Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• http://i42.tinypic.com/205xvso.png

Jag hittade en annan guide på nätet och då la dom till det som står i bilden här ovanför och jag testade med det och den la till ytterliggare en sak vid kollen nu då. Är de tidigare spelen jag brände utan detta mindre livesäkra eller hur ska jag se på att den behövde fixa splitvid?

Comment

• En fråga om min 360.

Jag har en 360 flashad med en tidigare version av iXtreme (1.2 eller 1.3), jag har endast lirat offline med nätverkskabeln utdragen. De spelen jag har spelat har dock ej varit livesäkra. Jag funderar på att flasha min 360 (har hitachi läsare) till senaste iXtreme 1.4.

Om jag då börjar köra endast livesäkra spel, löper jag då risk för att bli bannad p.g.a mitt gamla spelande?.

Bör jag vänta till iXtreme 1.5 till Hitachi eller fungerar iXtreme 1.4 bra för många andra med Hitachi läsare?.

Nedan har jag försökt kolla spelet om spelet Left 4 Dead är livesäkert via ABGX360, har jag gjort rätt?, är det livesäkert?.

Vill poängtera att jag läst igenom guider och liknande, vill bara ha bekräftat innan jag börjar lägga ut pengar på flash och så...

MVh // Janols

hÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
      \\//\\//\\//\\//\\/Û\\//\ \ \/ /ÚÄ¿ÚÄ¿ÚÄ¿\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
      //\\//\\//\\//\ÛßÛ\ÛßÛ\ÛßÛ/ /\ \ Ä´ÃÄ¿³ ³//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
      ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄßßßÄßßßÄßßÛÄÄÄÄÄÄÀÄÙÀÄÙÀÄÙÄv0.9.4ÄÄ ÄÄÄÄÄ[http://abgx360.net]ÄÄÄÄ
      ßßß
      D:\Xbox 360 Spel\Left.4.Dead-XBOX360\xxx-l4d\xxx-l4d.dvd is valid

Checking Game
      ISO: "D:\Xbox 360 Spel\Left.4.Dead-XBOX360\xxx-l4d\xxx-l4d.iso"
      Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
      Files in ISO: 94, Folders in ISO: 16
      Total bytes used: 3922368235 (53.68%)
      ISO appears to have random padding
      XEX Media ID: C5E4FE85335C720BD71C8DAA-456C0258
      XEX CRC = 7A421543

Left 4 Dead

Region Code: 0xFFFFFFFF
      Region Free!

Checking SS
      Timestamp of Authoring: 2008/10/07 00:00:00
      Timestamp of Mastering: 2008/10/25 04:53:43
      SS CRC = 0C7D6475 (RawSS = 55CFE115)
      SS Media ID: C5E4FE85335C720BD71C8DAA-456C0258 (matches game)
      SS looks valid

Checking DMI
      Timestamp of Authoring: 2008/10/07 00:00:00 (matches SS)
      DMI CRC = D5F1154F
      DMI Media ID: C5E4FE85335C720BD71C8DAA-456C0258 (matches game)
      DMI looks valid

Checking PFI
      PFI CRC = A4CFB59C
      PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
      Video is zero padded
      Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
      Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
      Using '0C7D64757A421543.ini' (311 bytes)
      Video CRC matches
      V0 CRC matches
      V1 CRC matches
      PFI CRC matches
      DMI CRC matches
      SS CRC matches
      Xex CRC matches
      AnyDVD style corruption was not detected
      Game CRC = 6DFFF539 (matches)

All CRCs match
      Verification was successful!
      | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Original inlägg av Musten Visa Inlägg
        http://i42.tinypic.com/205xvso.png

Jag hittade en annan guide på nätet och då la dom till det som står i bilden här ovanför och jag testade med det och den la till ytterliggare en sak vid kollen nu då. Är de tidigare spelen jag brände utan detta mindre livesäkra eller hur ska jag se på att den behövde fixa splitvid?
        står i guiden. ixtreme fixar det ändå och den läser inte ens den datan. ixtreme har inte ens lagt in stöd för splitvid än eftersom det anses onödigt. ms har inte ens lagt in checkar för det och skulle de göra det så fungerar det bra utan ändå eftersom ixtreme emulerar de sektorerna med den första video sektionen.

Comment

• Original inlägg av Janols Visa Inlägg
          En fråga om min 360.

Jag har en 360 flashad med en tidigare version av iXtreme (1.2 eller 1.3), jag har endast lirat offline med nätverkskabeln utdragen. De spelen jag har spelat har dock ej varit livesäkra. Jag funderar på att flasha min 360 (har hitachi läsare) till senaste iXtreme 1.4.
          Original inlägg av Janols Visa Inlägg
          Om jag då börjar köra endast livesäkra spel, löper jag då risk för att bli bannad p.g.a mitt gamla spelande?.
          du bör vara säker så länge du inte lirat några av dina tidigare backuper när du varit inloggad mot live. har du lirat backuper som inte är säkra när du varit inloggad på live så spelar det ingen roll om du lägger in nyare ixtreme om du då redan kanske blivit flaggad, du får prova helt enkelt.

