Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Psdowngrade

Tjena var hos Er idag och köpte en psdowngrade som jag fortfarande krigar, kom sent på kvällen. har precis uppdaterat dongeln med 1.3, Men fick 2 filer från ps upgrader, vilken utav de ska jag använda? downgrader eller prog?
    sedan en fråga till
    Lv2Diag.self filerna, jag laddade nerr dem, det är väl det man ska göra? för att jag har FLA filerna nu på min ps upgrader map, vad ska jag göra med dem?

uppskattar ett svar, jag tänker inte göra något tills jag vet då vad exakt jag ska göra.

Comment

• För att göra om din PSJailbreak till Downgrade använder du downgrader_.....

Lv2Diag.self filerna använder du för att lägga in 3.41 updaten alternativt stänger av Servicemode du lägger dessa på en USB enhet formaterad i FAT32
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Tack för ett snabbt svar, men FLA filerna då? använder man de till något?:O

Comment

• måste man vara inne på vanliga XMB:en utan service mod när man ska göra en backup?

Comment

• Original inlägg av leka Visa Inlägg
            måste man vara inne på vanliga XMB:en utan service mod när man ska göra en backup?
            Japp, i service mode kommer du bara åt 30gb som delvis är nanden, eller om det bara är nanden... osäker...

Original inlägg av leka Visa Inlägg
            Tack för ett snabbt svar, men FLA filerna då? använder man de till något?:O
            Dom är till för att programmera om dongeln...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jag såg precis att mjukvaran 3.5 kan jailbreaks,

LÄNK: http://www.ps3break.com/news/44.html

Vad betyder det ? kommer jag kunna ändå lira nya spelen som kräver 3.5?
              Jag har psdowngrade med jailbreak..

Comment

Jag såg precis att mjukvaran 3.5 kan jailbreaks,

LÄNK: http://www.ps3break.com/news/44.html

Vad betyder det ? kommer jag kunna ändå lira nya spelen som kräver 3.5?
                Jag har psdowngrade med jailbreak..
                Vi får se närmare vad det innebär, detta kom för bara ngra dagar sedan, inte hört så mycket mer än att dom lyckats komma in i debug mode på 3.50...
                Google is your friend!

Comment

• Min ps3:a har blinkat grönt nu i 45 minuter.. ska det vara så?:S:S:S

Comment

• Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
                    Jag har exakt samma problem! Funkade problemfritt tills igår! Vad är lösningen?
                    Om jag trycker in den i pc:n hittar inte upgrade programmet nåt serienr. testat om install osv, fungerade felfritt med 1.3 förrut.

Är min psjailbreak paj??
                    den är köpt hos Er!

Comment

• Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
                      Om jag trycker in den i pc:n hittar inte upgrade programmet nåt serienr. testat om install osv, fungerade felfritt med 1.3 förrut.

Är min psjailbreak paj??
                      den är köpt hos Er!
                      Installerat drivrutinen ordentligt och sådär? har du prova olika portar? olika datorer? kör du x64 (64-bitars) eller x86 (32-bitars) OS? vilken Windows kör du? XP? Vista? 7?

Sådana här saker kan påverka huruvida det fungerar som det ska eller ej
                      Google is your friend!

Comment

• Testat både win7 och vista. Fungerade felfritt tidigare i veckan när jag först downgradade och sedan jailbreakade!

Comment

• Hej igen! någon som kan hjälpa mig här! finns inte mkt info ute på nätet, känner mig helt vilse, jag har laddat ner spelet Assassin creen brother hood, hur och vart ska jag lägga mappen? det är jätte många mappar i ftp:en, än så länge så har jag fattat i dev_hd0 mappen sedan har jag två mappar där, Games och game, båda innehåller massor av filer, och när jag laddar ner spelet då är själva spelet i massor av mappar, hur ska ordningen vara? för jag försökte backa up den, fick ett fel medelande om att boot filen saknades eller var felaktigt i open manger, och jag har fel meddelandet som många verkar har fått. Jag fattar 0 nu alltså
                          (80028f14)
                          PS: flickvännen är lite små grinig på mig för jag inte har hört av mig :P

Comment

• tjena.
                            Här kommer rookie :P
                            Har skaffat mej en Jailbreak dongle..Försöker Nergradera till 3.41, men har problem... Har installerat PSUpgrader 1.3 , och fått mitt serienummer, tankat ner fla filerna.
                            Men när jag försöker Flasha så får jag följande mess "device found and openedserial:xxxxxxxxflashing:.FLASH FAILED:0serial:xxxxxxxx"
                            både röd & grön led lyser konstant.

Behöver eran expertis här

tacksam för svar..

Comment

Hej igen! någon som kan hjälpa mig här! finns inte mkt info ute på nätet, känner mig helt vilse, jag har laddat ner spelet Assassin creen brother hood, hur och vart ska jag lägga mappen? det är jätte många mappar i ftp:en, än så länge så har jag fattat i dev_hd0 mappen sedan har jag två mappar där, Games och game, båda innehåller massor av filer, och när jag laddar ner spelet då är själva spelet i massor av mappar, hur ska ordningen vara? för jag försökte backa up den, fick ett fel medelande om att boot filen saknades eller var felaktigt i open manger, och jag har fel meddelandet som många verkar har fått. Jag fattar 0 nu alltså
                              (80028f14)
                              PS: flickvännen är lite små grinig på mig för jag inte har hört av mig :P
                              Vad du än gör, spela inte brotherhood utan disc i, det kan fucka upp hela menyn i ps3:an så du måste köra varje recoverygrej.

Har du laddat ner spelet heter formodligen första mappen BLES eller BLUS nånting, och var du lägger den beror på vad du har för manager men oftast lägger du i dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ

Comment

• Original inlägg av HanHäxan Visa Inlägg
                                tjena.
                                Här kommer rookie :P
                                Har skaffat mej en Jailbreak dongle..Försöker Nergradera till 3.41, men har problem... Har installerat PSUpgrader 1.3 , och fått mitt serienummer, tankat ner fla filerna.
                                Men när jag försöker Flasha så får jag följande mess "device found and openedserial:xxxxxxxxflashing:.FLASH FAILED:0serial:xxxxxxxx"
                                både röd & grön led lyser konstant.

Behöver eran expertis här

tacksam för svar..
                                Har du dragit ur dongeln efter att du laddat hem uppdateringen och sedan satt tillbaka den?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X