Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Hitachi/brännare/Media

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Traxdata är ojämna i kvalitén. Det är inget fel på den där releasen... så jag vågar påstå att det är din skiva som är problemet.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
      Traxdata är ojämna i kvalitén. Det är inget fel på den där releasen... så jag vågar påstå att det är din skiva som är problemet.
      Jaha.. Får ta och prova med Verbatim imorgon.
      Det sjuka är när jag bränner i ImgBurn. Då slutar alltid bränningen på ca 50 procent med felmedelande men spelar oftast felfritt. Är clonecd någon som är pålitligare för övrigt?

Comment

• Vet inte om man kan säga att den ena är pålitligare än den andra.
        Båda funkar bra. Vissa lyckas bättre med CloneCD andra lyckas bättre med ImgBurn.
        Jag bränner alla mina spel i CloneCD. Har bara fungerande spel hittils (40 stycken)...
        » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Willa2 Visa Inlägg
          Jaha.. Får ta och prova med Verbatim imorgon.
          Det sjuka är när jag bränner i ImgBurn. Då slutar alltid bränningen på ca 50 procent med felmedelande men spelar oftast felfritt. Är clonecd någon som är pålitligare för övrigt?
          När jag brände med CloneCD så fick jag alltid error, men i Imgbrn så funkar det klockrent, inte en enda skiva åt skogen!

Men som Enlund säger, så är det olika! Man får prova sig fram med program och skivor!
          Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
          * 2 Xbox V1.3 / V1.4
          * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

• Tänkte bara lägga till lite info;
            Brännare: Pioneer 110D
            Läsare på boxen: Hitachi (tror jag :s)
            Media: Verbatim DVD+R DL
            Av ca 65-70 (orkar inte räkna) spel har jag ALDRIG lyckats sabba en skiva.

Men 111D är väl lika bra om inte bättre och är billigare än en 110D :>

Comment

• Jag har flashat mitt 360 med hitachi-dvdn 0059DJ läsaren. Sitter påen Sony Vaio laptop med en MATSHITA UJ-841D DVD-brännare, tror ni denna kommer gå att bränna spel med eller kommer jag behöva köpa mig nån annan (har inga skivor som jag kan testa med i dagsläget)

Edit: Använde denna firmwaren för dvdn Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth_Revision2
              Last edited by Millow; 2007-05-02, 22:12.

Comment

• tänkte lägga till
                Brännare: Pioneer 112D
                Läsare på boxen: Hitachi
                Media: Traxdata DVD+R DL

fungerar fint

Comment

• Har bränt sju skivor nu eller så. I Imgburn fungerar det klockrent att bränna men får unplayable disc och i clone cd har jag bränt de spelen och då fungerade de direkt, men så har jag råkat ut för att det hänger sig i bränningen efter cirka halva skivan, vad kan dessa två fenomen bero på?

Känns som om det är när det ska bytas lager som det strular i Clone CD.

Använder mig av en Pioneer 111D och Traxdata skivor samt en Hitachi läsare.
                  Last edited by LaserFaser; 2007-05-03, 03:28.

Comment

• Det gick bra att bränna Fifa 07 med min brännare och TRaxdata DL skivor i Imgburn. Dock när jag försökte göra likadant med CoD3 så fick jag något fel efter typ 50%? Kan det bara varit ren otur?

Jag satt inte vid datorn när jag brände CoD och det kan vara så att den gick i enegisparläge men då ska ju inte hårddiskarna o OS stängas ner utan bara skärmen?

Kan olika spel behöva brännas på olika sätt?

Comment

• Du kan ha haft bara otur... men ska jag dra till med en gissning så är inte Traxdata så stabila i kvalitén. Vissa skivor funkar jättebra, andra inte. Också väldigt beroende på vilken brännare man har.... Jag tror ditt problem är där.
                      » Xbox360 FAQ

Comment

• Är det någon som har testat dessa skivor:
                        http://**********************/SE/Catal.../2.4x/559.html
                        Dom heter: Bulkpaq 2.4x Speed (DUAL LAYER+R) 8.5GB DVD+R (25 TUB)
                        MVH
                        Mikael Bäck

Comment

• Såja, då var man igång.
                          Lite väntad info kanske men bränt ut 3 och alla funkar klockers!
                          Hitachi läsare
                          Verbatim-skivor
                          Pioneer 112D
                          Bränner med Imgburn
                          Tack för all info gott folk, suttit å läst mig igenom här och fått lite kött på benen. Så nöjd då det funkar så fint!

Comment

• Det har funkat utan problem i Vista men nu när jag har Windows XP så avbryts bränningen på 50-55%. Jag har köt med Traxdata skivor och ImgBurn.

Kan det hjälpa att byta till Verbatim eller ska jag köpa en ny brännare direkt? Prioneer 112 och sliåppa slösa mer pengar på skivor som inte går att lira?

Comment

• Original inlägg av emsee78 Visa Inlägg
                              Såja, då var man igång.
                              Lite väntad info kanske men bränt ut 3 och alla funkar klockers!
                              Hitachi läsare
                              Verbatim-skivor
                              Pioneer 112D
                              Bränner med Imgburn
                              Tack för all info gott folk, suttit å läst mig igenom här och fått lite kött på benen. Så nöjd då det funkar så fint!
                              Fick hem min Pioneer 112D och nu funkar det.
                              Någon som vill köpa en NEC3520A
                              X-it

Comment

• jag har iofs bara bränt 2 gånger å det kan ha varit ren tur att en skivan funkade.

Brännare: NEC 7173A
                                Läsare på boxen: Hitachi 47DJ
                                Media: Traxdata DVD+R DL 2.4x från clas ohlson
                                Brännhastighet: 4x för det var tydligen det minsta som man kunde bränna på en sån skiva från clas ohlson.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X