

http://rockman.18.free.fr/img/WiiBrickBlocker_v1_3.rar

Detta lilla program tar bort updaten från skivan! Patcha ISO:n innan du bränner, så ska du få en skiva utan uppdatering på.

Comment

• FOLK. Det ska finnas en chans att PAL-versionen av Mario Party 8 unbrickar ditt wii, då det kommer att fråga om en uppdatering, som åter gör det till PAL, jag vet inte om det här är sant, eftersom jag inte har ett brickat wii, men det var en annan som skrev det på en annan sida, han hade haft brickat wii och kört Mario Party 8 och fått det att fungera igen!

Comment

• Original inlägg av mattiasz600 Visa Inlägg
            FOLK. Det ska finnas en chans att PAL-versionen av Mario Party 8 unbrickar ditt wii, då det kommer att fråga om en uppdatering, som åter gör det till PAL, jag vet inte om det här är sant, eftersom jag inte har ett brickat wii, men det var en annan som skrev det på en annan sida, han hade haft brickat wii och kört Mario Party 8 och fått det att fungera igen!
            Och HUR ska wii:n kunna starta en skiva om den är brickad?

Comment

• MP8 gör ingen uppdatering...

Comment

• lite ny på det här...men undrar bara om man håller sig till pal releser till en pal wii...då är man väl på säkra sidan??

och köra ngc spel på wii kan väl inte skada wiit(både pal och ntsc)?

Comment

• Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
                  lite ny på det här...men undrar bara om man håller sig till pal releser till en pal wii...då är man väl på säkra sidan??

och köra ngc spel på wii kan väl inte skada wiit(både pal och ntsc)?
                  ja, är spelet samma region som enheten (PAL/PAL, NTSC-U/NTSC-U, NTSC-J/NTSC-J) så är det ingen fara. och naturligtvis kan det inte skada din Wii om du spelar GC spel på den, Nintendo designade ju den funktionen själva och jag tvivlar på att dom hade för avsikt att förstöra folks enheter med detta.

Comment

• hmm

har de kommit ut något sätt att bli av me uppdateringen eller brikningen eller va de nu heter när man nu har fått skiten i wii:et ??

Comment

• nytt spel med potentiel brick risk.

Pokemon revolution (USA)

någon som provat än?

Comment

nytt spel med potentiel brick risk.

Pokemon revolution (USA)

någon som provat än?
                        Den ville uppdatera men jag slet sladden ur wii't :P

Comment

• Har resident evil 4 brickrisk?

Comment

• Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
                            Har resident evil 4 brickrisk?
                            Eventuellt, men det fungerar ju numera finfint att köra med wii brick blocker program, som tar bort uppdateringsfunktionen från spel.

Comment

• Jag har precis brännd Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC

Stoppar in skivan och den frågar om uppdatering. Har en PAL Wii, version 2.2E.

Läste i tråden med fungerande Wiikey releases att den inte skulle ha en uppgradering?

Kan jag köra den utan risk, eller vad är det om?

Comment

• Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
                                Har resident evil 4 brickrisk?
                                Nej, det ligger ingen uppdatering på RE4. Bara stoppa i och köra

Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
                                Jag har precis brännd Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC

Stoppar in skivan och den frågar om uppdatering. Har en PAL Wii, version 2.2E.

Läste i tråden med fungerande Wiikey releases att den inte skulle ha en uppgradering?

Kan jag köra den utan risk, eller vad är det om?
                                SPM vill alltid köra uppdateringen oavsett vilken version man har så om du har den senaste är det bara låta wiit köra uppdateringen. Wiit kommer att starta om sen är det bara att tuta och köra
                                Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
                                Wii - Wiinja Deluxe
                                NintendoDS - R4
                                Xbox - SmartXX - SOLD!
                                http://profile.mygamercard.net/crsan
                                http://www.minhembio.com/crsan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X