Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• har uppdaterat guiden lite.. försökt göra wave och abgx360 delen mer lättläst för nybörjarna, har jag även slängt med wave 4 i paketen. abgx360 klarar inte kolla den i nuläget men skadar inte att vara tidigt ute.

Comment

• Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
      Ok tack!

Har funderat lite på det där. Egentligen borde man ju inte kunna bli bannad även om man har spelat en region free och en PAL. Microsoft har ju ingen aning om vad som kanske har hänt mig. Jag kanske köpte ett ex av COD4, sen gick det sönder eller vad som. Sedan var jag tvungen att köpa en ny och då kanske jag befann mig utomlands just då.

Samma sak med verifierade USA-releaser som kanske släpps i Europa en månad efter. Om jag nu spelar detta spel dagen efter att det släppts i USA, de kan inte vara helt säkra på att jag inte precis varit på resa där, köpte spelet samma dag som jag skulle flyga hem o nu spelar det hemma.
      oroa dig inte. spela NTSC-RF eller PAL, du kommer vara säker. att spela före release är lite luddigt, det ska inte ha någon betydelse, men ofta är inte spel verifierade innan och då kan du ligga pissigt till. får du tag på original innan release så ska du vara safe, det säger ms själva på xbox forumet.

Comment

• Detta kanske är en jättedum fråga. Men konkret nu.
        Ifall jag har en bra kopia. Kört den genom abgx. Har senaste iextreme. Och alla krav är uppfyllda för en bra backup. Hur stor är chansen att Microsoft hittar mig och bannar mig för att jag spelar på live?

Comment

• Original inlägg av Benediction Visa Inlägg
          Detta kanske är en jättedum fråga. Men konkret nu.
          Ifall jag har en bra kopia. Kört den genom abgx. Har senaste iextreme. Och alla krav är uppfyllda för en bra backup. Hur stor är chansen att Microsoft hittar mig och bannar mig för att jag spelar på live?
          den frågan finns besvarad i guiden i första inlägget.

Frågor som Hur stor chans för ban är det om ... ? har du redan svaret på, har du följt guiden så är du väldigt säker i dagsläget, allt annat är större risk för ban!

Comment

• Original inlägg av Benediction Visa Inlägg
            Detta kanske är en jättedum fråga. Men konkret nu.
            risken för att dom upptäcker dig om du kör en backup som är helt grön i ABGX360 är typ 1-3% på sin höjd, så chansen är extremt liten
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              risken för att dom upptäcker dig om du kör en backup som är helt grön i ABGX360 är typ 1-3% på sin höjd, så chansen är extremt liten
              Oerhört liten ja o större om du kör spel innan de haft Release som Tekken6 som släpps på Fredag enligt rykten o alla som blivit bannade med Forza3 som körde den innan fredags.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• ska jag bränna med 12x? eller vad menar han med 12x? Jag har bränt alla spel med 2,4x och 4x o allting funkar

Comment

• 12x är läshastigheten som läsaren läser i

du bör bränna i antingen 2.4x eller 4x jag brukar köra 4x själv, men vissa brännare klarar inte av den hastigheten, och vissa skivor klarar inte den hastigheten heller...
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Wave = en uppdatering på skivorna INTE ett program...

det är inte ett krav, men en bonus om du vill vara säker påa tt spelet ska boota med din FW, inte alltid dom gör det om värdena sticker ut lite för mycket från mängden...

Aha tack

Men får jag bara fråga dig en sak. Tar det lång tid ? Är det lätt att checka spel i ABGX360 ? ... och jaa , jag har läst guiden och ( jag tror jag kan ) men inte helt..

Är det knepigt ?
                    Last edited by Benzema; 2009-10-28, 14:38.

Comment

• det är ganska lätt att checka spelen med ABGX360, hur lång tid det tar beror på vad du har för dator, hur mycket dator kraft som används av andra program etc. det kan ta allt från 5 minuter till en halvtimme... allt beror på hur mycket datorkraft ABGX360 kan använda...
                      Google is your friend!

Comment

det är ganska lätt att checka spelen med ABGX360, hur lång tid det tar beror på vad du har för dator, hur mycket dator kraft som används av andra program etc. det kan ta allt från 5 minuter till en halvtimme... allt beror på hur mycket datorkraft ABGX360 kan använda...
                        Vart kan man ladda den senaste versionen ? Länk ?

Mvh

Comment

• senaste versionen: www.abgx360.net
                          Google is your friend!

Comment

senaste versionen: www.abgx360.net
                            han behöver även wave 3 kanske du skulle upplyst om.. lättast att tanka abgx360 direkt från guiden då allt är klart för att köra.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              han behöver även wave 3 kanske du skulle upplyst om.. lättast att tanka abgx360 direkt från guiden då allt är klart för att köra.
                              inte ett måste, men det är ett plus om man tankar suspekta grejer alternativt fulpatchade grejer...
                              Google is your friend!

Comment

• Har iXtreme 1.51. Kan jag dra ner Tekken 6 (DAGGER) releasen och spela säkert?

Comment

Working...
                                X