Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga RRoD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vad använder ni får att få rent kylarna och chippen?

Har testat sprit men det verkar inte duga

Comment

Original inlägg av malajo Visa Inlägg
      Vad använder ni får att få rent kylarna och chippen?

Har testat sprit men det verkar inte duga
      kjell & company artikelnummer: 36015

produktnamnet är: ArctiClean kit 2x30 ml
      och kostar 99:- detta är en produkt speciellt framtagen för att ta bort kylpasta och göra rent processorer m.m. i datorer, men fungerar även på annan elektronik med processorer som har kylpasta... (som t.ex. Xbox 360 konsoller, Playstation 3 etc.)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Oki, nu är x-clamparna borta och ersatta med skruv.
        Boxen står nu på "värmning" men jag har fortfarande 3 röda lampor
        Tänkte låta boxen stå i 20 min och se om det gör någon skillnad.

Annars eldar på GPU:n eller?
        Hur vet jag att det är just GPU?
        Eller e det bara en chansning, jag har felkod 0102 som ska vara CPU, GPU eller ram.
        Ram är kretsarna på undersidan med kuddar på eller?
        Har en varmluftspistol som ger 300 grader.

Hur gick det för bleppmasta.
        Nån som vet om han fick igång sin maskin?

Comment

Fick tyvärr inte igång den =o\

Comment

Oki, nu är x-clamparna borta och ersatta med skruv.
            Boxen står nu på "värmning" men jag har fortfarande 3 röda lampor
            Tänkte låta boxen stå i 20 min och se om det gör någon skillnad.

Annars eldar på GPU:n eller?
            Hur vet jag att det är just GPU?
            Eller e det bara en chansning, jag har felkod 0102 som ska vara CPU, GPU eller ram.
            Ram är kretsarna på undersidan med kuddar på eller?
            Har en varmluftspistol som ger 300 grader.

Hur gick det för bleppmasta.
            Nån som vet om han fick igång sin maskin?
            det är ingen som riktigt vet vad felkoderna egentligen betyder till 100%, eller jo, microsofts support tekniker gör, men dom har inte släppt den informationen... utan det vi har är information från folk som undersökt allt...

0102 är generellt sätt CPU/GPU eller ram... ramminnet är dom kretsarna som sitter på ovansidan och undersidan (ja, dom med kuddar på undersidan) generellt sätt brukar det vara dom som sitter under GPU kylaren som är problemet om det är ramminnet...

man ska värma maskinen i 20 minuter, därefter ska man låta den stå och vila i en kvart, om det går drar man åt skruvarna en aning till (om moderkortet böjts tillbaka och skruvarna inte längre sitter åt som dom gjorde från början)

om maskinen fortfarande inte fungerar kör man med varmluft mot GPU/CPU/RAM och ANA/HANA chippet... (ANA/HANA brukar kunna orsaka problem också om man har otur så det är lika bra att värma om det när man ändå håller på) man värmer då i 2 minuter på 230 grader, 40 sekunder i 260 och 1 minut till i 230 grader... med varmluftpistolen vet jag inte vilka tider du ska använda dig av, men om du slår samman tiderna ^ borde det bli hyffsat bra...

när du värmer se till att du INTE har någon kylpasta och inga kylare ivägen... du ska värma DIREKT mot kretsarna för bästa effekt, OBS: håll pistolen ett par cm från dom, annars blir det för varmt eftersom du kör 300 grader...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Får 0200 på min Samsung. Har beställt skruv och brickor få se hur det går. Men det kändes som en tidsfråga. Går inte typ 95% av alla gamla boxar sönder? =)
              PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
              PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
              PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
              360 JTAG Backup Console
              360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

jo, nästan alla gamla Xbox 360 maskinerna går sönder, det är bara en tidsfråga...
                Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  jo, nästan alla gamla Xbox 360 maskinerna går sönder, det är bara en tidsfråga...
                  Ja i värsta fall får man väl använda den som reservdelsbox då

Skönt att man hade en till liggandes som bara var att plugga in. Så ev måste man fixa en värmepistol allså för att kunna släcka lampor?

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                    Ja i värsta fall får man väl använda den som reservdelsbox då

Skönt att man hade en till liggandes som bara var att plugga in. Så ev måste man fixa en värmepistol allså för att kunna släcka lampor?
                    japp, tyvär
                    Google is your friend!

Comment

Är det dumt att göra x-clamp-fixen om man inte har fått RROD?

Jag menar kylningen funkar väl bättre om man tar bort x-clampsen?
                      Jag menar typ i förebyggande syfte?

Comment

japp, tyvär
                        Du rekommenderade gradtalen 230 och 260. Finns det någon "pot" (ratt) eller liknande som gör att man kan ställa precis som man vill? Jag verkar mest hitta de med fast gradtal. Typ 375 och 495 eller liknande.

360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Comment

Är det dumt att göra x-clamp-fixen om man inte har fått RROD?

Jag menar kylningen funkar väl bättre om man tar bort x-clampsen?
                          Jag menar typ i förebyggande syfte?
                          har du garanti kvar hos MS är det väl dumt, i annat fall kanske det kan vara bra...
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                            Du rekommenderade gradtalen 230 och 260. Finns det någon "pot" (ratt) eller liknande som gör att man kan ställa precis som man vill? Jag verkar mest hitta de med fast gradtal. Typ 375 och 495 eller liknande.
                            det vi använder på PSXCare är inte en varmluftpistol utan en "varmluftstation" eller vad man nu ska kalla det, dessa kan man ställa in hur man vill
                            Google is your friend!

Comment

har du garanti kvar hos MS är det väl dumt, i annat fall kanske det kan vara bra...
                              Garantin har gått ut

Comment

det vi använder på PSXCare är inte en varmluftpistol utan en "varmluftstation" eller vad man nu ska kalla det, dessa kan man ställa in hur man vill
                                Ja ni lär väl iofs ha lite bättre grejer som sysslar med det dagligen. Det är väl iofs bäst att börja med x-clampen och se hur långt man kommer med den och ev införskaffa en pistol sedan om det inte har hjälpt.

När ni skickar dom på omlödning så är det ingen större risk att felet uppkommer igen? Naturligtvis förstår jag att andra fel kan dyka upp men just felet att den har dålig kontakt mot komponenterna (cpu, gpu).

360 JTAG Backup Console
                                360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X