Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme 1.51 Firmware and JungleFlasher 1.51 Beta for All Drives Released

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Jag kör fortfarande på iXtreme v1.4-firmware. Borde jag uppdatera detta för att vara säker? (Köpte min box av PSXCare i feburari '08, så över ett år sen.) Spelar mkt på Xbox Live och som jag förstår tidigare posts finns det många för- och nackdelar med den nya uppdateringen. Sjävklart variferar jag mina releaser mot online DB innan jag går på Live med dem.

Det står i första posten att nyare spel kommer kräva en uppdatering; men när jag spelat spel som det mycket omdiskuterande Resident Evil 5, (som är så nytt att det inte ens är släppt), har det funkat klockrent. Hur mycket sanning ligger i detta påstående?
    Resident Evil 5 släpptes 5 mars i Japan.

Finns inga nackdelar med 1.51 du MÅSTE uppdatera om du ska fortsätta spela nya spel framöver och vill ha Live säkerhet
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se

sigpic

Comment

Ja, och kollar du allt med abgx360 så är 1.50 lika säkert som 1.51.
      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

skillnaden är att du måste ha 1.51 i fortsättningen ^^

sigpic

Comment

men än så länge är det som sagt 2 spel.. mycket Hysteri över ganska lite egentligen i min åsikt då... men men så fort där kommer en stabil iX 1.6 för x360 grupperna så tror jag nog det smäller högre

okay då. ett spel till "Vad jag känner till"

Kod:
          I:\Xbox360\Trivial_Pursuit_XBOX360-REV0\r0-tpx\r0-tpx.dvd is valid

Checking Game
               ISO: "I:\Xbox360\Trivial_Pursuit_XBOX360-REV0\r0-tpx\r0-tpx.iso"
               Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
               Files in ISO: 13, Folders in ISO: 1
               Total bytes used: 1614226163 (22.12%)
          Game appears to have random padding
          Last edited by comp00; 2009-03-12, 07:24.

Comment

Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
            1.5 och 1.51 är båda livesäkra alltid varit, anledningen till 1.51 är för wave 3 som finns på alla nya speel nu från MLB 2k9 och HAWX, de går inte spela under 1.51 med iXtreme, dock går det spela på konsoller med icke stealth kollande firmware som Xtreme
            dom är på sätt och vis lika livesäkra, men samtidigt inte... du kan numera boota en backup som inte är någe bra i spel datan (med fel i video partitionen!!) då den inte längre kollar den... men annars så är dom lika säkra
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
              skillnaden är att du måste ha 1.51 i fortsättningen ^^
              Okej, varför? Vad är så speciellt med just den?

Comment

Okej, varför? Vad är så speciellt med just den?
                Skillnaden mellan 1.5 och 1.51 är att 1.51 inte längre kollar video partitionen (vilket gör att du kan boota upp spel som har dålig video partition eller video partition 3...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Skillnaden mellan 1.5 och 1.51 är att 1.51 inte längre kollar video partitionen (vilket gör att du kan boota upp spel som har dålig video partition eller video partition 3...
                  Men kollar inte ABGX detta?

Comment

Självklart! vem skulle uppdatera till 1.5.1 om den inte gjorde det? :O

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                      ABGX360 (v.1.00) gör det, men inte IX 1.51
                      Google is your friend!

Comment

ABGX360 (v.1.00) gör det, men inte IX 1.51
                        Man spelar ju inte spel som har dålig videopartition helt enkelt = livesäkert (?)

Comment

precis!
                          Google is your friend!

Comment

Men det suger ju! Varför lägga till den funktionen?

Har jag hajjat allt rätt om jag säger att man mer eller mindre måste ha 1.51 för att kunna spela framtida spel, men att den inte är lika "automatiskt live-säker" som 1.5?

Comment

Men det suger ju! Varför lägga till den funktionen?

Har jag hajjat allt rätt om jag säger att man mer eller mindre måste ha 1.51 för att kunna spela framtida spel, men att den inte är lika "automatiskt live-säker" som 1.5?
                              För att framtida waves skall accepteras så att man inte måste flasha igen.
                              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

iXtreme behövs för boota wave 3 spel, vilket är alla som kommer framöver
                                abgx360 1.0.0 flr kolla så spelet är ok, går den igenom testen i abgx360 så är det bara o tuta o köra.

iXtreme 1.6 är rätt meningslös sålänge du inte ska rippa spel själv för det ända som tillkommer i den är 0800 delen som gör det möjligt för din PC att känna av din 360läsare så du kan rippa spel själv, gör du inte det så är den meningslös och du klarar dig utmärkt med 1.51.

sigpic

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X