Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, dags att uppdatera du lämnar in den hos någon som kan flasha för att få den uppdaterad, en uppdatering av den här typen görs på samma sätt som vid flashningen...

TDK skivorna kan vara anledningen till att du får Read disc errors... kör Verbatim! om du har en brännare av märket Samsung eller Pioneer har du en brännare som ska klara av 360 spel utan större problem...
    Fast fick read disc error på fifa med verbatim också (köpte verbatimskiva separat). Brände igen på en tdk och read error. Vad kan det bero på? Bränner 4x på verbatim med samsung, något fel på releasen?

Annars har tdk funkat rätt så bra faktiskt

Ang det andra så har jag nu fixat activate.iso, då bootar wave4 i iextreme 1.6. Blev skitglad när det funkade Kändes jobbigt att jag skulle slösa ännu en skiva annars
    Last edited by Rambutan; 2010-07-22, 00:16.

Comment

• Vad har du för läsare i din 360?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Har bestämt mig för att börja använda mitt 360 lite mer nu, men det var väldigt länge sen jag var uppdaterad på hur allt om dom senaste firmwares funkar och vilken som är den senaste. Minns inte heller vilken version jag har förtillfället men vet att det var i slutet av mars 2009 som jag uppdaterade till senaste firmware versionen. Gjorde det hos er för övrigt.

Har inte laddat ner spel som är nyare än det men efter att ha sett ett par spel som ser minst sagt attraktiva ut så är jag taggad på att göra det igen men antar att det behövs en update då på xboxen, bland annat för att fixa waves med mera. Hur som helst, om ni kan berätta vilken som behövs och förklara hur läget med banningen ser ut just nu vore det perfekt. Funtar nämligen på att komma in nu nästa vecka och uppdatera den!

Bränningen fungerar inte heller klockrent... Köpte en ny brännare hos er i samband med det om jag inte missminner mig (en Pioneer 115D, SATA-anslutning), men fungerar som sagt inte klockrent - får bara upp felmeddelanden i ImgBurn. Är dock inte helt säker om det beror på den gamla datorn eller brännaren. Hur som helst så planerar jag att köpa en ny USB-brännare, då Samsung 22X DVD-brännare (Extern USB-anslutning) speciellt i åtanke. ********* har en exakt likadan men 200kr billigare, lägsta pris-garanti?

Mvh niklas

Edit: Har BenQ läsare.
        Last edited by N1lle; 2010-07-25, 04:06.

Comment

• Jag kan se om vi skall sänka priset på brännaren. Inte ovanligt att vi missar att sänka priset på pc-prylar, men priset hos oss är alltid högre än hos renodlade pcprylsbutiker som säljer mycket större volymer och inte riktar sig till kunder som faktiskt har frågor om hur prylarna fungerar sedan :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
            Har bestämt mig för att börja använda mitt 360 lite mer nu, men det var väldigt länge sen jag var uppdaterad på hur allt om dom senaste firmwares funkar och vilken som är den senaste. Minns inte heller vilken version jag har förtillfället men vet att det var i slutet av mars 2009 som jag uppdaterade till senaste firmware versionen. Gjorde det hos er för övrigt.

Har inte laddat ner spel som är nyare än det men efter att ha sett ett par spel som ser minst sagt attraktiva ut så är jag taggad på att göra det igen men antar att det behövs en update då på xboxen, bland annat för att fixa waves med mera. Hur som helst, om ni kan berätta vilken som behövs och förklara hur läget med banningen ser ut just nu vore det perfekt. Funtar nämligen på att komma in nu nästa vecka och uppdatera den!

Bränningen fungerar inte heller klockrent... Köpte en ny brännare hos er i samband med det om jag inte missminner mig (en Pioneer 115D, SATA-anslutning), men fungerar som sagt inte klockrent - får bara upp felmeddelanden i ImgBurn. Är dock inte helt säker om det beror på den gamla datorn eller brännaren. Hur som helst så planerar jag att köpa en ny USB-brännare, då Samsung 22X DVD-brännare (Extern USB-anslutning) speciellt i åtanke. ********* har en exakt likadan men 200kr billigare, lägsta pris-garanti?

Mvh niklas

Edit: Har BenQ läsare.
            Den senaste mjukvaran för BenQ är iXtreme LT 1.2, med den här mjukvaran ska du vara så säker du kan bli för tillfället, om du kör någon äldre mjukvara än "iXtreme LT" oavsett läsare är risken jätte stor att du blir bannad, för dom som har hitachi är det tyvär inte möjligt att köra livesäkert för tillfället... (LT finns till Liteon, Samsung och BenQ)

Live spelande sker numera helt på egen risk, även om LT ska vara livesäker finns det inga garantier för det, du måste även hålla koll på mycket mer saker på spelen du kör;

Wave 3 och högre ska ALLTID ha SSv2
            ALLA spelen skall ha Splitvid

Tyvär så fixar inte ABGX360 SSv2 automatiskt, utan det får du kolla själv och sedan ladda hem SSv2 filer och lägga in manuellt med ABGX360 samt har ABGX360 inte heller stöd för att säga om Wave 5 och 6 är korrekt (video partitionen samt splitvid) om man inte moddar den lite [finns mod ute på diverse siter]
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Jag kan se om vi skall sänka priset på brännaren. Inte ovanligt att vi missar att sänka priset på pc-prylar, men priset hos oss är alltid högre än hos renodlade pcprylsbutiker som säljer mycket större volymer och inte riktar sig till kunder som faktiskt har frågor om hur prylarna fungerar sedan :-)
              Härligt! Om jag kommer in nu i veckan, måste jag nämna nåt speciellt då eller sänker ni priset för samtliga nu?

