Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    detta kanske har något med saken att göra.

Kod:
    Checking default.xex
         Original PE Filename:  game_unity_x360_m.exe
         Original PE Timestamp: 2009/08/01 18:40:44
    ERROR: Failed to open "/Users/fillilutten/.abgx360/default.cab" for writing! (Permission denied) Failed to decompress the Xex!
         XEX CRC = B3D3CB41
         XEX Media ID: E736E318CF385B5ADEBBFF4A-2B669ED7
    skrivrättigheter till filen?
    Tror jag lyckades lösa det med behörighet. Nu får jag inget errormeddelande där iaf. Dock kvarstår online-problemet.

edit: testade att stänga av brandväggen i routern och det hjälpte inte :/
    Last edited by FillilutteN; 2009-09-19, 17:31.

Comment

• Löste det! Var behörigheten som var fel. Mycket märkligt att det ska vara så från början, men .abgx360-mappen är dold så inte hittat den tidigare. fick googla fram hur man fick fram dolda filer först. tack för er hjälp!

Comment

• Original inlägg av FillilutteN Visa Inlägg
        Löste det! Var behörigheten som var fel. Mycket märkligt att det ska vara så från början, men .abgx360-mappen är dold så inte hittat den tidigare. fick googla fram hur man fick fram dolda filer först. tack för er hjälp!
        det var så lite, det var lättlöst.. gäller bara att läsa loggarna.

Comment

• Fable 2 GOTY READNFO XBOX360-WARG verifieras inte...?

Comment

• Original inlägg av Lizzie Visa Inlägg
            Fable 2 GOTY READNFO XBOX360-WARG verifieras inte...?
            kanske för att den inte släppts i affärer ännu? (Game Of The Year versionen) eller så kanske den släppts men ingen som orkat verifiera den ännu bara...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              kanske för att den inte släppts i affärer ännu? (Game Of The Year versionen) eller så kanske den släppts men ingen som orkat verifiera den ännu bara...
              http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/...tech_info.html
              http://www.joystiq.com/2009/08/28/fa...ion-confirmed/

Släpptes den 17 eller 18 september...

Comment

• hmm, ok då är det helt enkelt ingen som orkat verifiera den
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  hmm, ok då är det helt enkelt ingen som orkat verifiera den
                  ):

Då får man vänta. Är väldigt sugen på att testa Knothole-ön och See the future. Undrar om man kan spela GOTY med sina vanliga F2-sparfiler? Vore väldigt tråkigt att börja om från början.

Comment

• det ska du kunna göra, ända skillnaden med GOTY ska vara att du har DLC'n på skivan ^^
                    Google is your friend!

Comment

• ^

Läste nyss detta på ett Xbox 360 RS/MU-forum:
                      "GOTY editions rarely pass veification. "
                      "no idea but i'm almost certain that battlefield: bad company gold edition doesn't pass the verification although it came out ages ago "

):

Comment

• Det kan bero på att folk inte bryr sig om att verifiera dom då spelen redan finns ute när GOTY edition släpps... skillnaden mellan orginal och GOTY är rätt liten, oftast bara extra material som följer med...
                        Google is your friend!

Comment

• Hej på Er!

Tänkte höra mig för angående ett par saker, som jag vill få bekräftade eller rättare sagt förklarade för mig.

Jag köpte mig ett Xbox 360 iXTREME 1.5 i januari nu i år.
                          Allt har varit kanon, läste massor här på forumet i början och tog del av alla goda råd och guider som finns här.

Hur som helst, forumaktiviteten avtog fram tillochmed för några dagar sedan då det har blivit några timmars läsning sedan dess.
                          Jag har försökt att läsa mig till det mesta jag har kunnat hitta om Wave 3 och iXTREME 1.51 & 1.6 och som jag har förstått det så krävs det iXTREME 1.6 om man vill vara så ''livesäker" man kan vara.

Trots att jag inte spelar live alls, enda gången jag varit uppkopplad mot live var då jag uppgraderade dashboarden till NXE. Så har jag alltid verifierat mina spel i både XDVDMulleterBeta10.2 samt abgx360_v0.9.4 och det har inte varit några problem alls. Har även sparat på både .log från abgx och imgburn.

