Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSJAILBREAK tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    USB minne... du vet sådant där man kan köpa vart som helst där det säljs dator tillbehör (mer eller mindre) PS3Key'n är enbart till för att du ska få in ps3:an i olika lägen... inte för att du ska lagra massa grejer på den
    Ja, USB-minne vet jag vad det är och sånt har jag. Några frågor (sorry, det är en otydlig process och vi hittar ingen enkel guide):

1. Det står i readme-filen att man i PS3KeyUpdater.exe ska öppna en .upd, men var hittar man den? Vi har laddat ned PS3KeyUpdater och även Silabs-paketet.
    2. På USB-minnet, ska .self och .pup-filerna ligga i foldrar (de gör det där jag laddat ned dem) eller ska själva filerna ligga i rooten? (vilket borde vara svårt eftersom två filer har samma namn)

Comment

• 1. PS3KeyUpdater programmet är till för atmel varianten, om du har silabs dyker den upp som en minnes enhet efter en liten stund, radera då firmware.bin och ersätt den med den som du vill använda dig av

2. Dom ska ligga direkt i rooten
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

1. PS3KeyUpdater programmet är till för atmel varianten, om du har silabs dyker den upp som en minnes enhet efter en liten stund, radera då firmware.bin och ersätt den med den som du vill använda dig av

2. Dom ska ligga direkt i rooten
        Hm, hur kan jag då lägga båda .self-filerna i rooten? Döper jag om en?

Comment

• Original inlägg av corner Visa Inlägg
          Hm, hur kan jag då lägga båda .self-filerna i rooten? Döper jag om en?
          Du använder 1 av dom i taget... 2:an är till för att få ut konsollen ur service mode när det väl är klart... http://forum.psxcare.com/support/sho...å-Factory-mode... <--- läs inlägg 3
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Tack så mycket! :-) Nu kör vi ett nytt försök.

Comment

• Det funkade fint att nedgradera till 3.41 med PS3Key men nu undrar vi hur vi jailbreakar ... Jag har sökt i forumet en lång stund med blir inte klockare för det.

Comment

Det funkade fint att nedgradera till 3.41 med PS3Key men nu undrar vi hur vi jailbreakar ... Jag har sökt i forumet en lång stund med blir inte klockare för det.
                Inte klokare heller ;-)

Comment

• Men jösses, läs guiden "jailbreak för dummies", kan inte bli mycket mer glasklart.
                  Ladda ner en manager, lägg på usbminne. Starta ps3 med din jailbreakusb i och tryck snabbt därefter på eject knappen.Då hörs ett dubbel-pip om du lyckats.
                  Gå in på install package files, installera managern.
                  Sen kan du föra över spel via ftp eller helt enkelt rippa spel från skiva. Men läs guiden om detta

Comment

Det funkade fint att nedgradera till 3.41 med PS3Key men nu undrar vi hur vi jailbreakar ... Jag har sökt i forumet en lång stund med blir inte klockare för det.
                    du jailbreakar på exakt samma sätt som downgraden (det du började med för att få in den i servicemode)
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
                      Men jösses, läs guiden "jailbreak för dummies", kan inte bli mycket mer glasklart.
                      Ladda ner en manager, lägg på usbminne. Starta ps3 med din jailbreakusb i och tryck snabbt därefter på eject knappen.Då hörs ett dubbel-pip om du lyckats.
                      Gå in på install package files, installera managern.
                      Sen kan du föra över spel via ftp eller helt enkelt rippa spel från skiva. Men läs guiden om detta
                      Jösses och jösses, så glasklart var det inte då vi inte förstod att man gör psjailbreak även om man har använt ps3key, vi trodde det var annat tillvägagångssätt då. Bl a för att det i den här tråden finns steg-för-steg-guide men står att det kommer ps3key-guide sen. Det är alltså sammanhanget och hur det hänger ihop vi inte fattat, en tydlig guide kan vi absolut läsa. (och den tråden för dummies var den första jag gick till, men som sagt, hajjar man inte hur det hänger ihop hjälper det inte).

Comment

du jailbreakar på exakt samma sätt som downgraden (det du började med för att få in den i servicemode)
                        Ok, tack så mycket! Då tar vi och laddar ned managern och beter oss på samma sätt (för det funkade fint när du vägledde oss då). :-)

Comment

Ok, tack så mycket! Då tar vi och laddar ned managern och beter oss på samma sätt (för det funkade fint när du vägledde oss då). :-)
                          Tänk på att återställa dongeln till en Jailbreak dongel bara, så du inte fortsätter med jig dongeln
                          Google is your friend!

Comment

Tänk på att återställa dongeln till en Jailbreak dongel bara, så du inte fortsätter med jig dongeln
                            Ah, det får du gärna utveckla (eller länka till tråd där det beskrivs).

Comment

• Hm...finns det någon logisk förklaring till varför priset på PS3Key har sjunkit med hundra kronor?
                              Eller är ni bara snälla?

Comment

• Original inlägg av Rasmus96 Visa Inlägg
                                Hm...finns det någon logisk förklaring till varför priset på PS3Key har sjunkit med hundra kronor?
                                Eller är ni bara snälla?
                                Det är jule tider?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X