Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Dixxad Visa Inlägg
    Dessvärre så gör de ingen skillnad om ja trycker båda samtidigt, trycker på power först och sen eject direkt eller väntar 2 sec mellan...
    "The exploit takes place while the PS3 is looking for the Jig (triggered by pressing eject within 200ms of pressing power)." --
    http://ps3wiki.lan.st/index.php?titl...se_Engineering

så tryck så snabbt du kan bara, men de kan tänkas att de inte funkar om du trycker på eject innan du hunnit släppa upp power knappen.

de kan va lite svårt att få till de i början, men man lär sig snabbt=P ett tips är att använda båda händerna

edit: du behöver inte ha ur strömsladden i flera minuter! räcker med att du drar ur sladden i några sekunder, dumt å slösa tid som man kan använda till att spela ;D
    Last edited by matte.90; 2010-10-09, 22:52.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

• Hur ja än gör så får ja bara konstant sken av rött och grönt...
      Ingen som vet nån lista på felkoder?

har googlat sönder datorn snart utan att hitta ett svar
      D
      börjar tro att de e trasigt

ska prova på en annan konsoll imorn

Comment

• Vet inte hur det är med psjailbreak... men är den förprogrammerad med programvara vid leverans ?
        Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
        snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
        /Nalle Puh

Comment

• Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
          Vet inte hur det är med psjailbreak... men är den förprogrammerad med programvara vid leverans ?
          psjailbreak levereras med mjukvara =)
          Last edited by matte.90; 2010-10-10, 02:25.
          *PS3 slim 120- CFW 3,55
          *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

• Hej jag har näsan likadant problem med min.Det märkliga är att den HAR fungerat.
            Köpte den 6/10 både spelat och ftpát över spel till konsollen som funkar klockrent.
            Idag ska jag starta och då verkar inte dongeln lira?
            Den blinkar snabbt grönt och rött,inte som innan och lyser rött/grönt för att sen bara lysa grönt.
            Försöker jag starta open manager för jag felmeddelande: 80029519 och googlar man på det så verkar det betyda att man ska installera om jailbreaken,men det går ju inte då dongeln inte startar och då får man inte heller upp menyn "Install packages files" har jag för mig det ska vara i spelmenyn?

Då är frågan---har min ps3jailbreakdongle pajat?
            Tacksam för svar.

Comment

• Original inlägg av Dixxad Visa Inlägg
              Hur ja än gör så får ja bara konstant sken av rött och grönt...
              Ingen som vet nån lista på felkoder?

har googlat sönder datorn snart utan att hitta ett svar
              D
              börjar tro att de e trasigt

ska prova på en annan konsoll imorn

Original inlägg av Donryder1234 Visa Inlägg
              Hej jag har näsan likadant problem med min.Det märkliga är att den HAR fungerat.
              Köpte den 6/10 både spelat och ftpát över spel till konsollen som funkar klockrent.
              Idag ska jag starta och då verkar inte dongeln lira?
              Den blinkar snabbt grönt och rött,inte som innan och lyser rött/grönt för att sen bara lysa grönt.
              Försöker jag starta open manager för jag felmeddelande: 80029519 och googlar man på det så verkar det betyda att man ska installera om jailbreaken,men det går ju inte då dongeln inte startar och då får man inte heller upp menyn "Install packages files" har jag för mig det ska vara i spelmenyn?

Då är frågan---har min ps3jailbreakdongle pajat?
              Tacksam för svar.
              se till så att psjailbreken är kopplad direkt till ps3an, inte via en usb-hubb.
              se till så att du inte har fler usb enheter inkopplade vid uppstart förutom psjailbreak.
              testa på olika usbportar.
              kolla så att ni fortfarande har rätt systemversion dvs V3.41, inte över och inte under!
              och tryck SNABBT på eject efter att du tryckt på power!

funkar det fortfarande inte så vet ja inte vad de kan vara som spökar, då kanske de är dags att kontakta er återförsäljare för psjailbreak.

ni som har ps3 slim (kanske till er med paht med om enheten står dåligt till så att man inte når strömbrytaren) rekomenderar jag att köpa antingen ett grenuttag med strömbrytare eller http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=147810872
              så är de bara att slå av å på strömbrytaren istället för att joxa ur och i sladden. =)
              *PS3 slim 120- CFW 3,55
              *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Comment

• Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
                ni som har ps3 slim (kanske till er med paht med om enheten står dåligt till så att man inte når strömbrytaren) rekomenderar jag att köpa antingen ett grenuttag med strömbrytare eller http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=147810872
                så är de bara att slå av å på strömbrytaren istället för att joxa ur och i sladden. =)
                Eller köper en fjärrstyrd kontakt så är det bara att stänga av/på genom fjärrkontrollen.
                PS2 DMS4 PRO
                Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
                PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
                PS3 Slim 160GB original
                NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

• Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
                  Eller köper en fjärrstyrd kontakt så är det bara att stänga av/på genom fjärrkontrollen.
                  Enda jobbiga där är att du ändå måste lyfta blekröven o trycka ( Start / Eject ) på din Ps3
                  Då är det lika bra med en förlängnings switch eller bara kapa strömkabeln på sin Slim sladd och montera en strömställare a la golvlampa

Jag skulle göra det eller köpa en sånhär som Matte tipsade om:
                  Attached Files
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Psjailbreak

Hej,

Fick min psjailbreak igår. Den verkar fungera på samma sätt som ps3key, förutom att man måste ha en skiva i för att få igång spelen.

Läste någonstans att man ska kunna stoppa i psjailbreaken i en pc för att uppgradera. Datorn känner inte ens igen enheten - är det någon mer som har samma problem som jag?

M.V.H // Kicker

Comment

• Det fins ingen uppgradering till PSJB ännu
                      så Alla har nog samma problem som du, det är inte ett standard USB minne
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Kicker Visa Inlägg
                        Hej,

Fick min psjailbreak igår. Den verkar fungera på samma sätt som ps3key, förutom att man måste ha en skiva i för att få igång spelen.

Läste någonstans att man ska kunna stoppa i psjailbreaken i en pc för att uppgradera. Datorn känner inte ens igen enheten - är det någon mer som har samma problem som jag?

M.V.H // Kicker
                        Det ska förmodligen vara så för att hacket ska fungera vi får se när PSJailbreak teamet väl släppt en update hur du ska göra då
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Enligt senaste infon så väntar Sony med att släppa GT5 för att slänga med 3.50 på denna och tvinga folk att uppdatera. Nu är det ju bara hoppas att dom kommer på ett sätt att komma runt detta också.

Källa: http://psx-scene.com/forums/f6/insid...5-delay-68613/
                          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                          360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• För er som inte hunnit beställa psjailbreak eller klon än och vill få tag på något billigt med korta leveranstider kan jag tipsa om en googlesökning på: "AT90USB-PLUG" site:.se. Fungerar perfekt tillsammans med hexfil för teensy 1.0.

Comment

• Original inlägg av prtk Visa Inlägg
                              För er som inte hunnit beställa psjailbreak eller klon än och vill få tag på något billigt med korta leveranstider kan jag tipsa om en googlesökning på: "AT90USB-PLUG" site:.se. Fungerar perfekt tillsammans med hexfil för teensy 1.0.
                              Eller så köper man en PS3Key av oss
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                                Eller så köper man en PS3Key av oss
                                Är det samma hårdvara? Bootloadern är ju en mjukvara om jag har förstått det rätt. Jag tänkte så att jag vet, om jag någon gång skulle vilja köra open source istället (PL3 är onekligen intressant).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X