Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Så om denna nyhet från PSjailbreak lika trovärdig som förra (att BM1.1 skulle komma den 15:e september) så är det inte oväntat. Men stämmer detta så låter det kanon
    Fanns ju ingen anledning att släppa någon ny bootmanager innan några kunder kunnat köpa psjailbreak, dom lär ju anstränga sig hårt för att göra att den inte fungerar för klonerna...dom har mer eller mindre fått slå knut på sig för att få iväg sina dongar till oss distributörer utan att allt skulle beslagtas redan i hongkongtullen...

Ni som fått era psjailbreak nu, har ni några kommentarer?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• I och med de senaste nyheterna från psjailbreak, chansar jag med att skippa ps3key och ge mina pengar till psjailbreak

EDIT: Hansi; jag skickade ett mail ang. avbeställning av ps3key och gjorde en ny order på psjailbreak. Så förhoppningsvis kan jag börja leka med min ps3 på måndag!
      Last edited by Lillejan; 2010-10-07, 21:59.
      PS2 DMS4 PRO
      Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
      PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
      PS3 Slim 160GB original
      NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

• Jag kör med open manager 1.16
        har testat några spel
        3D dot game heroes, har haft problem att starta. har bytt till 720p lät som det skulle göra skillnad. starta direkt då iaf ^^
        Castlevania lord of shadow. Funka fin fint
        NHL11. Funka fin fint
        har lagg in allt i open manager gamez mappen "int hdd"

MSG4 startar inte för mig.
        Backup manager har jag inte bråkat med. Vart ska man lägga spelen för att den ska hitta de?

Blev förvånad hur liten psjailbreaken är. Nöjd än så länge iaf, beställt en teensy2++ för att helgardera mig och en 500gb disk + 32gb usb minne

Comment

• Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
          I och med de senaste nyheterna från psjailbreak, chansar jag med att skippa ps3key och ge mina pengar till psjailbreak
          Psjailbreak fick pengarna redan i augusti, beställer du av mig så får jag lite pengar tillbaka som jag var rätt säker jag hade blivit blåst på ett tag :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Psjailbreak fick pengarna redan i augusti, beställer du av mig så får jag lite pengar tillbaka som jag var rätt säker jag hade blivit blåst på ett tag :-)
            Haha, givetvis. Du och resten av grabbarna behöver lite fikapengar på rasterna, så det bör ligga en ny beställning hos er nu på psjailbreak. Glöm inte bort att avbeställa min ps3key, bara (skickat ett mail ang det.).
            PS2 DMS4 PRO
            Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
            PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
            PS3 Slim 160GB original
            NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

• Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
              Haha, givetvis. Du och resten av grabbarna behöver lite fikapengar på rasterna, så det bör ligga en ny beställning hos er nu på psjailbreak. Glöm inte bort att avbeställa min ps3key, bara (skickat ett mail ang det.).
              Japp har sett mailet så det kommer hanteras så allt blir rätt för dig :-)

Comment

• Ps3ksy beställningen makulerades innan jag vart sjuk torr jag, eller efter jag kom tillbaka till jobbat ( typ när du skickade den o jag såg den )

fixat o klart, det nya dock har jag ingen koll på då jag normalt sitter o löder/moddar brallorna av mig
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Ps3ksy beställningen makulerades innan jag vart sjuk torr jag, eller efter jag kom tillbaka till jobbat ( typ när du skickade den o jag såg den )

fixat o klart, det nya dock har jag ingen koll på då jag normalt sitter o löder/moddar brallorna av mig
                  Vem snackar du med? o.O

Jag tog hand om ett gäng PS3Key och Teensy 2.0 ordrar som kunder ville makulera i morse, förmodligen även din Lillejan [skickade även ett svar på varje mail som bekräftelse att ordern blivit makulerad]
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Kanske fel ställa att fråga på iställe för att skicka mail, men tänkte att ja kanske inte är själv om problemet.

