Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Hitachi/brännare/Media

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

varför köpa låda när det finns EASY IDE
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

vad är EASY IDE?

Comment

Google gav mig detta - http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=4973

Finns att köpa här - http://www.eksitdata.com/
        Last edited by zlazk; 2006-08-14, 00:37.

Comment

Japp finns till SATA åxå
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har liksom några fler här problem trots att jag kör Pioneer 111D med FW 1.23 samt Verbatim DL. Brände ett spel "Over G Fighters" som funkar perfekt varje gång, sen brände jag oxå NHL 2K6 som funkade första gången men därefter fungerar väldigt sporadiskt

Brände i 2x hastighet i CloneCD 5.2.9.1, är lösningen att gå ner till 1x?

Har ingen lust att direkt springa iväg och köpa en LiteOn för att prova med, fick hem min Pioneer idag...

Comment

Gick iväg och köpte en LiteOn SHW-160P6S på öppet köp och installerade. Brände på Verbatim i 2x hastighet utan bakgrundsprogram men icke!

Denna gång svart skärm och därefter smutsig skiva...

Börjar bli jävligt less på detta nu

Har nu uppdaterat firmware och ska prova att bränna ett spel i 1x hastighet och funkar det inte då så vet jag inte vad jag gör

Kör en Hitachi 47DJ

Någon som kan ge mig några tips?

Comment

Firmware uppdatering var inte bra! Det är sagt att det finns problem på vissa datorer när man gör det. Jag kör med exakt samma brännare och mina backups fungerar fint. Men jag har inte uppdaterat firmwaret någonting, kör med 2.4 x hastighet. Clone CD v 5.2.9.1.. Du måste ha programet booktype135 och ändra booktype. Det finns på liteons hemsida, en av dem iaf.. Så sätt i skivan och ändra booktype, sen bränn igen så ska det fungera!

Edit: Med sätt i skivan så menar jag sätt i en tom skiva och sedan kör programet booktype135.exe. Där ändrar du booktype .. Det funkar för mig och jag har ju till och med samma version på läsaren Om du vill så kan du skicka mig ett mail på mp_cool88@hotmail.com så kan jag bifoga rätt fil om du vill? Jag har den på datorn men har inte nog med behörighet för att bifoga filer. Men hör av dig där om det skulle vara mer problem, jag hjälper bäst jag kan! Jag kan även bifoga andra program om det skulle behövas.
                -----------

Liteon + Verbatim= 100% Hitatchi 47DJ
                Last edited by k31; 2006-08-15, 22:40.

Comment

Så går det

förstår inte varför alla springer och köper lite on brännare hella jä**a tiden.
                  KÖP PIONERR 111D så funkar allt bra sen med verbatim skivor!!!

Comment

Tack för hjälpen K31!

Har lyckats bränna sönder 2 skivor med LiteOn brännaren men inte kört booktype135 utan kontrollerat booktype i DVDInfo och där stod den på DVD-ROM men det är möjligt att jag kan ha sett fel

Med LiteOn så får jag bara unrecognized disc hela tiden men det kanske är det man får om man inte har korrekt booktype?

Provade att bränna ut NHL2K6 igen med min Pioneer och då gick det plötsligt bra. Den backupen verkar fungera varje gång, fråga mig inte varför då jag inte gjort några ändringar

Ska nog labba vidare med LiteOn brännaren och Booktype135 (fick tag på programmet men tack ändå K31!). Annars blir det nog till att behålla Pioneeren då jag oxå kan ha bränt backuper som inte varit korrekta

Comment

• Original inlägg av Postal
                      förstår inte varför alla springer och köper lite on brännare hella jä**a tiden.
                      KÖP PIONERR 111D så funkar allt bra sen med verbatim skivor!!!
                      Därför det har varit problem med just den brännaren till vissa moderkort. Det är vad jag har läst. Men det har antingen varit så att Pioneern fungerar eller liteonen.. Så är det nog bara. Dell och Liteon går bra vet jag av efarenhet . Men det är väl bara att flasha moderkortet tänker en del, men det är inte bara så, flashar man fel så blir det inte roligt....

----------------

Liteon + Verbatim= 100% Hitatchi 47DJ

Comment

• Original inlägg av miljume
                        Tack för hjälpen K31!

Har lyckats bränna sönder 2 skivor med LiteOn brännaren men inte kört booktype135 utan kontrollerat booktype i DVDInfo och där stod den på DVD-ROM men det är möjligt att jag kan ha sett fel

Med LiteOn så får jag bara unrecognized disc hela tiden men det kanske är det man får om man inte har korrekt booktype?

Provade att bränna ut NHL2K6 igen med min Pioneer och då gick det plötsligt bra. Den backupen verkar fungera varje gång, fråga mig inte varför då jag inte gjort några ändringar

Ska nog labba vidare med LiteOn brännaren och Booktype135 (fick tag på programmet men tack ändå K31!). Annars blir det nog till att behålla Pioneeren då jag oxå kan ha bränt backuper som inte varit korrekta
                        Jag är bara glad att jag kan hjälpa så mycket som möjligt. Var vänlig att posta resultatet här sen. Du kan dubbelkolla med programmet så du har bytt book-type. Det brukar jag göra för säkerhetsskull. Du måste göra om processen efter du har startat om datorn, men jag litar inte riktigt på det och kollar varje skiva ändå

------------------------

Liteon + Verbatim=100% Hitatchi 47DJ

Comment

• Original inlägg av snuttemjuk
                          Hej,

Jag kör följande fungerande konfiguration efter två felbränningar.
                          Det blev rätt dyrt och märker att jag borde kollat upp grejjor bättre innan...
                          Nåväl. Kanske hjälper det någon iaf.

-Hitachi XBOX 360 Core (Det som fanns att tillgå när det begav sig)
                          -NME-360 Team Underdog Chip. (900 SEK. Dyrt, annat Ställe på södermalm.)
                          -Konverterade Prey från XTreme enligt instruktion.
                          -Philips SDP6000 Brännare. (699 SEK på Siba.)
                          -Verbatim Double Layouer DVD+R Photo Printable (40,50 SEK, *********)
                          -ImgBurn där breakpoint sattes och körde i 2.4X (Free.)

ciao/
                          O.
                          Jag har oxo NME-360 med Hitachi drive men inte fått några backups att fungera med min Pioneer 111d och Verbatim DVD+R DL skivor. Jag kanske måste köpa en Philips brännare som du använder. Testade du någon annan brännare innan du köpte din Philips?

Är det någon annan här som vet en brännare som funkar för NME-360 och Hitachi drive?

Comment

• Ni som satt in Nme360, bara av ren nyfikenhet, varför gjorde ni det?
                            Menar inget illa bara undrar varför ni satt i det chippet?
                            Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• Original inlägg av banan1
                              Ni som satt in Nme360, bara av ren nyfikenhet, varför gjorde ni det?
                              Menar inget illa bara undrar varför ni satt i det chippet?
                              Jag sökte på nätet efter chip och hittade det först o köpte det då det verkade bra. Ångrar det nu visserligen på grund av allt krångel. Ja borde kollat upp mer information innan jag agerade men bara ja lär mig hur de funkar ordentligt så blir ja nöjd ändå.

Comment

• AHa okej. Har NME ingen support?
                                Tyvärr tror jag inte så många här kan så mkt om NME då psxcare inte saluför det.
                                Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X