Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fungerande Releaser - WiiKey

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Typ ALLA som inte tagit nyckeln först eller har språket ställt till Tyska.
    Du har PAL-releasen. Right? NTSC-releasen har inte detta problem.
    Jag har PAL-release på Paper Mario (minns tyvärr inte riktigt vilken just nu) och jag har klarat mig förbi det kapitlet utan att spelet hängt sig ellernågot anat konstigt.
    sigpic

Comment

• Jag har inte röt mitt wii på ett halvår. Hoppas det funkar. Men iaf nu så när mario komemr ut tänker jag testa det. Är det några uppdateringar eller dylikt man måste ladda hem? Måste man göra något med blocker eller något?

/tack

Comment

• Mario_and_Sonic_Olympic_Games-WII-USA-PreCiSiON funkar utmärkt på 3.0:an

Edit:
        Alla är nog medvetna om det här vid det här laget eftersom det pågår en stor diskussion kring det i en annan tråd, men bara för att ha allt samlat:

Super.Mario.Galaxy.PAL.Wii-WiiZARD funkar fint med 3.0 på konsolen och 1.9g på chippet
        Last edited by Icehowl; 2007-11-17, 14:12.

Comment

• Kanske en dum fråga men nu e det så att jag har pricis fått mitt chippade wii... Men eftersom jag använder mig av piratebay och laddar hem.. så laddar jag hem alltid där det står .PAL version.. borde inte det vara säkert nog för undvika brickat?
          www.cptrottoaren.se
          www.tobiashansson.se
          www.tobiashansson.se/starzinger

Comment

• Ja, med PAL-releaser på ditt PAL-Wii är det totalt omöjligt något dumt ska inträffa. Du kommer tvingas uppdatera ibland när du sätter i nya spel men det behövs oavsett om du kör chippat eller ochippat. Första gången jag behövt göra något utöver det vanliga var nu när SM Galaxy kom men tack vare alla exelenta guider här på forumet var det busenkelt. Tuta och kör.

Comment

• Använt min Sony NEC Optiarc Intern IDE AD-5170 DVD±RW 18x från ********* för ca 250kr och bränt på 16x med Fujifilm DVD-R och TDK DVD-R. Har på 70 bränningar inte haft en felskrivning. Tror det är rätt bra stats för en så billig brännare va? =)

Comment

• sry för butiksnamn, tänkte mig inte för.

Comment

• Finns inget att be om ursäkt för så länge man inte försöker lura ***-filtret ;-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Tror ni att Super Smash Bros: Brawl japan-versionen kommer funka nu när det släpps den 24? Eller tror ni att man måste uppdatera Wiikey igen (som med Super Mario Galaxy)? Jag tror på uppdatering, men jag måste verkligen ha spelet.

Comment

• Finns det förresten några andra Japanska som funkar med Wiikey som man kanske missat?

Comment

• Drexon - Alla japanska-spel som finns ute och ta hem nu ska troligtvis funka på Wiikey (om man använder regionfrii och Brickblocker då klart). Men de japanska spel jag har hittat finns till USA-versioner, så då skaffar man ju sig de istället. Förutom Bleach som jag funderar på att skaffa på japanska. Jag vill ha orginal rösterna.

Comment

• Battalion Wars 2 PAL MULTi5 Wii-CONFLiCT
                          Medal Of Honor Heroes 2 PAL Wii-WiiERD
                          Game Party PAL Wii-RANT
                          Dragon Ball Z Budokai Tenkaichi 3 PAL MULTi5 Wii-EXiMiUS
                          PDC World Championship Darts 2008 PAL Wii-RESULT
                          Puzzle Quest Challenge of the Warlords PAL Wii-WiiERD
                          NitroBike PAL Wii-WiiZARD
                          Geometry Wars Galaxies PAL WII-SUSHi
                          Zack and Wiki Quest for Barbaros Treasure USA Wii-MARVEL
                          Wii Chess PAL Wii-WiiZARD <-- Kräver en uppdatering.
                          Donkey Kong Jet Race PAL Wii-OE

Lite fungerande releaser

Premium DVD-R 4.7GB white fullface printable
                          bränt i 4 X
                          Last edited by xxxwarrior; 2008-02-18, 18:10.

Comment

• Super smash bros brawl på wiikey!

Jag lyckas inte få de att funka.

Det är azumi releasen av japanska brawl.
                            Den hittar spelet (såpass att ikonen dyker upp) men när man startar de
                            så dör wiin (alltså wiimoten har ingen kontakt o bilden är svart)

Brände den på en verbatim dvd-r 4.7GB med regionfrii o brickblocker 1.3

Hört ett ryckte att man måste bränna de på en dual-layer skiva, stämmer de?
                            Ska ta en dusch nu o sen tänkte jag dra till ********* o fixa skivor om de är så.

Snabbt svar skulle uppskattas mycket.

Comment

• Dragon Quest Swords

Någon som vet något om Dragon Quest.

Jag testade precis
                              Dragon_Quest_Swords_The_Masked_Queen_And_The_Tower _Of_Mirrors_USA_WII-ZRY
                              men det funkande inget vidare. Brände på samma hastighet och samma typ av skiva som alla mina andra spel (som för övrigt funkar felfritt) med 1.9G/3.1 på chippet och konsolen.

Ska testa
                              Dragon Quest Swords The Masked Queen And The Tower Of Mirrors [USA] [Wii] [***.SpaTorrent.com]
                              imorgon för att se om det går bättre.

Men som sagt: någon som har fått det att funka?
                              Last edited by Icehowl; 2008-02-24, 19:07.

Comment

• Original inlägg av Icehowl Visa Inlägg
                                Någon som vet något om Dragon Quest.

Jag testade precis
                                Dragon_Quest_Swords_The_Masked_Queen_And_The_Tower _Of_Mirrors_USA_WII-ZRY
                                men det funkande inget vidare. Brände på samma hastighet och samma typ av skiva som alla mina andra spel (som för övrigt funkar felfritt) med 1.9G/3.1 på chippet och konsolen.

Ska testa
                                Dragon Quest Swords The Masked Queen And The Tower Of Mirrors [USA] [Wii] [***.SpaTorrent.com]
                                imorgon för att se om det går bättre.

Men som sagt: någon som har fått det att funka?
                                Jag har testat den från spatorrent. Funkar inte
                                Ska försöka med Dragon Quest Swords The Masked Queen And The Tower Of Mirrors Ingles USA WII www XvidGO com rar

Hör av mig när jag vet mer.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X