Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• har du senaste firmware till din brännare?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
      har du senaste firmware till din brännare?
      jag antar det för det var ca en vecka sen jag köpte det..

Comment

• mmm visst jättekul för er lyckliga människor som har DL-Brännare men va kan man göra om man har vanlig DVD-Brännare?...det går alltså inte att på något sett spela vanliga xbox spel (brända)

Comment

• Original inlägg av Hawarang Visa Inlägg
          jag antar det för det var ca en vecka sen jag köpte det..
          ingen som helst garanti för det ju...uppdatera!

Comment

• Original inlägg av kofikalonji Visa Inlägg
            mmm visst jättekul för er lyckliga människor som har DL-Brännare men va kan man göra om man har vanlig DVD-Brännare?...det går alltså inte att på något sett spela vanliga xbox spel (brända)
            gå ju spela xbox360 med vanlig dvd nu ju behövs ej dual layer skivor!

Comment

• Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
              ingen som helst garanti för det ju...uppdatera!
              så jag ska alltså först köpa xbox360 för 4300 och sen betala 350 till för att för att uppdatera den?

Comment

• Original inlägg av Hawarang Visa Inlägg
                så jag ska alltså först köpa xbox360 för 4300 och sen betala 350 till för att för att uppdatera den?
                ja visst är du så dum så du betalar 350kr för att byta firmware på din brännare så

går ju göra gratis på några få minuter ju!

Comment

• Prova bränn med imgburn istället..bränt alla mina spel med det..inte fått ett enda öl-underlägg

Comment

• Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
                    ja visst är du så dum så du betalar 350kr för att byta firmware på din brännare så

går ju göra gratis på några få minuter ju!
                    men det kan väll hända att man har sönder något i den då? eller är det bara någon mjukvara?

Comment

• ähum.. kom på att jag inte har någon firmware alls i min brännare för jag köpte ny... vilken jävla tabbe :P
                      men man bränner väl med sin DL brännare som man har i datorn bara man fixar firmware till den? isf hur fixar man det?
                      Last edited by Hawarang; 2007-01-05, 22:51.

Comment

• Det finns givetvis en firmware i din brännare, men den kan vara ett år gammal om brännaren legat på butikshyllor och lager länge innan den hamnade hos dig...och då vet brännaren inte hur den bäst skall bränna på media som kanske inte ens fanns för så länge sedan...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Det finns givetvis en firmware i din brännare, men den kan vara ett år gammal om brännaren legat på butikshyllor och lager länge innan den hamnade hos dig...och då vet brännaren inte hur den bäst skall bränna på media som kanske inte ens fanns för så länge sedan...

men hur ska jag uppdatera min firmware då?

Comment

• Har tankat ner Motogp06, filen heter pi-mgp06.360

och i en annan mapp ligger det ett program som heter xbox 360 ss merger samt en bin fil.

Öppnar upp merger programmet och väljer .360 filen.
                            Väljer sedan i SS-filen den bin-filen som var med i den mappen.
                            Får då röda siffror, vad är fel?
                            Det är rött i SS-file och rött i: required SS som det är tomt i.
                            Har en kod som står i isofältet: 8B45E41D7C122EE0793C591DFE932125

Hur gör jag nu för att kunna patcha det?

/Daniel

Comment

• Kör på bara, det kommer fungera.

Om du kör checksummekoll på isofilen och låter ss merger gå ut på nätet och kolla om andra användare rapporterat att den securitysector du har fungerar med just den isofilen så blir det grönt. Men låg allt i samma release så är det ju rätt.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Fel på SS Merger

Hejsan,
                                Jag har spenderat massor med tid att sätta mig in i hur man använder ss merger, jag har laddat ner MGP 06 samma som ovanför PI versionen.... Det enda som inte funkar är att jag får ett felmeddelande som säger att den inte kan nå online... alltså verkar som inte jag kan verifiera och logga in som SS user... ngn som vet ngt

Tacksam för Svar

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                                Se till att ha senaste versionerna av både Nero och CloneCD.

Oftast när du har tankat hem ett spel så är det en .dvd och en .000 fil.
                                Starta då CloneCD, välj att du vill bränna en dvd-image och browsa dig fram till .dvd-filen. (Den i sin tur kommer använda .000-filen)
                                Ibland är det en .iso. Den kan du bränna på samma sätt som .dvd-filen.
                                Ibland är det en .nrg (Nero image). Då startar du Nero och väljer att bränna imagefil och browsar dig fram till den.

Merga måste du bara göra om spelet inte är patchat (du måste ALLTID läsa .nfo filen innan du bränner nåt). Då följer det förutom spelfilen med en .bin fil. Då använder du programmet XBOX360 SS Merger för att själv patcha spelet. Finns guider om exakt hur du gör det om du läser lite här på forumet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X