int21: Jag håller på att verifiera alla min utbrända spel nu och när jag crc checkar mitt utbrända Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL (+Gears.of.War.PAL.FiX.XBOX360-DNL ) så står det att det inte hittades i databasen. Borde inte Gears of War 1 finnas? :S
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
kör du xdvdmulleter? prova issåfall abgx360 och välj level 3 vid autofix fliken. posta sedan loggen om något går fel, lättare att lösa det då.Original inlägg av Gatubarn Visa Inläggint21: Jag håller på att verifiera alla min utbrända spel nu och när jag crc checkar mitt utbrända Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL (+Gears.of.War.PAL.FiX.XBOX360-DNL ) så står det att det inte hittades i databasen. Borde inte Gears of War 1 finnas? :S
Comment
-
här kommer nog min sista fråga här på ett tag, om jag nu fattat allt detta rätt.
Kollade igår en redan bränd fifa 09 backup mot abgx och den skivan gick inte igenom, är dock spelad på 360n.
precis körde jag image filen från spelet min pc hd genom abgx och den gick igenom, är det då så att den lägger in alla stealth fix osv om det inte redan finns på skivan genom abgx? (känns som jag fattat allt detta rätt nu)
kan man komma undan ban om man bränner ut igen och spelar med en "fixad" backup trots att man spelat med ofixad tidigare? Värt ett försök kanske?
har aldrig varit upp mot live ännu med 360n.
Comment
-
jag förstår inte vad du menar? lite rörig meningsuppbyggnad. hehe..Original inlägg av reddie Visa Inlägghär kommer nog min sista fråga här på ett tag, om jag nu fattat allt detta rätt.
Kollade igår en redan bränd fifa 09 backup mot abgx och den skivan gick inte igenom, är dock spelad på 360n.
precis körde jag image filen från spelet min pc hd genom abgx och den gick igenom, är det då så att den lägger in alla stealth fix osv om det inte redan finns på skivan genom abgx? (känns som jag fattat allt detta rätt nu)
det står vad som fixas när du kör via abgx360, om alla sektioner är ok, dvs. video, v0, v1, pfi, dmi, ss, xex och gamedata (de ska bli gröna "matches") så är allt ok. det är bara att bränna den fixade imagefilen så har du en bra backup sedan. kör den igen i abgx360 så ser du hur den är.
har du aldrig varit inloggad på live när du haft en backup i läsaren, så kommer det vara lugnt. det är när du är inloggad på live med dåliga backuper som det är farligt (verkar det som). hade du däremot varit inloggad på live med en skiva men dålig stealth (som den du beskrev). då hade det funnits risk för att bli bannad framöver, men i detta fallet behöver du inte oroa dig. bränn ut den fixade och om du är väldigt osäker så kollar du sedan skivan med xdvdmulleter (load dvdr) och crc kollar skivan den vägen.Original inlägg av reddie Visa Inläggkan man komma undan ban om man bränner ut igen och spelar med en "fixad" backup trots att man spelat med ofixad tidigare? Värt ett försök kanske?
har aldrig varit upp mot live ännu med 360n.
Comment
-
satan vad dåligt man skriver när man är trött, sorry.
menade att jag har redan spelat fifa 09 utan fix på 360n dock har den inte varit uppkopplad mot live ännu.
nu tänkte jag bränna ut en skiva med rätt fix och börja spela istället och kanske koppla upp mot live senare, kanske den nya skivan körs över så den dåliga inte syns.
Fan vad rörigt allt blir.
Nu har jag iallfall fattat att jag skall kolla varenda image fil mot abgx innan jag bränner ut den.
Comment
-
om du är orolig att info från den gamla sparats så kan du vara lugnare. detta är en teori som uppstod bland tidiga firmwares, det har inte kunnat bekräftats att spel med ok stealth sparas ner någonstans och sedan jämnförs när du går ut på live, men mycket tyder på att det faktiskt inte är någon fara om du har ny firmware. det verkar vara mycket osäkrare att vara ute på live med dålig stealth.Original inlägg av reddie Visa Inläggsatan vad dåligt man skriver när man är trött, sorry.
menade att jag har redan spelat fifa 09 utan fix på 360n dock har den inte varit uppkopplad mot live ännu.
nu tänkte jag bränna ut en skiva med rätt fix och börja spela istället och kanske koppla upp mot live senare, kanske den nya skivan körs över så den dåliga inte syns.
Fan vad rörigt allt blir.
Nu har jag iallfall fattat att jag skall kolla varenda image fil mot abgx innan jag bränner ut den.
i kort mening, spela endast verifierade på live alla andra kan du spela offline.
har du installerat den "dåliga" backupen via nya dashboard så skulle jag ta bort det spelet och sedan installera den nya fixade versionen, för att vara på den säkra sidan.
Comment
-
Ok , ja ha tagit ner allstars release och autofixat den i mulleter. Kan ja köra den online då tro?Original inlägg av int21 Visa Inläggsluta spela det online och köra autofix på den releasen eller ladda ner annan release. nästa sak du kan göra är att hålla tummarna att du inte blivit loggad, men ju mer du spelar live med den, ju större är ju chansen för tråkigheter.
