Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme 1.51 Firmware and JungleFlasher 1.51 Beta for All Drives Released

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den här delen säger mig det int, en bad backup = ingen stealth eller hur?
    du skrev såhär..

1.5 är mer livesäker än vad 1.51 är då 1.51 inte längre kollar att spelet har korrekt stealth... 1.51 kan du spela vilka spel som helst på (som xboxen tar emot) det vill säga opatchade spel också!
    det var det jag syftade på då det är felaktigt. det krävs att allt är korrekt fram till videopartitionen. alltså kan du inte starta opatchade spel som saknar den stealth som är utöver videopartition. jag läser ditt inlägg att den startar allt, som extreme.

Comment

ok, då har jag nog missuppfattat det
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        du skrev såhär..

det var det jag syftade på då det är felaktigt. det krävs att allt är korrekt fram till videopartitionen. alltså kan du inte starta opatchade spel som saknar den stealth som är utöver videopartition. jag läser ditt inlägg att den startar allt, som extreme.
        Alltså är 1.5.1 lika säkert som 1.5 ifall man kollar med ABGX innan eller är det fortfarande mer säkert med 1.5? Jag förstår inte just nu...

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
          Alltså är 1.5.1 lika säkert som 1.5 ifall man kollar med ABGX innan eller är det fortfarande mer säkert med 1.5? Jag förstår inte just nu...
          1.5 är säkrare eftersom 1.5.1. har tagit bort en kontroll av videopartitionen. eftersom du alltid ska kolla dina backuper med abgx360 innan du spelar på live så spelar detta ingen roll. ixtreme 1.4 (12x) är också livesäker om du använder verifierade backuper och inte har en spoofad läsare, då lämpar sig v1.5 bättre.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            1.5 är säkrare eftersom 1.5.1. har tagit bort en kontroll av videopartitionen. eftersom du alltid ska kolla dina backuper med abgx360 innan du spelar på live så spelar detta ingen roll. ixtreme 1.4 (12x) är också livesäker om du använder verifierade backuper och inte har en spoofad läsare, då lämpar sig v1.5 bättre.
            Vad innebär spoofad? Jag kan alltså med gott samvete koppla upp mig på Live efter att jag uppdaterat min firmware...

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
              Vad innebär spoofad? Jag kan alltså med gott samvete koppla upp mig på Live efter att jag uppdaterat min firmware...
              spoofad = din drive låtsas vara en annna drive mer eller mindre
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

en CK3 Lite: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89 eller
                en CK3 Pro: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89 eller
                en Maximus 360 Xtractor: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889&xSec=89

sedan för att slippa löda lite-on behöver du:
                en CK3 Probe: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=953&xSec=89 eller
                en Maximus 360 Xtractor Spear: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=945&xSec=89

Har du inte VIA Sata kanske du behöver ett sådant här kort också: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89

vad är det för tramms? du behöver verkligen inte ett VIA SATA Chipset idag fungerar alldeles utmärkt med ICH9 och ICH10 som finns på bland annat P35,P45,X48.X58 moderkorten till Intel CPUer
                -----------------------------------
                | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
                Gamertag: donpyr SE
                Steam: donpyr_se

sigpic

Comment

Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
                  vad är det för tramms? du behöver verkligen inte ett VIA SATA Chipset idag fungerar alldeles utmärkt med ICH9 och ICH10 som finns på bland annat P35,P45,X48.X58 moderkorten till Intel CPUer
                  har jag sagt att man måste ha det? nej? jag säger bara att man KANSKE behöver det... alla datorerna som folk har, har INTE alltid sata, dessutom är det inte säkert att det kommer fungera med allt, om du t.ex kör i dos kanske in dessa chipseten fungerar... så det är INTE tramms!
                  Google is your friend!

Comment

Bara påpekade att man verkligen inte behöver VIA

ICH9 och ICH10 fungerar felfritt i både windows och DOS
                    Last edited by mafiaboy; 2009-03-12, 01:02.

sigpic

Comment

Kanske fungerar för dig, eller för vissa, men en som fungerar för (nästan) alla är VIA så det rekomenderas att man skaffar den om man vill vara så säker som möjligt på att inget ska gå snett om man gjort som man ska
                      Google is your friend!

Comment

Jag kör fortfarande på iXtreme v1.4-firmware. Borde jag uppdatera detta för att vara säker? (Köpte min box av PSXCare i feburari '08, så över ett år sen.) Spelar mkt på Xbox Live och som jag förstår tidigare posts finns det många för- och nackdelar med den nya uppdateringen. Sjävklart variferar jag mina releaser mot online DB innan jag går på Live med dem.

Det står i första posten att nyare spel kommer kräva en uppdatering; men när jag spelat spel som det mycket omdiskuterande Resident Evil 5, (som är så nytt att det inte ens är släppt), har det funkat klockrent. Hur mycket sanning ligger i detta påstående?
                        Last edited by TheLithium; 2009-03-12, 00:34.

Comment

Försöka spela H.A.W.X så ser du finns just nu 2 spel som inte fungerar med IX 1.4... H.A.W.X och ett till kommer inte ihåg namnet på det men...
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
                            Hur mycket sanning ligger i detta påstående?
                            100% sanning. RE5 innehåller inte den nya uppdateringen men de nyare spelen kommer att göra det.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Så med andra ord bör jag masa mej till PSXCare och få Boxen uppdaterad till 1.5 då 1.5.1 inte är live Live-säker 1.5:an?

Comment

1.5 och 1.51 är båda livesäkra alltid varit, anledningen till 1.51 är för wave 3 som finns på alla nya speel nu från MLB 2k9 och HAWX, de går inte spela under 1.51 med iXtreme, dock går det spela på konsoller med icke stealth kollande firmware som Xtreme

sigpic

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X