Bör jag vänta till iXtreme 1.5 till Hitachi eller fungerar iXtreme 1.4 bra för många andra med Hitachi läsare?.
          1.4 fungerar fint om du säkrar dina backuper med abgx360.

Nedan har jag försökt kolla spelet om spelet Left 4 Dead är livesäkert via ABGX360, har jag gjort rätt?, är det livesäkert?.
          ja, det är så säkert det kan bli.

Vill poängtera att jag läst igenom guider och liknande, vill bara ha bekräftat innan jag börjar lägga ut pengar på flash och så...

MVh // Janols

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            du bör vara säker så länge du inte lirat några av dina tidigare backuper när du varit inloggad mot live. har du lirat backuper som inte är säkra när du varit inloggad på live så spelar det ingen roll om du lägger in nyare ixtreme om du då redan kanske blivit flaggad, du får prova helt enkelt.

1.4 fungerar fint om du säkrar dina backuper med abgx360.

ja, det är så säkert det kan bli.
            Okej låter toppen!
            Dock så har jag efter lite detektivarbete insett att jag har en BenQ, hade blandat ihop med brorsans 360... Blir att flasha den till iXtreme 1.5 imorgon ... Har beställt ett 25pack verbatim och ett guldkort till live så i slutet av veckan blir det onlinespel.

Som sagt har jag lirat dåliga backups, men aldrig mot live, innan jag kopplar upp mig mot live, bör jag rensa min HDD eller göra något annat för att röja undan eventuella spår?.

Tack för alla svar!.

Comment

Okej låter toppen!
              Dock så har jag efter lite detektivarbete insett att jag har en BenQ, hade blandat ihop med brorsans 360... Blir att flasha den till iXtreme 1.5 imorgon ... Har beställt ett 25pack verbatim och ett guldkort till live så i slutet av veckan blir det onlinespel.

Som sagt har jag lirat dåliga backups, men aldrig mot live, innan jag kopplar upp mig mot live, bör jag rensa min HDD eller göra något annat för att röja undan eventuella spår?.

Tack för alla svar!.
              igentligen inte, om du använt ixtreme firmware och inte extreme. det ska vara lugnt att använda det du har på din hdd. kolla igenom dina gamla backuper och ev. lägg in dem på hdd (enligt guide) och kör abgx360 på dem och bränn dem igen, så du inte av misstag kör en overifierad backup på live i framtiden.

Comment

• Okej, sweet!

Ställer nu en sista fråga.
                Fick följande logg efter att ha testat iso filen från Crash Mind over Mutant.
                -------------------------------------------------------------------------------
                \\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                //\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                ------------------------_|------_||_||_|--v0.9.4-------[http://abgx360.net]----

D:\Xbox 360 Spel\Crash.Mind.Over.Mutant.PAL.REGION.FREE.MULTI5 .XBOX360-SWAG.-.[www.UsaBit.com]\swag-crash\swag-crash.dvd is valid

Checking Game
                ISO: "D:\Xbox 360 Spel\Crash.Mind.Over.Mutant.PAL.REGION.FREE.MULTI5 .XBOX360-SWAG.-.[www.UsaBit.com]\swag-crash\swag-crash.iso"
                Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
                Files in ISO: 83, Folders in ISO: 3
                Total bytes used: 6405240875 (87.66%)
                ISO appears to have random padding
                XEX Media ID: 7661111A3A30A9494740ADC4-62E15E8E
                XEX CRC = 7332E393

Crash- Mind Over Mutant

Region Code: 0xFFFFFFFF
                Region Free!

Checking SS
                Timestamp of Authoring: 2008/08/11 00:00:00
                Timestamp of Mastering: 2008/10/10 04:52:32
                SS CRC = 3743D9DD (RawSS = 0E039FE8)
                SS Media ID: 7661111A3A30A9494740ADC4-62E15E8E (matches game)
                SS looks valid

Checking DMI
                Timestamp of Authoring: 2008/08/11 00:00:00 (matches SS)
                DMI CRC = E546CB42
                DMI Media ID: 7661111A3A30A9494740ADC4-62E15E8E (matches game)
                DMI looks valid

Checking PFI
                PFI CRC = A4CFB59C
                PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                Video is zero padded
                Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
                Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                Verification failed

Starting AutoFix
                Using '29323C127332E393.ini' (352 bytes)
                Verifying SS_29323C12.bin is valid before using it for AutoFix

Checking SS
                Timestamp of Authoring: 2008/08/11 00:00:00
                Timestamp of Mastering: 2008/08/22 06:47:48
                SS CRC = 29323C12 (RawSS = A0A09974)
                SS Media ID: 7661111A3A30A9494740ADC4-62E15E8E (matches game)
                SS looks valid