Original inlägg av Swizzy
              Den senaste mjukvaran för BenQ är iXtreme LT 1.2, med den här mjukvaran ska du vara så säker du kan bli för tillfället, om du kör någon äldre mjukvara än "iXtreme LT" oavsett läsare är risken jätte stor att du blir bannad, för dom som har hitachi är det tyvär inte möjligt att köra livesäkert för tillfället... (LT finns till Liteon, Samsung och BenQ)

Live spelande sker numera helt på egen risk, även om LT ska vara livesäker finns det inga garantier för det, du måste även hålla koll på mycket mer saker på spelen du kör;

Wave 3 och högre ska ALLTID ha SSv2
              ALLA spelen skall ha Splitvid

Tyvär så fixar inte ABGX360 SSv2 automatiskt, utan det får du kolla själv och sedan ladda hem SSv2 filer och lägga in manuellt med ABGX360 samt har ABGX360 inte heller stöd för att säga om Wave 5 och 6 är korrekt (video partitionen samt splitvid) om man inte moddar den lite [finns mod ute på diverse siter]
              Om jag har förstått det rätt så kostar en uppdatering av firmwaren 350:- om man gjort det hos er tidigare, korrekt?

Antar att du har fått den här frågan ett antal gånger men om du skulle kunna hänvisa till ett tidigare svar om hur man fixar SSv2 och Wave 5/6 vore det utmärkt.

Ps får ta och påminna er om att uppdatera vilka versioner som är up-to-date på er 360-sida. Står nämligen såhär:

"Aktuella firmware-versioner

2010-01-20 LITE-ON - iXtreme LT
              2009-12-27 BENQ, SAMSUNG - NoStealth iXtreme 1.6
              2009-03-06 HITACHI - iXtreme 1.51"

Gjorde iaf mig förvirrad

Comment

Härligt! Om jag kommer in nu i veckan, måste jag nämna nåt speciellt då eller sänker ni priset för samtliga nu?

Om jag har förstått det rätt så kostar en uppdatering av firmwaren 350:- om man gjort det hos er tidigare, korrekt?

Antar att du har fått den här frågan ett antal gånger men om du skulle kunna hänvisa till ett tidigare svar om hur man fixar SSv2 och Wave 5/6 vore det utmärkt.

Ps får ta och påminna er om att uppdatera vilka versioner som är up-to-date på er 360-sida. Står nämligen såhär:

"Aktuella firmware-versioner

2010-01-20 LITE-ON - iXtreme LT
                2009-12-27 BENQ, SAMSUNG - NoStealth iXtreme 1.6
                2009-03-06 HITACHI - iXtreme 1.51"

Gjorde iaf mig förvirrad
                350:- för en firmware upgrade på 360 stämmer bra ja. du har helt rätt att vi måste uppdatera det där, någon som inte orkat tänka så mycket på det bara...

Hur du uppdaterar till SSv2 kan du läsa om här: http://paste2.org/p/635626 (På engelska, hoppas du hänger med iaf om inte finns det information här på forumet lite överallt, sök på det )
                Google is your friend!

Comment

Vad har du för läsare i din 360?
                  Kommer inte ihåg =/

Comment

• Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
                    Kommer inte ihåg =/
                    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327 kolla här och jämför med din, så ser du vad du har för läsare
                    Google is your friend!

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327 kolla här och jämför med din, så ser du vad du har för läsare
                      LITE-ON var det ja

Comment

• Tänkte komma in till er imorgon och flasha 360'n och köpa den brännaren som jag pratade om tidigare. Hansi, hur vill du att jag ska göra för att visa att den finns billigare på andra ställen?

Och hur ser det ut i väntekön för tillfället? Hur lång väntetid rör det sig om?

Comment

• Inga direkta köer. Jag har varit ledig så jag har inte kollat upp våra senaste inköpspriser på brännaren men det löser vi.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Inga direkta köer. Jag har varit ledig så jag har inte kollat upp våra senaste inköpspriser på brännaren men det löser vi.
                            För sent nu, var hos er idag och flashade och frågade henne i kassan hur man kunde göra med brännaren men det var enligt henne en total omöjlighet att ens diskutera något vidare om ämnet så åkte till ********* istället. Trist att den otrevliga tjejen i kassan ska behöva sänka en annars bra uppfattning av er.

Comment

För sent nu, var hos er idag och flashade och frågade henne i kassan hur man kunde göra med brännaren men det var enligt henne en total omöjlighet att ens diskutera något vidare om ämnet så åkte till ********* istället. Trist att den otrevliga tjejen i kassan ska behöva sänka en annars bra uppfattning av er.
                              hon hade nog bara en dålig dag, vi har alla en dålig dag ibland
                              Google is your friend!

Comment

hon hade nog bara en dålig dag, vi har alla en dålig dag ibland
                                Mycket möjligt, får hoppas på det

Men har lite problem med verifieringen av ett spel. Har följt int21's guide om livesäkerhet men förstår inte hur jag ska lägga in Waves... Länken verkar vara död? Hur som helst så säger abgx360 att det är Wave 4, är det något som jag behöver korrigera eller fixa ytterligare inom abgx då?

Edit: Wave 6 enligt abgx hemsida, förstår att det är därför jag måste uppdatera abgx alltså till dom senaste Wave-versionerna. Vart finner jag en alternativ länk till Wave-uppdateringarna?
                                Last edited by N1lle; 2010-07-28, 22:07.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X