Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• För det första ska du inte zippa upp iso-filen. Men du kanske menar att du inte kan packa upp rar-filerna så du kommer åt iso-filen?

Din hårddisk är onekligen formaterad med filsystemet FAT32 (eller något ännu äldre).
    Har du nån partition du kan formatera om? Gör isåfall det och se till att välja NTFS som filsystem.
    Annars får du köpa dig en extra hårddisk och formatera den som NTFS.

Det går även att konvertera ett befintligt FAT32-system till NTFS.
    Såhär gör man:
    1. Klicka på "Start" och välj "Kör..."
    2. Skriv "cmd" och klicka på OK för att öppna ett dosfönster
    3. Skriv "vol C:" för att få reda på volymnamnet på C-partitionen
    4. Skriv "convert c: /fs:ntfs" för att starta konverteringen.
    5. När den frågar efter volymnamn så anger du det du fick utskrivet av kommandot i punkt 3.
    Svårare än så är det inte. :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Jag har lite problem när jag ska loada .dvd filen i CloneCD.
      "Error opening File LayerBreak=1913760:"

Har provat för Assassin's Creed och TMNT änså länge och fått upp det båda gångerna.
      Har kollat .dvd filen så det är rätt vilket det är, så känns som att det är mitt CloneCD som spökar.

CloneCD.v5.0.4.5, är den versionen för gammal måntro?

Comment

• Original inlägg av Timmey Visa Inlägg
        Jag har lite problem när jag ska loada .dvd filen i CloneCD.
        "Error opening File LayerBreak=1913760:"

Har provat för Assassin's Creed och TMNT änså länge och fått upp det båda gångerna.
        Har kollat .dvd filen så det är rätt vilket det är, så känns som att det är mitt CloneCD som spökar.

CloneCD.v5.0.4.5, är den versionen för gammal måntro?
        http://www.google.se/search?q=Error+...reak%3D1913760

Install version 5.2.9.1 Earlier versions of 5 may not support LayerBreak...

Comment

• Tack så mycket

Comment

• Enlund:
            Jag har en extern hårddisk (LACIE, döpt H) och försökte följa din mall men att byta ut C mot H. Fungerade dock inge bra.
            Är det på samma sätt jag ska formatera om den externa el är det ngn annat sätt jag ska göra på?
            /// T

Comment

• Det ska vara samma kommandon även om det är en annan hårddisk än C: du vill convertera. Har dock ingen erfarenhet av att göra det med en extern disk, så det kanske är därför den inte vill.

Om du kan tänka dig att formatera den externa disken däremot (men då försvinner allt som är på den) så kan du ju bara dubbelklicka på My Computer (Den här datorn). Högerklicka på H: och välja format (formatera). Å så ser du till att välja NTFS där.
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Jag har en Dual layer-brännare på min nya Mac. Hur går jag till väga för att bränna spel på den? Samma program eller är det andra program?...

Comment

• Vet inte om det finns nån nyare lösning.... men har en kompis som kör Mac.
                  Han kör bootcamp så han kan starta datorn med Windows. Å sen använder han CloneCD + en extern brännare. Hans interna ville inte fungera med ClonCD av nån anledning.
                  » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av ThomasA Visa Inlägg
                    Hello!

Har ett problem som är att jag inte kan zippa upp .iso-filen!
                    När jag laddat ner spelet försöker jag öppna den med Winzip, men får bara felmeddelandet:
                    "Det finns inte tillräckligt med utrymme på disken. Skrivfel: Bara NTSF fil system stödjer filer större än 4GB."

Vad ska jag göra?
                    Ta bort några extra filer från din data tills du får plats

Comment

• Original inlägg av kokoli Visa Inlägg
                      Ta bort några extra filer från din data tills du får plats
                      Det hjälper inte eftersom han har disken formaterad som FAT32.
                      FAT32 klarar inte filer som är större än 4 Gb, å en normal imagefil till ett 360-spel ligger ju på runt 7 Gb.
                      Han måste alltså skaffa en NTSF-formaterad disk. Detta har vi redan diskuterat ovan.
                      » Xbox360 FAQ

Comment

• Jag patchade firmware hos er för 2 veckor sen och testade att bränna ut Assassins.Creed.PAL.MULTI.X360-Allstars(på DL skivor med Asus RW-2014L1T) med CloneCD 5.3.1.0. Testade först med "överbränning" men väl i xboxen så fick jag unreadable disc vilket jag sett många får.
                        Tankat flera versioner nu; Assassins_Creed_USA_XBOX360-USA, Assassins Creed [MULTI5][PAL][XBOX360], testat att köra SS merger 1.7 även fast .nfo filen säger att allt är patchat men inget funkar. Sumpat fyra DL skivor nu och har tappat all motivation. Kan firmwaren gått snett? fel SS filer? kollat tonvis med trådar på forumet men inte hittat nåt som funkat hittills.

Comment

• Överbränning??????
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Varför hålla på med SS Merger?
                            Behöver spelet patchas är det XDVDMulleter du ska använda.

Assassins.Creed.PAL.X360-Allstars (den du testade först) är redan patchad å klar. Den behöver du inte göra nånting med.

Med största sannolikhet gör du något fel när du ska bränna. Har du läst FAQ'n ordentligt? Finns steg-för-steg instruktioner där hur du bränner med CloneCD.
                            Vad har du för skivor? Det MÅSTE vara DVD+R DL. -R funkar inte.
                            Å med fördel ska du använda BRA skivor som Verbatim. Billiga skivor ger dig bara problem.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Överbränning??????
                              Jag får alltid upp ett meddelande som säger att skivan inte räcker till och att man får välja mellan Överbränning eller fortsätta tills mediat är slut.

Jag har tokkollat FAQen igen och igen, använder senaste CloneCD, Write from Image File, väljer 2x brännspeed, och har testat både överbränningen och skriv till mediat är slut, och använt verbatim DVD+R DL. samtliga har blivit oläsbara så kan firmwaret misslyckats, kan man ta med boxen in till er igen så man kan testa det? känns som jag testat det mesta nu.

Comment

• Ärkenöt: PSXCare har troligen redan testat att köra en backup på din konsol - och som troligen har fungerat, eftersom du fått tillbaka en flashad X360.

Det ligger troligen i bränningen; möjligtvis bränner du fel eller har en icke kompatibel brännare.

Du har testat spelet i XDVDMulleter? Bränt själva .dvd-filen och inte .iso filen? Testat ImgBurn istället för CloneCD? Alla program avstängda under bränning?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X