Köpte ett PSjailbreak av er och hämtade ut det idag.

jag följer de som står i guiden -> http://blog.techsick.com/guides-tuto...k-ps3-modchip/

OPERATION:
                    1. The console MUST be fully OFF (NOT in STANDBY mode) before connecting the USB PS Jailbreak. Depending on the console version you MUST:
                    PlayStation 3 *.- FAT. Just turn off the console from the rear switch.
                    PlayStation 3 *.- SLIM. It is essential to disconnect the power cord from the back of the console.
                    Connect PS Jailbreak to any USB port on the console, taking care not to have anything else connected by USB.
                    2. Press the POWER button on the console and then pressed the EJECT button. You will see the two LEDs on the PS Jailbreak illuminate while powering ON the console (10 seconds), then one of several things can happen:
                    - The Green LED is lit. This means that the PS Jailbreak is working properly.
                    - The Red LED is lit. This means that the PS has not loaded correctly Jailbreak. Usually this happens when not properly pressed Power sequence and then Eject.
                    - If the end result is the bright Red LED, we repeat the process from the beginning with the precaution of disconnecting the power cord from the back of the PlayStation 3 Slim or cut the current from the switch at the back of the PlayStation 3 Fat.
                    Men det enda som händer är att både röda och gröna dioden lyser konstant efter 5-6 sec efter ja har startat den.
                    När den har startat upp står de bara Okänd USB-enhet uppe i högra hörnet.

Gör ja nåt fel eller har ja fått ett söndasexemplar ?

Kör 300Gb slim 3.41
                    Last edited by Dixxad; 2010-10-09, 02:44.

Comment

• Original inlägg av Swizzy
                      ehum... läs instruktionerna... du har inte läst dom ordentligt
                      Förstår inte va ja gör för fel.

Spottar ut skivan, Stänger av konsollen med kontrollen.

Drar ur strömkabeln och kokar lite kaffe i 5-10 min.

sätter mig med morgonkaffet och stoppar i chippet i USB på framsidan.
                      Sätter i kabeln baktill och sedan startar upp den med powerknappen på framsidan och trycker eject 0.5 sek efteråt

Får gärna berätta vad ja har missat

De enda ja får är rött och grön konstant sken och unknow usb-device dyker upp 2 sek för att sedan gnälla på att ja ska starta kontrollen
                      Last edited by Dixxad; 2010-10-09, 10:56.

Comment

• Original inlägg av Dixxad Visa Inlägg
                        Förstår inte va ja gör för fel.

Spottar ut skivan, Stänger av konsollen med kontrollen.

Drar ur strömkabeln och kokar lite kaffe i 5-10 min.

sätter mig med morgonkaffet och stoppar i chippet i USB på framsidan.
                        Sätter i kabeln baktill och sedan startar upp den med powerknappen på framsidan och trycker eject 0.5 sek efteråt

Får gärna berätta vad ja har missat

De enda ja får är rött och grön konstant sken och unknow usb-device dyker upp 2 sek för att sedan gnälla på att ja ska starta kontrollen
                        Prova att justera tiden mellan mellen power och eject. Blir fel oavsett om du är för snabb eller för långsam. I alla fall med pic-dongel.
                        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• EDIT: postade i fel tab/tråd...

Comment

• Dessvärre så gör de ingen skillnad om ja trycker båda samtidigt, trycker på power först och sen eject direkt eller väntar 2 sec mellan...

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              Vem snackar du med? o.O

Jag tog hand om ett gäng PS3Key och Teensy 2.0 ordrar som kunder ville makulera i morse, förmodligen även din Lillejan [skickade även ett svar på varje mail som bekräftelse att ordern blivit makulerad]
                              Lillejan två inlägg upp *Godmorgon* o det var över en vecka sedan.
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                                Lillejan två inlägg upp *Godmorgon* o det var över en vecka sedan.
                                eeek? det var inte över en vecka sedan?! det var igår!
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X