Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera HBC, USBLOADER (FW 3.xx med eller utan chip)(4xx kommer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo fast det är väl mer en cIOS uppdatering genom HBC du behöver installera i sådana fall. Om du nu tog GH som ex så är det väl cIOS 222/223 som har den USB-funktionen inbakad. Skall ej behövas officiella IOS uppdateringen från Nintendo som ligger på skivan så vitt jag vet iaf.
    Det är det jag menar det krävde förut innan alla var uppe i de firmware versionerna. Visst cIOS av olika slag har nu det inbyggt så att det fungerar.

Samtidigt så är du ju inte tvungen att köra Hermes cIOS för att få GH till att fungera. Fungerar utmärkt för mig med Wanins rev 14.

Men på det stora hela. Har du inte LH64xx eller högre så fungerar det att fixa med den så att du inte behöver chippa. Kräver dock att man vet vad man gör och vad man inte ska göra...

Bjerlk

Comment

Jag har nu fått över alla spel på HDD. Jag har inte hunnit kolla alla spel men vissa spel fryser inne i spelet och man måste starta om Wiit. Vad beror detta på? Jag kör som sagt med USB loader 1,5 och denna HDD: Seagate Extern Portable 2,5" 320 GB.

Comment

Svårt att svara på- Vilka IOSer har du installerat samt vilken firmware är konsollen på för tillfället?

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
          Svårt att svara på- Vilka IOSer har du installerat samt vilken firmware är konsollen på för tillfället?

Bjerlk
          Jag har följt guiden som är i denna tråd, då måste det bli cIOS36-64-v1042.wad rev10. Jag har 3,1E. Jag har även kört med Bannerbomb för att få HBC.

Jocke

Comment

skaffa usb loader gx och kör med error fix 002 så ska du se att det funkar

Comment

Jag har laddat ner USB loader GX-ULNR-r516. Var hittar jag error fix 002?

Jag passar på och frågar hur man installerar BooMii? Jag har laddat ner hackmii_installer_beta3.
              Last edited by Joukko; 2009-09-28, 16:26.

Comment

En notis bara...

Alla som kör med softmod av någotslag bör INTE uppdatera i dagens läge till 4.2 som släpptes inatt...

4.2 Har effektivt stängt alla dörrar för homebrews och liknande. Tar bort allt icke nintendo samt flashar om boot så att bootmii försvinner...

Jag antar att det tar några dagar/timmar till de har hitat nya sätt. men som varning just nu försvinner allt om du uppdaterar till 4.2...

Bjerlk

Comment

Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
                  Jag har följt guiden som är i denna tråd, då måste det bli cIOS36-64-v1042.wad rev10. Jag har 3,1E. Jag har även kört med Bannerbomb för att få HBC.

Jocke
                  Det som det kan vara är att hårddisken antingen går ner i varv eller sleepmode. Vilket gör att det fryser...

Annars kan det vara spel som kräver bättre uppdateringar... Men svårt att veta... För mig fungerar i princip alla spel (Metroid prime trilogy fungerar inte helt men det är pga duallayer och altdol sakerna samt SSBB duallayer) med Usbloader GX nyaste rev samt cIOSrev14... På dock 4.0 firmware...

Bjerlk

Comment

Bjerlk om du kan göra en tråd om det skulle det vara fint

jag har försökt två gånger men det har inte funkat

och det ska vara "Alla som kör med softmod av någotslag ska INTE uppdatera i dagens läge till 4.2 som släpptes inatt.. ."

och till Joukko du hittar error fix 002 i menyn når du har valt ett spel
                    Last edited by hejhej20; 2009-09-30, 02:32.

Comment

hej

har en fråga vill nån vara vänlig i länka o förklara hur man gör för att spela wiiware i vitual spel på min wii har köpt wii för ca 9 månader sedan. det e chippad men wikedy 2.

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
                        En notis bara...

Alla som kör med softmod av någotslag bör INTE uppdatera i dagens läge till 4.2 som släpptes inatt...

4.2 Har effektivt stängt alla dörrar för homebrews och liknande. Tar bort allt icke nintendo samt flashar om boot så att bootmii försvinner...

Jag antar att det tar några dagar/timmar till de har hitat nya sätt. men som varning just nu försvinner allt om du uppdaterar till 4.2...

Bjerlk
                        Bannerbomb v2 finns nu för de som har sys-meny 4.2
                        http://wiibrew.org/wiki/Homebrew_Channel
                        http://wiibrew.org/wiki/Bannerbomb#F...em_Menu_4.2.29

Comment

Är väl snart en vecka sedan 4.2 släpptes. Finns redan hackmii v0.5 för att kringgå. Waninkoko har även släppt sin 4.2 Updater.

Men annars är det nog bättre att avvakta nån vecka tills flera uppdaterat och kontrollerat exakt vad som händer. Den rensar ju garanterat bootmii, hbc etc..
                          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                          360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

man vet exakt vad som händer

men som jenlid sa det fick vägar att kring gå det nu

Comment

Jo men då de flesta inte har något användning av 4.2 är det ju jävligt dumt för många att börja pilla med det då det garanterat kommer att ställa till problem för de som inte vet vad de gör.

Och Bannerbomb är väl bara i absoluta nödfall. Finns många guider på gbatemp etc med dop ios m.m. som löser uppdateringer.
                              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                              360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Jag har nu installerat USB Loader GX. WiiSport Resort funkar inte ändå fast jag kör med Error fix 002. Är det något annat som måste uppdateras? Jag får det inte att fungera med covers. Jag laddar ner men sen står det att dem inte finns.

Jocke

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X