Nu till frågorna dock. Som jag har förstått det så har alla nya spel från någon viss månad i våras/somras Wave 3 och bränner man då ett spel som man gjort tidigare och sedan spelar live med iXTREME 1.5 är man inte "livesäker"?
                          Eller det kanske inte ens går att starta då?
                          Det är nämligen här det rör ihop sig.

Undrar dock om man kan bränna ett nytt (Wave 3) spel, så det fortfarande är "livesäkert" tills den dagen man uppgraderar till iXTREME 1.6 och vill spela live?
                          Och om trots det man fortfarande kan spela spelet offline med iXTREME 1.5 och allt ändå fungerar som det ska?
                          Vill någon får Ni gärna berätta/länka lite mer ingående vad som skiljer 1.5, 1.51 & 1.6 när man ska spela 'nyare' spel och vad man kan/inte kan göra, vad som skiljer sig på bränning, online/offlinespelande ja ni förstår vad jag är ute efter.

Känner att det kanske blev lite luddigt på slutet, men jag hoppas någon förstår vad och hur jag menar och kan svara.
                          Tack på förhand.
                          Last edited by Cupid; 2009-09-21, 23:06.

Comment

• iXtreme 1.5 är den första firmwaren som kom till Liteon, den är bättre än 1.4 för spoofning (med andra drivar), men ur annan synpunkt är det inte någon större skillnad mellan 1.4 och 1.5

om man däremot tittar på 1.5 och 1.51 så är klyftan jätte stor, 1.5 klarar av spel fram till wave 2, 1.51 klarar av kommande också (inom vissa ramar) då 1.51 inte har någon check av video partitionen, vilket gör att den startar vilka spel som helst som uppfyller övriga "krav" som iXtreme 1.5 har

1.51 och 1.6 är ganska lika varandra när man tänker på vilka spel dom startar, då 1.6 startar ALLA spel som kommer att komma (om man använder activate.iso) 1.6 är utan den här skivan motsvarande 1.5 men med stöd för "wave 3" spel (den nya video partitionen med NXE på) den har även stöd för vissa spel som inte går igång äns i 1.51 (då dom skiljer sig lite från mängden med vissa värden SS/PFI/DMI värden (inte säker på exakt vilka värden som skiljer men iaf, dom bootar som dom ska i 1.6 )

ok, Skillnaden då mellan Wave 2 och Wave 3, ja Wave 2 = Gamla dashboarden (den lite senare versionen, inte den man fick med boxen från början även om den ser likadan ut) Wave 3 = NXE Dashboarden, inte mycket att säga annat än att denna har mycket fler funktioner än den första, och har ett HELT annorlunda utseende

För att du ska kunna starta Wave 3 spel krävs det att du har iXtreme 1.51 ELLER 1.6 (1.6 är att föredra)

Vad gäller att göra så att spel startar på en box med 1.5 firmware (eller tidigare) detta är INTE livesäkert för fem öre då du tar bort Wave 3 videon och istället lägger in Wave 2, smart?? Nope, MS upptäcker detta och tycker inte om det såklart, för den skiljer jätte mycket från orginalet med tanke på den här förändringen >_<

Hoppas du begriper det jag skrivit ovan, om inte fråga igen om det är någon detalj du inte förstår, eller om jag missuppfattat det du ville ha svar på helt och hållet är det bara att säga det
                            Google is your friend!

Comment

• Har en fråga... När jag har lirat en del NHL 10 de senaste dagarna så kanske under en online-match så slutar dvd-läsaren att "läsa", eller spelet flyter på och fortsätter funka som vanligt men dvd-läsaren slutar göra ljud ifrån sig i korta perioder.

Är det något nån annan upplevt eller vet nån om det är vanligt bland spoofade drivar eller gäller det alla drivar, och om det kan påverka Live-säkerheten något, trots att spelet är verifierat?

Comment

• Angående xbox live-uppdateringen som kom idag. Är det bara att köra igenom den eller är det något man ska tänka på? Har iXtreme 1.6

Comment

Working...
                                X