Verifying DMI_C3A599B5.bin is valid before using it for AutoFix

Checking DMI
                Timestamp of Authoring: 2008/08/11 00:00:00 (matches SS)
                DMI CRC = C3A599B5
                DMI Media ID: 7661111A3A30A9494740ADC4-62E15E8E (matches game)
                DMI looks valid

Automatically patching stealth files...
                Patching DMI from DMI_C3A599B5.bin
                Patching SS from SS_29323C12.bin
                Stealth files patched successfully!
                AnyDVD style corruption was not detected
                Game CRC = 95DE8961

Game partition CRC matches the verified ini!
                AutoFix was successful!
                Detta betyder att från början var den INTE okej, men efter autofixen blev den okej och livesäker?.

Betyder detta: Game partition CRC matches the verified ini!
                AutoFix was successful![/
                i regel att spelet är OKEJ och LIVESÄKERT?.

Dvs om detta står, så behöver man inte gå igenom det ovanför?...
                Har läst guider och grejor men rätt svårt att förstå ibland....

Comment

Okej, sweet!

Ställer nu en sista fråga.
                  Fick följande logg efter att ha testat iso filen från Crash Mind over Mutant.

Detta betyder att från början var den INTE okej, men efter autofixen blev den okej och livesäker?.
                  precis. det var inte okej innan, men autofixades och blev korrekt. kör du det igen kommer du se All CRCs match, Verification was successful!, det behövs inte men är du osäker på saker så kör det en andra gång.

Betyder detta: Game partition CRC matches the verified ini!
                  AutoFix was successful![/
                  i regel att spelet är OKEJ och LIVESÄKERT?.
                  game partitionen har inte så mycket med livesäkerheten att göra, då den förmodligen inte kollas. tar typ 15min konstant dvd läsning för att kolla om den är okej, vilket är en ganska fin anledning varför den inte kollas. varför man vill att den ska matcha är för att du inte ska få fel i spelet, korrupt grafik, spelet kanske inte går att klara, hänger sig osv. ja, det är säkert när det står AutoFix was successful!, kör det en andra gång om du är osäker.

Dvs om detta står, så behöver man inte gå igenom det ovanför?...
                  Har läst guider och grejor men rätt svårt att förstå ibland....
                  gå igenom vad? endera fixas det eller så fixas det inte.

Comment

• Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                    http://i42.tinypic.com/205xvso.png

den är varken mer eller mindre livesäker för att du har splitvid, och det där med region code gör det bara mer förvirrande, skriver du in att du har en pal box så visas region free med rött!
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Körde test på ett av mina sedan tidigare utbrända spel, fick det härliga "All CRCs Match, Verification was Sucessful!" meddlenadet.

Men längre upp i loggen står det Found a 359 degree angle.
                      Caution: This SS contains a value (angle 359) that will cause older versions of iXtreme to return a detectebale bad response! Make sure your drive is flashed with iXtreme 1.4 or newer.

Jag har iXtreme i.5 BenQ så versionen är ingen fara, men är detta farligt för spelets livesäkerhet?...

Comment

• nej, det påverkar inte livesäkerheten alls sålänge du inte kör den i en maskin med en äldre IXtreme, kör du enbart på 360's med V1.4/1.5 kommer du inte ha några problem med skivan, kör du den med versioner innan 1.4 är risken större att du blir bannad (om dom upptäcker att det inte är helt rätt med dom där då dessa versionerna inte fixar dom automatiskt som 1.4/1.5 gör )
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Allright, skönt man inte behöver bränna om ALLA spel dårå =) ...

Comment

• läste någonstans att man skulle byta ut någon .ini fil som har med onlinedatabasen att göra. Men jag som sitter på Mac har ingen programmapp där det redan ligger en sådan fil att ersätta ?!

Hur kan man vara säker på att man har rätt onlinedatabas

Comment

• Original inlägg av basicjava Visa Inlägg
                              läste någonstans att man skulle byta ut någon .ini fil som har med onlinedatabasen att göra. Men jag som sitter på Mac har ingen programmapp där det redan ligger en sådan fil att ersätta ?!

Hur kan man vara säker på att man har rätt onlinedatabas
                              för att den gamla ini filen pekar på den gamla databasen som inte uppdateras. ett sätt är att kolla ett nyare spel, tex street fighter iv, den finns inte med i gamla databasen och hittas inte om du har den gamla ini filen. har du den nya ini filen så kommer den hittas då den pekar på den databas som gäller idag. på mac så ska ini filen ligga här:
                              Kod:
                              Macintosh HD/Users/användarnamn/abgx360/

Comment

• tusen tack !! !
                                nu hittade jag den =)

Comment

Working...
                                X