GoW 2 alltså.
Comment
-
eftersom xdvdmulleter fixade den så är den ok för live nu. själv fixade jag den i abgx360 med level 3 vid autofix fliken.Original inlägg av Morge Visa InläggOk , ja ha tagit ner allstars release och autofixat den i mulleter. Kan ja köra den online då tro?
GoW 2 alltså.
körde den i xdvdmulleter nu och här är mina värden om du är nyfiken.
GAME=FD3BCD49
PFI=A4CFB59C
SS=CB65A4D3
Video=91410773
DMI=7BD4829F
Game=D8903C24
Comment
-
Jag spelade Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT-releasen ca 40 min på Live runt 24.00-snåret samma fredag som orginalreleasen släpptes. Efter det har jag inte lirat det Live mer. Har nu laddat ner Allstar-releasen och fixat den med abgx360 och xmulleter. Vet att det är en sjukt svår fråga att svara på men vad är oddsen för ban tro? Loggar MS allt eller är dom korkade så att man kan komma undan med en sån här grej? I guess time will only tell... Hur som helst; vore klockrent om nån med mer erfarenhet och insikt skulle kunna uppskatta den personens gissning för hur stor banrisken är.
Comment
-
Har funderat lite om framtiden för iXtreme.
Det var vel en Banningsvåg i april förra året?.
Slutade MS banna folk efter ett tag eller var det bara att iXtreme 1.4 gjorde så dom inte kunde se att man hade en flashad konsol.
För när man läst på xbox-scene och osv forum så är de många med iXtreme 1.2 och 1.3 som inte har blivit bannade fören nu.
Det jag funderar då är att kommer MS ge upp banvågen vi säger om 1-2 månader eller kommer den fortlöpa.
Och är det verkligen 100% Säkert att spela med en BRA release idag som många säger fast banvågen är igång. Dom kan ju faktiskt ha kommit på nån superbra lösning för att se om konsolen är moddad
Antar att iXtreme 1.5 ändå kommer ha svårt med att göra konsolen livesäker?
För Hittils så har 1.4 varit rätt bra att att vara Live säker fast det har vart en del dåliga releaser före GoW2 och SoR2 och vilka med rellar som är misstänkta.
Comment
-
du kommer bara få gissningar som svar. vem vet?! att de med tidiga releaser av ixtreme klarat sig är för att de kanske varit duktiga på att spela spel med fixat 359-vinkelvärde, de kanske också varit försiktiga men de åkte nu som alla andra på dålig stealth i gow 2 releaser mm. ms verkar inte se att du har flashad konsol idag heller, de kan dock upptäcka dåliga backuper.Original inlägg av superpaltenHar funderat lite om framtiden för iXtreme.
Det var vel en Banningsvåg i april förra året?.
Slutade MS banna folk efter ett tag eller var det bara att iXtreme 1.4 gjorde så dom inte kunde se att man hade en flashad konsol.
För när man läst på xbox-scene och osv forum så är de många med iXtreme 1.2 och 1.3 som inte har blivit bannade fören nu.
Det jag funderar då är att kommer MS ge upp banvågen vi säger om 1-2 månader eller kommer den fortlöpa.
Och är det verkligen 100% Säkert att spela med en BRA release idag som många säger fast banvågen är igång. Dom kan ju faktiskt ha kommit på nån superbra lösning för att se om konsolen är moddag
Comment
-
65/35Original inlägg av TheLithium Visa InläggJag spelade Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT-releasen ca 40 min på Live runt 24.00-snåret samma fredag som orginalreleasen släpptes. Efter det har jag inte lirat det Live mer. Har nu laddat ner Allstar-releasen och fixat den med abgx360 och xmulleter. Vet att det är en sjukt svår fråga att svara på men vad är oddsen för ban tro? Loggar MS allt eller är dom korkade så att man kan komma undan med en sån här grej? I guess time will only tell... Hur som helst; vore klockrent om nån med mer erfarenhet och insikt skulle kunna uppskatta den personens gissning för hur stor banrisken är.
skämt åsido, den är större än om du inte spelat med den, är det svar nog?
Comment
-
jag har hittat en sak i den nya dashboarden som mycket möjligt skulle kunna ställa till det i framtiden. installerar du ett spel på hdd och sedan stoppar in en skiva med samma spel men annan utgåva, t.ex. regionfri ntsc istället för pal så kommer boxen registrera två versioner av samma spel, i mitt fall gow 2.
jag hade installerat 360int versionen och sedan kastade den för att köra en fixad allstars release, nu dök alltså två stycken gow 2 ikoner upp i min box. man kan starta den installerade 360int versionen med allstars skivan och det är detta som kanske kan bli ett problem framöver, då installation och skiva borde skilja sig åt i media id. jag valde iaf att avinstallera den första 360int backupen för att sedan installera allstars, problem löst och bara en ikon kvar.
det borde finnas något som boxen läser in och kanske tar med i installationen t.ex. media id eller stealth. så även om man spelar med ok backup så kanske installationen är felaktig, något att tänka på i framtiden... time will tell. nu vet ni iaf.
Comment

Comment