Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vill inte verka helt bakom flötet, men har ytterligare någon fråga.

Nu verkar det inte fungera alls, abgx får "autofix failed, stealh is still unverified" och när jag trycker auto-fix på mulleter så står det "game not found in database or ini file could not be loaded".

Har det med att databasen är nere? eftersom samma iso gick att fixa igår.

Comment

• Jag förstår inte hur jag ska få det där att funka i abgx p_son77.

Jag har lagt dom i StealthFiles (inte UserStealthFiles vad nu det är..?), men när man ska kontrollera ett spel så står det ändå alltid:

Verifying this game against the online database...
      Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
      Verification failed
      Jag antar för att det är för att databasen är nere. Men borde inte programmet kolla vad som finns på hårdisken då?

edit: har följt guiden på första sidan. level 3 autofix samt kolla online databas först och sen local.
      Last edited by Zoomink; 2008-11-27, 17:12.

Comment

• Original inlägg av Zoomink Visa Inlägg
        Jag förstår inte hur jag ska få det där att funka i abgx p_son77.

Jag har lagt dom i StealthFiles (inte UserStealthFiles vad nu det är..?), men när man ska kontrollera ett spel så står det ändå alltid:

Jag antar för att det är för att databasen är nere. Men borde inte programmet kolla vad som finns på hårdisken då?

edit: har följt guiden på första sidan. level 3 autofix samt kolla online databas först och sen local.
        Vilket spel är det du försöker verifiera?

Comment

• Är likadant oavsett vilket spel jag försöker verifiera.. kolla här:

Comment

• Det funkar för mig, bytte namn på den riktiga stealth katalogen och gjorde så att katalogen med rarfilerna blev "Stealth Files". Körde Rock Band 2 och det funkade!

Men jag har i och för sig "In local first... then DB" när jag ändrade till "In DB first... then local" så funkade det inte.

Så prova med att ändra till "Local first"
            Last edited by p_son77; 2008-11-27, 17:59.

Comment

• lägg filerna i C:\Documents and Settings\ANVÄNDARE\Application Data\abgx360\StealthFiles om ni inte får det att fungera med katalogerna i mappen där ni har programmet.

Comment

• Fan va irriterande att databasen ska vara nere hela tiden

nu står det såhär:
                Verifying this game against the online database...
                Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                Verification failed

Starting AutoFix
                Failed to find a verified ini file for this Xex
                AutoFix Failed, Stealth is still unverified

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                  Fan va irriterande att databasen ska vara nere hela tiden

nu står det såhär:

lja, de är tydligen lite struligt med den. synd de inte har backup site så man bara ändrar adressen var den ska kika. har du laddat hem rar filen p_son77 länkade till? den är för idag innan databasen gick ner, kanske är ditt spel med i den.. vilket spel gäller det?

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    lja, de är tydligen lite struligt med den. synd de inte har backup site så man bara ändrar adressen var den ska kika. har du laddat hem rar filen p_son77 länkade till? den är för idag innan databasen gick ner, kanske är ditt spel med i den.. vilket spel gäller det?
                    fortfarande det där förbannade tomb raider
                    Men jag är lite skeptisk till att ändra databas själv, kan jag påverka och förstöra det på något sätt? läste på torrentleechforumet att man skulle vara försiktig med databaser och stealth-filer från andra källor eftersom de kan vara fel och orsaka bann.

är väl bara orolig, men här fick man sån utomordentlig hjälp så lika bra att fråga.

Comment

lägg filerna i C:\Documents and Settings\ANVÄNDARE\Application Data\abgx360\StealthFiles om ni inte får det att fungera med katalogerna i mappen där ni har programmet.
                      Detta fungerade kanon!

Comment

fortfarande det där förbannade tomb raider
                        Men jag är lite skeptisk till att ändra databas själv, kan jag påverka och förstöra det på något sätt? läste på torrentleechforumet att man skulle vara försiktig med databaser och stealth-filer från andra källor eftersom de kan vara fel och orsaka bann.

är väl bara orolig, men här fick man sån utomordentlig hjälp så lika bra att fråga.
                        nu är det ju så att det är de som hanterar databasen som lagt ut den pga att online är nere...

fixade du det inte igår?
                        Last edited by int21; 2008-11-27, 21:44.

Comment

• *felpost*

Comment

nu är det ju så att det är de som hanterar databasen som lagt ut den pga att online är nere...

fixade du det inte igår?
                            aha, då försöker jag med den databasen sålänge då.

Och jo jag fixade det igår, men bara på min macbook. På min PC som jag använder för bränning så hann jag inte göra det förren databasen dog tidigare idag. Jag har samma iso fil på min PC men lyckas inte verifiera även med den nedladdade databasen

Visserligen insåg jag nu att jag kanske bara kan bränna ut den, eftersom allt abgx gör är att kolla om den är okej? Stämmer det? (isåfall har jag inget att orora mig över)

Comment

aha, då försöker jag med den databasen sålänge då.

Och jo jag fixade det igår, men bara på min macbook. På min PC som jag använder för bränning så hann jag inte göra det förren databasen dog tidigare idag. Jag har samma iso fil på min PC men lyckas inte verifiera även med den nedladdade databasen

Visserligen insåg jag nu att jag kanske bara kan bränna ut den, eftersom allt abgx gör är att kolla om den är okej? Stämmer det? (isåfall har jag inget att orora mig över)
                              nej, det fixar den om den inte är okej. tex den på din macbook är fixad och inte likadan som på din pc. det ser du här:

verification failed

Starting AutoFix
                              Attempting to get 'Xex_C4BE4B75.ini' from the online verified database
                              Downloading Xex_C4BE4B75.ini
                              100% [================================>] 18 17.6 KB/s ETA 00:00

'Xex_C4BE4B75.ini' contains 2 SS CRCs, randomly picked #2
                              Attempting to get 'C073DF2DC4BE4B75.ini' from the online verified database
                              Downloading C073DF2DC4BE4B75.ini
                              100% [================================>] 353 344.7 KB/s ETA 00:00

Using 'C073DF2DC4BE4B75.ini' (353 bytes)
                              Attempting to get 'SS_C073DF2D.bin' from the online verified database
                              Downloading SS_C073DF2D.bin
                              100% [================================>] 2,048 1000.0 KB/s ETA 00:00

Verifying SS_C073DF2D.bin is valid before using it for AutoFix
                              jämför du stealth från din pc imagfil och din mac imagefil så kommer de skilja sig.. kolla så får du se... för över imagefilen från din macbook till din pc och bränn om du nu inte kan verifiera den eller fixa den från din pc.

Comment

• Återigen Tack. Jag testar att bränna på min macbook i något program jag hittade. så det ska nog fungera...

Tack för all hjälp, jag lär återkomma om jag har fler frågor.

Comment

Working...
                                X