Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme 1.51 Firmware and JungleFlasher 1.51 Beta for All Drives Released

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

han/hon använde sig av den gamla JF och kan nästan garantera att det gick bra
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag har en fundering, jag flashade min dvd läsare i julas med ixtreme 1.50 med connectivity kit v3+ probe, de funkade bra datorn hängde sig ibland men till slut lyckades jag.. Nu ska ja uppgradera till 1.51 å jag har läst ur nyckeln och försökt erasa driven men det står drive returned invalid status?? försöker erasa igen å då står det drive returned status 0x50
      ..............................
      Device intro failed

va ska ja göra?

Comment

erasea i dos
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          erasea i dos
          Nu funkade de tillslut, var tvungen å starta om datorn några gånger bara.

Körde med gamla Jungleflasher.

Men när man laddar firmwaren 1.51 i gamla Jungleflasher står de 1.50 men de e väl bara för den inte känner igen den nya antagligen??

Comment

förmodligen, eller så har dom glömt bort att ändra den delen i själva firmwaren
            Google is your friend!

Comment

Liten snabb fråga, behöver jag uppgradera från iXtreme 1.5 för att kunna köra säkert på live? Eller behövs denna uppgradering bara för nyare spel?
              Kommit hem från semester 2 veckor utan 360 så jag vill gärna kunna lira lite.

Comment

Undrar med hur man får ström till läsaren i xboxen när man skall flasha?

Någon som har bra svar på det

Comment

Original inlägg av ollejakob Visa Inlägg
                  Liten snabb fråga, behöver jag uppgradera från iXtreme 1.5 för att kunna köra säkert på live? Eller behövs denna uppgradering bara för nyare spel?
                  Kommit hem från semester 2 veckor utan 360 så jag vill gärna kunna lira lite.
                  1.51 är bara för att ge stöd åt nya spel (wave 3).

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
                  Undrar med hur man får ström till läsaren i xboxen när man skall flasha?

Någon som har bra svar på det
                  med ett connectivity kit eller tar strömmen från xboxen, sätt på boxen för att ge den ström.

Comment

1.5 är mer livesäker än 1.51.

På 1.51 har man tagit bort en "livesäkerhetskoll" eftersom man annars måste uppdatera iXtreme varje gång det kommer spel med nya varianter på videopartitionen.

Nu hänvisas det till att man alltid skall köra abgx-checkern, och gör man det så är det troligen lika livesäkert att köra en av de riktigt gamla firmwareversionerna...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

En dum fråga kanske men du menar att jag kopplar sata kabeln till datorn och sätter på boxen som vanligt och pc:n inget mer man behöver tänka på

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      1.51 är bara för att ge stöd åt nya spel (wave 3).

med ett connectivity kit eller tar strömmen från xboxen, sätt på boxen för att ge den ström.

Comment

En dum fråga kanske men du menar att jag kopplar sata kabeln till datorn och sätter på boxen som vanligt och pc:n inget mer man behöver tänka på
                        Boxen stänger av sig själv efter 5 minuter om satan inte är i, så du får skynda dig på
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                        4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

precis, såvida du inte kör på en liteon/hitachi då behöver du ha connectivity kit...
                          Google is your friend!

Comment

Kör med benq så man skall alltså ha i sata kabel och kabeln till bilden och sätta på både pc och 360 då skall det funka utan problem.

MVH Peter

Comment

ja, du ska ha bild kabeln inkopplad, och du ska koppla in en satakabel mellan datorn och BenQ'en samt ha strömkabeln till både 360'n och DVD'n inkopplade som du alltid har dom... (om du inte vill ha connectivity kit som är mycket lättare att jobba med)

OBS: tänk på att boxen ska vara jordad (den ska stå mot datorns skal, där det INTE finns någon färg)
                              Google is your friend!

Comment

Detta verkar ju vara en hel vetenskap,men klarar jag detta så klarar alla det

MVH Peter

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X