Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme 1.51 Firmware and JungleFlasher 1.51 Beta for All Drives Released

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Kör med benq så man skall alltså ha i sata kabel och kabeln till bilden och sätta på både pc och 360 då skall det funka utan problem.

MVH Peter
    Finns rykten om att boxen kanske loggar så fort den startar utan dvd, för att kunna banna folk
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      1.5 är mer livesäker än 1.51.

På 1.51 har man tagit bort en "livesäkerhetskoll" eftersom man annars måste uppdatera iXtreme varje gång det kommer spel med nya varianter på videopartitionen.

Nu hänvisas det till att man alltid skall köra abgx-checkern, och gör man det så är det troligen lika livesäkert att köra en av de riktigt gamla firmwareversionerna...
      Är det inte så att 1.5 är mer livesäkert för att spelen måste vara stealthade och köra ordentligt? 1.51 kommer väl vara samma sak? Man kan inte köra de första spelen som släpptes på den väl? Sen så kör man ABGX så blir de lika "säkert" som det måste vara för 1.5 och därmed är det samma sak? Det borde bli mindre säkert om man kör spel direkt efter bränning i 1.51 jämfört med 1.5 kanske men inte om man ändå kollar med ABGX tycker ju jag iaf, som dock inte kan så mycket

Comment

1.5 är mer livesäker än vad 1.51 är då 1.51 inte längre kollar att spelet har korrekt stealth... 1.51 kan du spela vilka spel som helst på (som xboxen tar emot) det vill säga opatchade spel också!
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jo men det fixar väl ändå ABGX så därmed innebär det ingen skillnad för de som ändå alltid kollar sina spel med ABGX?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            precis, såvida du inte kör på en liteon/hitachi då behöver du ha connectivity kit...
            Dock så står det i nya jungleflasher att du ej behöver ha connectivity kit på liteon om den e flashad med 1.5 innan, har ej vågat prova än dock, Den ska kunna läsa ur nyckeln direkt genom sata kabeln
            Last edited by Tmd_crazy; 2009-03-09, 00:55. Anledning: info

Comment

1.5 är mer livesäker än vad 1.51 är då 1.51 inte längre kollar att spelet har korrekt stealth... 1.51 kan du spela vilka spel som helst på (som xboxen tar emot) det vill säga opatchade spel också!
              vad har du drömt nu? stealth kollar den, det är video partitionerna som den gör vissa undantag för.

Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.

This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.
              Last edited by int21; 2009-03-09, 09:44.

Comment

This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.
                den här delen säger mig det int, en bad backup = ingen stealth eller hur?
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

precis, såvida du inte kör på en liteon/hitachi då behöver du ha connectivity kit...
                  Jag behövde då inget kit när jag flashade en Hitatchi v78 och en v47.
                  De hade tidigare 1.4. Återställde först till original och sedan flashade jag 1.51.
                  Allt med senaste JF.
                  El kom från en trasig box.
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Om jag då kör ett nytt orginal-spel med nya videothjohejsan med gamla 1.5, funkar spelet eller måste jag även då uppdatera till 1.51 eller gäller det bara när man kör backup:er på nya spel?
                    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Comment

Gäller både Orginal samt Backuper! Alltså du måste ha 1.51 för att kunna spela nya org spel
                      X-Box 1.4
                      Xenium *ICE*Pin-Head
                      120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
                      Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
                      Wii Wiikey 1.9g
                      Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Tack codo!
                        Förväntade mig knappast något annat...
                        Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

Comment

Bara roligt att kunna hjälpa annat folk!
                          X-Box 1.4
                          Xenium *ICE*Pin-Head
                          120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
                          Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
                          Wii Wiikey 1.9g
                          Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

En fråga bara:

Hur vet man om ett spel har denna så kallade ''Wave 3'',
                            Kommer det upp i abgx360 om ett nytt spel att det är wave 3 etc?...

Comment

Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
                              En fråga bara:

Med abgx360 1.0 så står det ja. Det står att iXtreme 1.51 krävs.
                              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
                                En fråga bara:

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                                Med abgx360 1.0 så står det ja. Det står att iXtreme 1.51 krävs.
                                Samt att det står waves i loggen på PFI och Videopartion, bara att läsa ;-), tex "wave 1" på de äldre spelen, "wave 2" på de lite nyare och "wave 3" på de allra nyaste (de som kräver de 1.5.1.)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X