Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PS Groove m.fl Playstation 3 homebrew jailbreaks tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Första lådan med Teensy är i tyskland nu, med lite tur hinner dom hem till imorgon :-)

KOELN (COLOGNE), DE 09/08/2010 9:14 P.M. ARRIVAL SCAN
    09/08/2010 7:04 P.M. ARRIVAL SCAN
    LOUISVILLE, KY, US 09/08/2010 5:05 A.M. DEPARTURE SCAN
    09/08/2010 4:54 A.M. DEPARTURE SCAN
    09/08/2010 2:55 A.M. EXPORT SCAN
    09/08/2010 2:50 A.M. EXPORT SCAN
    09/08/2010 1:51 A.M. ARRIVAL SCAN
    PORTLAND, OR, US 09/07/2010 7:01 P.M. DEPARTURE SCAN
    09/07/2010 5:45 P.M. ARRIVAL SCAN
    TUALATIN, OR, US 09/07/2010 5:25 P.M. DEPARTURE SCAN
    09/07/2010 5:21 P.M. ORIGIN SCAN
    09/07/2010 4:54 P.M. PICKUP SCAN
    US 09/07/2010 7:35 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED
    Utmärkt! Jag beställde vid 18-tiden. Kommer det räcka till mig?
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
      Utmärkt! Jag beställde vid 18-tiden. Kommer det räcka till mig?
      Inga problem :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Inga problem :-)
        Var alla kort bokade eller får du några liggandes?
        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
        360 JTAG Backup Console
        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
          Var alla kort bokade eller får du några liggandes?
          Dom lär räcka ett par dagar :-)

Bara en handfull bokningar på teensy och det kommer 100st i denna leverans och sedan 100st strax efter.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Bara en handfull bokningar på teensy och det kommer 100st i denna leverans och sedan 100st strax efter.
            Kam du göra ett bättre pris vid beställning av större kvantiteter ?

Comment

Gött mos

Har inte riktigt hängt med i den snabba utvecklingen här men "PSJailbreak" är den "officiella produkten" och PS Groove är en open source kopia? Är det någon större skillnad på dessa?

Sen vad skiljer sig era "Adaptrar"? Är AT90USBKEY bättre än Teensy (med tanke på priset)?
              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
              360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Gött mos

...Sen vad skiljer sig era "Adaptrar"? Är AT90USBKEY bättre än Teensy (med tanke på priset)?
                Vill jag också ha svar på! :-)
                Last edited by Hayvosh; 2010-09-09, 09:51.

Comment

• Original inlägg av zdx Visa Inlägg
                  Kam du göra ett bättre pris vid beställning av större kvantiteter ?
                  Har inte räknat på det ännu, men några kronor går det väl att ge i rabatt. Tyvärr var det lite hets för att få hem första korten så jag betalade samma pris när jag beställde 100+100 som när man bara beställer ett...

Comment

• PSGroove på Pic-krets i väntans tider

Byggde en adapter med Pic18F2550-krets. Hade en krets liggande som jag använt till USB Jtag-bygge för 360. Allt fungerar precis som det skall. Testade också att stoppa i en annan intern HDD innan installation för att se om man kunde se nåt spår av backupmanager. I PS3:ans grafiska gränssnitt ser man inget spår av backupmanager/ftp-server när jag stoppar tillbaka originaldisken, så den installeras förhoppningsvis bara på disken och skriver inget i själva kretsarna på maskinen. Även om man inte är helt säker så bör det i alla fall vara mindre risk att bli upptäckt om man har en disk för backup och en för onlinespel.
                    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Gött mos

Har inte riktigt hängt med i den snabba utvecklingen här men "PSJailbreak" är den "officiella produkten" och PS Groove är en open source kopia? Är det någon större skillnad på dessa?

Sen vad skiljer sig era "Adaptrar"? Är AT90USBKEY bättre än Teensy (med tanke på priset)?

För den här applikationen är det ingen skillnad mellan de korten vi tagit in. Huvudsaken är att dom inte ser ut som någon 5-årings hobbyprojekt som Olimex AVR-USB-162 som andra butiker säljer nu :-)

Våra Teensy är på väg in nu, även om det ser lite ut som om streckodsläsarpersonalen hade personalfest igår...

BROMMA, SE 09/09/2010 7:53 A.M. IMPORT SCAN
                      09/09/2010 6:57 A.M. OUT FOR DELIVERY
                      09/09/2010 6:45 A.M. ARRIVAL SCAN
                      STOCKHOLM-ARLANDA, SE 09/09/2010 6:10 A.M. DEPARTURE SCAN
                      09/09/2010 5:40 A.M. ARRIVAL SCAN

Comment

• Woho. Det kanske blir att bege sig till butiken idag då?

Comment

Vadå måste man ha exakt 3.41? Jag trodde man kunde ha vilken som helst som var 3.41 eller lägre..?
                          Det borde också fungera att köra 3.40 då skillnaden mellan 3.41 och 3.40 ska vara en DNS patch (vad jag fått höra)
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Är jag inne när vi får korten så grönmarkerar jag dem i Webshoppen och tar bort infon om att vi inte fått in dem ännu o ändrar till att vi har fått hem dem

Sen om dom andra som har inloggning gör samma sak om jag är ute o lunchar vette katten
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Jag har en order. Måste jag vänta på bekräftelsen eller är det bara att komma in sen?

Comment

• Har du valt hämta i butik så brukar vi skicka ett sms när vi plockat ihop kunders ordrar : )
                                Har vi fått in o det räcker till alla är det bara komma förbi, säga att du har en beställning lagd men du inte fått sms ännu så letar vi upp den o stryker den o du betalar i kassan som vanligt. : D

Det kan nog lösa sig så länge vi bara inte har överbokning på sakerna *ler*
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X