Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• du behöver inte ha installern alls om du laddar hem det paketet du får dock göra egna genvägar om du väljer den versionen... annars kör du install.bat ja
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
      Hur ska jag göra när jag installerar abgx360? tar jag installern, installerar, klistrar in filerna från "ingen installer wave3" och tar install.bat filen?
      det står klart och tydligt i guiden men för att förenkla det ännu mer.

1. ladda hem denna. http://rapidshare.de/files/46370715/...waves.rar.html

2. packa upp, var du vill ha programmet.

3. kör install_ini.bat

4. klart, använd abgx360.

annars.

1. laddar du hem installer. http://www.megaupload.com/?d=W650UMOI

2. installerar.

3. laddar hem. http://rapidshare.de/files/46014972/...8FB9D.rar.html

4. packar upp Video_0E58FB9D.rar och kör install_wave3.bat

5. klart

Comment

• Ok, tack för att ni orkar förklara! Men om jag kör via originalinstallern, är db cleared?
        Last edited by Heenok; 2009-06-16, 21:45.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          se till att du inte är inloggad mot live när du kör dem, annars kan du vara illa ute.
          Är aldrig inloggad live. Har inte ens en nätverkskabel i
          // Greim

Solus lupus - Ensam varg
          -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Ok, tack för att ni orkar förklara! Men om jag kör via originalinstallern, är db cleared?
            det väljer du själv, bockar du ur att den ska ladda hem allt så är den rensad, annars innehåller den allt som finns i databasen... (väldigt onödigt och tar bara upp massa plats!!)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Ok, kom på när installern hade börjt att jag borde bockat ur den, men nu har jag rensat allt, ska applicera wave3 patchen nu! Återstår att se om det funkar. Är det någon ide att jag installerar mulleter också för att dubbelkolla, eller räcker det med att jag gör så i abgx360?
              Last edited by Heenok; 2009-06-16, 22:18.

Comment

Ok, kom på när installern hade börjt att jag borde bockat ur den, men nu har jag rensat allt, ska applicera wave3 patchen nu! Återstår att se om det funkar. Är det någon ide att jag installerar mulleter också för att dubbelkolla, eller räcker det med att jag gör så i abgx360?
                skippa xdvdmulleter, det stödjer inte wave 3. abgx360 är det enda du behöver.

Comment

• Checkade 50_Cent_Blood_On_The_Sand_XBOX360-STRANGE. Allt gick bra, tack så mkt för hjälpen. Mina två sista frågor:

1. Vart sparas loggarna?

2. Ska jag ta bort .ini filerna och sånt som abgx laddar ner, eller ska jag bara låta dom vara?

Comment

Checkade 50_Cent_Blood_On_The_Sand_XBOX360-STRANGE. Allt gick bra, tack så mkt för hjälpen. Mina två sista frågor:

1. Vart sparas loggarna?

2. Ska jag ta bort .ini filerna och sånt som abgx laddar ner, eller ska jag bara låta dom vara?
                    menar du loggen från abgx360 så är den i terminalfönstret som öppnas, bara att kopiera texten med ett högerklick, du kan låta ini filerna vara.

Comment

• Ok tackar. Checkade 4 spel. 3 gick igenom direkt, street fighter efter autofix. Ska hämta ut skivorna imorrn, och förhoppningsvis kommer min externa hdd tillbaka fixad med inehållet kvar strax där jag har cirka 14 spel till som väntar på att bli sönderspelade under detta sommarlov!

Comment

Ok tackar. Checkade 4 spel. 3 gick igenom direkt, street fighter efter autofix. Ska hämta ut skivorna imorrn, och förhoppningsvis kommer min externa hdd tillbaka fixad med inehållet kvar strax där jag har cirka 14 spel till som väntar på att bli sönderspelade under detta sommarlov!
                        Du bör inte hoppas allt för mycket på att datan finns kvar på hårddisken om det var så att du skickade in den på reparation hos företaget som tillverkade den...
                        Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          12x är standarhastigheten för läsning av skivor i xbox 360 firmwaren. vissa ixtreme firmwares kom i olika hastigher, men ms kan tydligen upptäcka om du ändrat den till tex 8x. att köra med 12x originalhastighet i firmware är att rekommendera alltså. 1.51 finns bara i 12x och senare versioner lär enbart ha den hastigheten med. du behöver inte oroa dig.
                          jag har läst det mesta här och har fattat allt förutom det här med vilken hastighet jag ska bränna i.

Jag har Verbatim DVD+R DL 8X skivor.

Menar ni att jag ska bränna i 12x hastighet på en 8x skiva?

förlåt om jag är trög men har googlat o sökt, men har inte riktigt fattat.

Vilken hastighet ska jag bränna på dessa Verbatim DVD+R DL 8X skivorna?

Vill ju inte att MS ska ha en chans att se att jag har bränt med en hastighet som de sedan upptäcker att det är en kopia.

Tack för all hjälp!
                          No Comments..!

Comment

• Bränn skivor i de hastigheter de är certiifierade för.. 8x skivor i 8x o 2.4x i 2,4 inte långsammare om du kan o inte snabbare.

vissa skivor klarar högre hastighet ja men keep it safe.
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Darkchild Visa Inlägg
                              jag har läst det mesta här och har fattat allt förutom det här med vilken hastighet jag ska bränna i.

Jag har Verbatim DVD+R DL 8X skivor.

Menar ni att jag ska bränna i 12x hastighet på en 8x skiva?

förlåt om jag är trög men har googlat o sökt, men har inte riktigt fattat.

Vilken hastighet ska jag bränna på dessa Verbatim DVD+R DL 8X skivorna?

Vill ju inte att MS ska ha en chans att se att jag har bränt med en hastighet som de sedan upptäcker att det är en kopia.

Tack för all hjälp!
                              Nej, det som skrivits tidigare handlar om att din 360 LÄSER skivorna i 12x. Vissa firmware (ixtreme/xtreme) finns i versioner som sänker hastigheten till t.e.x 8x (vilket gör driven mycket tystare), och det kan ju kanske detekteras och orsaka ban om man kör med en sådan firmware.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                                Bränn skivor i de hastigheter de är certiifierade för.. 8x skivor i 8x o 2.4x i 2,4 inte långsammare om du kan o inte snabbare.

vissa skivor klarar högre hastighet ja men keep it safe.
                                att köra 8x är inte alltid det bästa även om skivorna klarar av det, jag brukar bränna i 4x numera, får i 99% av fallen en perfekt bränning, händer ibland, men väldigt sällan att bränningen pausas lite när hårddisken inte hänger med riktigt...
                                Google is your friend!

Comment

Working...
                                X